2012-07-31, 20:16
Medlem
Hej,

Ska på intervju nästa vecka så skulle vara intressant att höra från någon som jobbar/jobbat i någon Webhallenbutik. Hur är det att jobba där? T.ex. lön, chefer, kollegor osv? Har hört rätt mycket negativt men skulle ta i princip vilket jobb som helst just nu så det är skit samma, vore kul att veta dock :P
Citera
2012-07-31, 20:43
Medlem
lemondews avatar
Varför inte bara maila deras support och fråga efter chefens jobbmail?
Citera
2012-07-31, 22:00
Medlem
TooOlds avatar
Har en polare som jobbat på lagret där. Enligt honom så var det rena helvetet att jobba där (föråldrad logistik och hantering) Istället för att skanna in varorna på lagret så fick dom dagligen gå runt och skriva upp allt som fanns med papper och penna.

Prylarna låg tydligen helt huller om buller. Hörde att det saknades varor för miljonbelopp tack vare att dom själva inte ens visste vad dom hade på lagret. Alltså varor som låg där någonstans men ändå inte gick att finna.

Han sa upp sig efter några få veckors tid.
Citera
2012-08-02, 01:00
Medlem
Tror inte ens de kör med Handelsavtal? Alltså ingen fin OB osv.
Citera
2012-08-02, 01:14
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemondew
Varför inte bara maila deras support och fråga efter chefens jobbmail?

Du tror TS får ett ärligt svar och att det inte kommer påverka TS chanser att få jobba kvar där?

"Hej, jag ska börja jobba hos er snart, men har hört att ni är ett drygt, värdelöst företag, stämmer detta? Vad kan ni säga om arbetskamrater, tider, chefer och lönen?

Mvh: Blivande arbetslös"
Citera
2012-08-02, 11:59
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Du tror TS får ett ärligt svar och att det inte kommer påverka TS chanser att få jobba kvar där?

"Hej, jag ska börja jobba hos er snart, men har hört att ni är ett drygt, värdelöst företag, stämmer detta? Vad kan ni säga om arbetskamrater, tider, chefer och lönen?

Mvh: Blivande arbetslös"

HAHA! :P

Nä men butiksjobb lär väl vara löner enl handelsavtal, så det beror på ålder och om man jobbat tidigare med försäljning. Så en grund på ca 16-18.000? plus OB om man jobbar helg o efter kl 19 tror jag det är.

Sen har jag ingen aning om kollegor o sånt..
Citera
2012-08-03, 17:04
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooOld
Har en polare som jobbat på lagret där. Enligt honom så var det rena helvetet att jobba där (föråldrad logistik och hantering) Istället för att skanna in varorna på lagret så fick dom dagligen gå runt och skriva upp allt som fanns med papper och penna.

Prylarna låg tydligen helt huller om buller. Hörde att det saknades varor för miljonbelopp tack vare att dom själva inte ens visste vad dom hade på lagret. Alltså varor som låg där någonstans men ändå inte gick att finna.

Han sa upp sig efter några få veckors tid.
Har två vänner som arbetat på centrallagret och de beskriver det ungefär likadant
Total oordning, ingen har koll på någonting, cheferna är drygsnåla och otrevliga, alla slarvar med allt, skitigt, trasigt osv.
De får bygga egna bord att packa på av träpallar och tejp för att cheferna är så snåla.
Citera
2013-11-21, 16:39
Medlem
Ja då min fråga i stort gäller samma sak, så fyller jag på här :P

Är det fortfarande "crappy" att jobba på webhallen?

Vill gärna söka jobb där, men då jag nuvarande jobbar heltid på ett callcenter med crappy lön. Så vill jag ju inte gärna byta från en skithög till en annan (om man går efter tidigare trådar gällande webhallen :P )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in