Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Självklart är inte endast den här artikeln bevis nog på detta, men youtube:a lite på reklamer så kan du med egna ögon få se i vilken dager den genomsnittlige mannen framställs.
Det hade gjort hela skillnaden om du hade lyckats hitta en eller flera artiklar som driver med kvinnor.
Det hade gjort skillnad om jag hade hävdat att ni har fel när ni säger att media framställer män i en förlöjligande dager. Men det har jag inte hävdat. Jag framför bara mina tankar om just den här artikeln.
Citat:
Ansvaret för vad som puliceras i Aftonbladet ligger hos Aftonbladet, inte hos någon kinesisk nyhetsbyrå. Dom ansvarar själva vad som publiceras.
Du skrev: "Det är ju just formuleringar som "stulen" som vi också hänger upp oss på, ska man formulera sig på så vis när det handlar om könsstympning. Och det spelar ingen roll om historien är sann eller inte, själva poängen är just hur dom väljer att formulera sig."
Om nu polisen formulerade sig just precis så, är det så tidningarna kommer att skriva. Och det är så här det fungerar idag. En nyhet ser likadan ut i alla tidningar och en formulering som denna, att man fokuserar på att det handlar om stöld, kommer att kopieras och spridas över hela världen bara för att den är så absurd.
Citat:
Inte alls märkligt att han inte märkte det, har man någon gång varit med om ett slagsmål vet man gott och väl att smärtan kommer först efteråt. Samt att det inte hör till ovanligheten att skjutna och knivskurna människor inte känner att dom blivit det försän i efterhand.
Hur polisen sen formulerar det hela är inte heller konstigt, män som förlorat sin penis drivs med av allmänheten, media och polisväsende. Män som tillfogas skador i skrevet har varit humor i många många år nu.
Jag tycker att du drar alldeles för stora växlar på den här artikeln.
Citat:
Mycket, fast i ditt fall av fel anledning. Du tror helt enkelt inte på att den allmänna synen på män är dålig.
Jag ser inte ett solklart exempel på det i den här artikeln.
Citat:
Det är ju du som resonerar helt nyansfritt, denna artikel i sig säger inte mycket men med all annan manshatande idioti som media spyr ur sig i åtanke så är den relevant.
Den är relevant om den bekräftar det du påstår om media, annars får det ju precis rakt motsatt effekt - att se spöken på ljusa dan, som feminister som lusläser reklamtexter mm eller att glassen Nogger måste byta namn, det urholkar tvärtom trovärdigheten i ditt påstående.
Citat:
Tex den där reklamen för nåt sorts hotell eller vad faen det är som går på TV nu, där man får se en vacker och förmodligen smart kvinna på ena sidan av bilden och en tjock och förmodligen korkad man på den andra sidan. Kommer inte på vad bolaget heter dock.
Så är de flesta reklamer präglade nu för tiden, kvinna smart och snygg, man korkad och fet.
Reklamen för 3 tex.
Just den reklamen, med tjock och glad gubbe och snygg kvinna, tror jag faktiskt är precis tvärtemot vad du säger, om jag har fattat det rätt. Han har beställt samma resa som hon, fast han fick sin mycket billigare eftersom han beställde på rätt ställe eller något sånt, och kan därför unna sig en massa medan hon bara har råd med att ligga i en solstol och banta, ungefär. Kanske inte så bra exempel...