2012-07-27, 20:47
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Krig i islams namn på det sättet har inte funnits sen medeltiden. Men jihadister är islamister, och så enkelt är det.

Du har fel krig i islams namn mot dem otrogna har funnits sedan 600 talet precis som korsriddarna mot de otrogna i mellanöstern.

Det går att föra jihad på icke islamistiskt vis titta tex på PLO även fast dem har haft utgreningar i extremism har dom lyckats hålla en någorlunda fredlig "jihad" kamp om rättvisa.
Om man jämför mot Hamas eller Hizbollah
Citera
2012-07-27, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aquifex
TS har rätt!

Jag menar, inte alla muslimer är terrorister. Men alla terrorister är muslimer
Moderaterna är inte muslimer, du har fel men oftast är terrorister muslimer, dock finns det undantag till regeln.
Citera
2012-07-27, 21:02
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleCroc
Moderaterna är inte muslimer, du har fel men oftast är terrorister muslimer, dock finns det undantag till regeln.

Ursäkta men WTF dillar du om
Citera
2012-07-27, 21:31
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leonidas72
Du har fel krig i islams namn mot dem otrogna har funnits sedan 600 talet precis som korsriddarna mot de otrogna i mellanöstern.

Det går att föra jihad på icke islamistiskt vis titta tex på PLO även fast dem har haft utgreningar i extremism har dom lyckats hålla en någorlunda fredlig "jihad" kamp om rättvisa.
Om man jämför mot Hamas eller Hizbollah

Men när man syftar på jihadister i modern tid menar man extremister som brukar väpnat våld i islams namn. Att ordet jihad kan betyda flera saker vet jag, men det är inte det som är grejen.
Citera
2012-07-27, 21:50
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Men när man syftar på jihadister i modern tid menar man extremister som brukar väpnat våld i islams namn. Att ordet jihad kan betyda flera saker vet jag, men det är inte det som är grejen.

Det är det inte men du var den som drog upp ordet inte jag.
Jag försökte hålla det enkelt men du vill svänga ut i ord du inte själv kan hålla koll på genom att leka intellektuell.
Citera
2012-07-27, 21:53
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Det är det inte men du var den som drog upp ordet inte jag.
Jag försökte hålla det enkelt men du vill svänga ut i ord du inte själv kan hålla koll på genom att leka intellektuell.

Nej, det jag ville få sagt var att islamister som brukar väpnat kallas jihadister, varken mer eller mindre.
Citera
2012-07-27, 21:57
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Nej, det jag ville få sagt var att islamister som brukar väpnat kallas jihadister, varken mer eller mindre.

ok så vad var det du ville säga att väpnade islamister kallas jihadister, eller att väpnade jihadister kallas väpnade islamister?

Om du förlåter så låter det lite som kaka på kaka, du kom inte med så många nyheter här eller tillförde så mycket
Citera
2012-07-27, 22:18
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
ok så vad var det du ville säga att väpnade islamister kallas jihadister, eller att väpnade jihadister kallas väpnade islamister?

Om du förlåter så låter det lite som kaka på kaka, du kom inte med så många nyheter här eller tillförde så mycket

Men vad är det som du inte fattar? Du hävdade följande:

Citat:
Ok tar din poäng menar extrem islamism som använder terror i samband med att driva igenom sina krav

varpå jag svarade:

Citat:
När man talar om islamister som använder sig av våldsmetoder brukar de kallas jihadister i vanlig folkmun.

Vilket innebär att jag påstår följande:
*islamister som brukar våld kallas jihadister. Det kan röra sig om extrema islamister, men det behöver inte nödvändigtvis vara så. Med andra ord rättade jag snarare dit ordbruk för att beskriva islamister som använder våld. Comprende?
Citera
2012-07-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aquifex
TS har rätt!

Jag menar, inte alla muslimer är terrorister. Men alla terrorister är muslimer

Breivik är terrorist och jag är rätt säker på att han inte var muslim.
Citera
2012-07-27, 22:31
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur

NEJ han var en folk hjälte och som ser efter sitt land.
Tyvärr så har för få människor lika mycket krut som denna national hjälte.
Citera
2012-07-27, 22:42
Medlem
Leonidas72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnhildur
Ranghildur lär dig läsa innan du postar i denna tråd
Citera
2012-08-01, 23:31
Medlem
Citat:
ALLA muslimer är inte islamister och de man borde hata är just islamister INTE muslimer.
Med okunnighet så blir det enkelt att folk tar fel och hat riktas mot fel håll.

Det har du rätt i. Jag blev nyfiken och gjorde en liten undersökning där jag kom fram till att det finns 0,12 miljarder islamister i världen.

Citat:
Muslimer bedriver inte terrorism det gör islamister, kan inte fatta att i dagens samhälle så existerar det fortfarande höger extrema grupper som hatar judar.
Judarna är våran sista försvarslinje mot islamistisk extremism.

Vänster vridna rättshaverister är tyvärr obotliga kräldjur men dem blir mindre o mindre med åren "tack o lov".

Gjorde ännu en undersökning där jag kom fram till att det finns 0,997 miljarder västerlänningar i världen.

Fortsättningsvis enligt den mycket trovärdiga tabellen på http://sv.wikipedia.org/wiki/Terrorism:

"Islamisk terrorism: Antal dödade: 4307
Västerländsk terrorism: Antal dödade: 735"

Alltså begås 5,9 gånger så många islamistiska dåd som västerländska.

Vidare finns det 8,3 gånger så många västerlänningar som islamister.

Det går 1,4 gånger fler västerlänningar per terrordåd jämfört med islamister per terrordåd.

Alltså är det västerländsk terrorism vi ska försvara oss mot i större grad än islamistisk.

Citat:
Jag är INTE muslim eller högerextrem MEN jag är realist.

Mina bevis tycker annat.

Citat:
Kan vi starta en debat o se vart vi hamnar.

Härmed kan debatten kring den islamistiska terrorismens påstådda farlighet avslutas...
Senast redigerad av lgn-warszawa 2012-08-01 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in