2007-03-23, 13:43
Medlem
shizzles avatar
Jag har hört nånting om att det finns en speciell rangordning på jobben på liseberg., där städarna är högst. Det är dom som har bäst betalt o glassigast jobb. Och att kaninerna behöver livvakter för att dom inte får prata och att barnen attakerar dom. Nån som kan bekräfta?
Citera
2007-03-23, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Jag har hört nånting om att det finns en speciell rangordning på jobben på liseberg., där städarna är högst. Det är dom som har bäst betalt o glassigast jobb. Och att kaninerna behöver livvakter för att dom inte får prata och att barnen attakerar dom. Nån som kan bekräfta?
Har också hört att städarna får högst lön och har bäst jobb, trots att de får torka upp spyor på toaletterna.
Citera
2007-03-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stephen Hendry
Lönen ligger kring drygt 80 kr/h tror jag.

En kompis har precis fått jobb på Liseberg, hon fyller 19 i sommar och kommer att få 74 kr i timmen.
Citera
2007-03-30, 23:02
Medlem
Blackcurrants avatar
Man får höjd lön under sina tre första säsonger, sen har du nått taket. Lönen är olika beroende på vilken avdelning och befattning man har.
Jag har jobbat några år och ligger på 103:-/tim.

Kaninerna har en "Lisebergsclown" med sig främst som extra öron och ögon i kommunikation med barn och gäster, eftersom sikt och hörsel är lite nedsatt inuti dräkten. Clownen hjälper också kaninerna att svara på barnens frågor.

Premiär 2007:

28:e April
Citera
2007-03-30, 23:12
Medlem
RyssJävels avatar
Jobbade hos Gröna Lund förra sommaren som attraktionsförare. Och det var kort sagt jävligt roligt! Hade gärna kört även den här säsongen om man inte varit tvungen att göra sin praktik nu

Du kommer ha grymt kul! Jag lovar dig! Sen att det är långa timmar och dåligt betalt spelar ingen roll
Citera
2007-03-31, 11:54
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle

Jag kan dementera.

Städarna har inte bäst jobb.

De enda dagarna det är bättre att vara städare än någon annan är när det är soligt, varmt och ingen som spyr. Att de tre sakerna händer på samma dag på Liseberg är inte vanligt. Det lär aldrig hänt. De tror visserligen själva att de har det bästa jobbet men det är antagligen någon slags förnekelseprocess.

Det är enklare att rangordna jobbet ifrån botten där ALLTID Fast Food kommer att ligga. Stå i en pissvarm glasskiosk eller flippa burgare på BK är väl ingens dröm. Inget fast schema och jobbiga "chefer".

Jobbat på Liseberg på dåvarande Varuspel nuvarande Lyckohjul. Sjukt glassigt och sjukt kul! Den avdelningen rekommenderar jag över vilken som helst. På min andraplats kommer attraktion. Sitta brevid Flummen när den har break (som den alltid har) och sola medans teknikerna lagar är ingenting jag skulle sagt nej till.
Citera
2007-03-31, 11:55
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish
En kompis har precis fått jobb på Liseberg, hon fyller 19 i sommar och kommer att få 74 kr i timmen.
Då jobbar hon väl på Burger King eller dylikt?
Citera
2007-03-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Då jobbar hon väl på Burger King eller dylikt?

Jo, hon skulle sälja glass.
Citera
2007-04-04, 12:05
Medlem
Måste säga att jag är grymt besviken.

När jag skulle söka sade de att jag i princip var tvungen att söka för hela säsongen om jag skulle ha en chans att få jobbet. Bra, tänkte jag, då får man ju heltidsjobb i drygt tre-frya månader om man får jobbet. Sen fick jag veta att jag hade fått jobbet. Vad bra, tänkte jag, då behöver jag inte söka några fler jobb.

So far, so good.

Sen när jag kom dit för att skriva på anställningskontraktet fick jag veta att jag bara skulle få jobb på halvtid under två månader! Ganska stor skillnad. Jag tänkte första strunta i att skriva på men en av arbetsledarna sade att det var 99,9 % säkert att det skulle bli ändring i schemat och hon bad om ursäkt för att det hade blivit så här.

Nu i veckan kom ett papper hem med det "definitiva schemat". Gissa vad: fem timmar mindre än det förra!

Med den här taktiken får liseberg många anställda som var och en inte jobbar så mycket men finns tillgängliga i en personalpool.

Nu ångrar jag nästan att jag tog jobbet. "av kavajen bidde inte ens en vanttumme..."

Vad tycker folk här? Är jag otacksam eller har jag rätt att vara besviken när jobbet bara blev ca 30 % av vad de i praktiken "lovat"?
Citera
2007-04-04, 12:11
Medlem
Ad Astras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stephen Hendry
Måste säga att jag är grymt besviken.

När jag skulle söka sade de att jag i princip var tvungen att söka för hela säsongen om jag skulle ha en chans att få jobbet. Bra, tänkte jag, då får man ju heltidsjobb i drygt tre-frya månader om man får jobbet. Sen fick jag veta att jag hade fått jobbet. Vad bra, tänkte jag, då behöver jag inte söka några fler jobb.

So far, so good.

Sen när jag kom dit för att skriva på anställningskontraktet fick jag veta att jag bara skulle få jobb på halvtid under två månader! Ganska stor skillnad. Jag tänkte första strunta i att skriva på men en av arbetsledarna sade att det var 99,9 % säkert att det skulle bli ändring i schemat och hon bad om ursäkt för att det hade blivit så här.

Nu i veckan kom ett papper hem med det "definitiva schemat". Gissa vad: fem timmar mindre än det förra!

Med den här taktiken får liseberg många anställda som var och en inte jobbar så mycket men finns tillgängliga i en personalpool.

Nu ångrar jag nästan att jag tog jobbet. "av kavajen bidde inte ens en vanttumme..."

Vad tycker folk här? Är jag otacksam eller har jag rätt att vara besviken när jobbet bara blev ca 30 % av vad de i praktiken "lovat"?
Där ser man. Jag sökte på Grönan men när de ville ha mig från 28 april till 19 augusti tänkte jag "inte en chans", och sket i det. Jag har ändå ett par andra på gång, så det är nog ingen fara på taket. Men det förvånar mig verkligen inte att de använder den här taktiken, och den är verkligen så cynisk att man blir helt gråtfärdig. De vet mycket väl hur mycket kidsen och studenterna behöver sommarjobben, och ändå lurar de brallorna av dem. Fy fan.
Citera
2007-04-04, 12:13
Medlem
Muskedunders avatar
All rätt att vara besviken.
Men, du har väl inte brännt alla broar ännu?

Sök andra jobb nu, snabbt som attans.
Är du över 18, har körkort, gymnasiekompetens, inte är dum som ett spån och förstår det minsta lilla om hur ansvar fungerar?

Isåfall så går det att lösa jobb rätt så fort just nu.
Citera
2007-04-04, 12:18
Medlem
slarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perish
Jo, hon skulle sälja glass.
Ett big king XXL meal i timmn då, för detta utsökta meal kostar väl 74,-?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in