Krig i islams namn på det sättet har inte funnits sen medeltiden. Men jihadister är islamister, och så enkelt är det.
Du har fel krig i islams namn mot dem otrogna har funnits sedan 600 talet precis som korsriddarna mot de otrogna i mellanöstern.
Det går att föra jihad på icke islamistiskt vis titta tex på PLO även fast dem har haft utgreningar i extremism har dom lyckats hålla en någorlunda fredlig "jihad" kamp om rättvisa.
Om man jämför mot Hamas eller Hizbollah
Du har fel krig i islams namn mot dem otrogna har funnits sedan 600 talet precis som korsriddarna mot de otrogna i mellanöstern.
Det går att föra jihad på icke islamistiskt vis titta tex på PLO även fast dem har haft utgreningar i extremism har dom lyckats hålla en någorlunda fredlig "jihad" kamp om rättvisa.
Om man jämför mot Hamas eller Hizbollah
Men när man syftar på jihadister i modern tid menar man extremister som brukar väpnat våld i islams namn. Att ordet jihad kan betyda flera saker vet jag, men det är inte det som är grejen.
Men när man syftar på jihadister i modern tid menar man extremister som brukar väpnat våld i islams namn. Att ordet jihad kan betyda flera saker vet jag, men det är inte det som är grejen.
Det är det inte men du var den som drog upp ordet inte jag.
Jag försökte hålla det enkelt men du vill svänga ut i ord du inte själv kan hålla koll på genom att leka intellektuell.
Det är det inte men du var den som drog upp ordet inte jag.
Jag försökte hålla det enkelt men du vill svänga ut i ord du inte själv kan hålla koll på genom att leka intellektuell.
Nej, det jag ville få sagt var att islamister som brukar väpnat kallas jihadister, varken mer eller mindre.
ok så vad var det du ville säga att väpnade islamister kallas jihadister, eller att väpnade jihadister kallas väpnade islamister?
Om du förlåter så låter det lite som kaka på kaka, du kom inte med så många nyheter här eller tillförde så mycket
Men vad är det som du inte fattar? Du hävdade följande:
Citat:
Ok tar din poäng menar extrem islamism som använder terror i samband med att driva igenom sina krav
varpå jag svarade:
Citat:
När man talar om islamister som använder sig av våldsmetoder brukar de kallas jihadister i vanlig folkmun.
Vilket innebär att jag påstår följande:
*islamister som brukar våld kallas jihadister. Det kan röra sig om extrema islamister, men det behöver inte nödvändigtvis vara så. Med andra ord rättade jag snarare dit ordbruk för att beskriva islamister som använder våld. Comprende?
ALLA muslimer är inte islamister och de man borde hata är just islamister INTE muslimer.
Med okunnighet så blir det enkelt att folk tar fel och hat riktas mot fel håll.
Det har du rätt i. Jag blev nyfiken och gjorde en liten undersökning där jag kom fram till att det finns 0,12 miljarder islamister i världen.
"Det går såklart inte att säga exakt hur många muslimer det finns i världen men en uppskattning som har gjorts menar på att det är mellan 1,2 till 1,57 miljarder muslimer i världen."
"Hur många muslimer är islamister? 'Islamister' är muslimer som försöker att tillämpa Sharia (islamisk lag) i
sin helhet så att den gör 'umma' stark? Daniel Pipes uppskattade antalet till 10-15 % dagarna efter den 11 september 2001, en siffra
som har ifrågasatts, men den har också varit ganska allmänt accepterad och upprepas."
Överslagsräkning som beräknar hur många islamister som finns:
1,2 x 0,10 = 0,12 miljarder
Svar: Det bor ca. 0,12 miljarder islamister i världen idag.
Citat:
Muslimer bedriver inte terrorism det gör islamister, kan inte fatta att i dagens samhälle så existerar det fortfarande höger extrema grupper som hatar judar. Judarna är våran sista försvarslinje mot islamistisk extremism.
Vänster vridna rättshaverister är tyvärr obotliga kräldjur men dem blir mindre o mindre med åren "tack o lov".
Gjorde ännu en undersökning där jag kom fram till att det finns 0,997 miljarder västerlänningar i världen.
Kom fram till att det finns 528 miljoner västerlänningar i Europa. Adderar man antalet västerlänningar i USA, Kanada, Oceanien samt Filippinerna är vi uppe i 997 miljoner, alltså 0,997 miljarder, västerlänningar totalt i världen.
528,0 + 309,0 + 34,0 + 32,0 + 94,0 = 997 miljoner = 0,997 miljarder västerlänningar i världen
Svar: Det bor ca. 0,997 miljarder västerlänningar i världen idag.