2012-07-24, 11:08
Medlem
Hejsan!

Jag gjorde som 10 miljoner andra och köpte mig en Samsung Galaxy S3 för ett par veckor sedan. Och för drygt en vecka sen så råkade jag tappa den på gymmet från en halvmeter ungrefär. Blev såklart skitförbannad och allt därtill.

Nu veckan efter så känner jag att telefonen blir markant varmare nertill (gentemot uppe på telefonen) när jag använder den. Runt knappen och en bit upp på skärmen och på lika område på baksidan. Detta känns med både ansikte och fingrar.

Så det jag undrar är om något har gått sönder när den small i golvet? Eller är det normalt att telefonen blir så varm. Kan det vara nått hårdvarufel?

Många frågor och få svar sitter jag på

Mvh
Victor
Citera
2012-07-24, 18:05
Medlem
Jag skulle nog valt att lämna in telefonen. Jag sitter själv på en Galaxy3 och ja har aldrig upplevt problem av för varm telefon.
lycka till
Citera
2012-07-24, 18:37
Medlem
Shirozakis avatar
Same!

Jag hade också lämnat in den. Äger också en S3 och den är aldrig det minsta varm, såvida den inte ligger på laddning och då är den som mest ljummen.
Citera
2012-07-24, 21:55
Medlem
Är det inte svindyrt att laga sånt?

Tycker heller inte att det borde vara normalt att den ska bli varm på ett ställe. Vad jag kommer ihåg så blev den inte det innan tappet...
Citera
2012-07-24, 23:05
Medlem
Även när ni pressar telefonen?
Citera
2012-07-29, 00:12
Medlem
mr.Floppys avatar
Även min S3 blir varm på det sätt TS beskriver. Dock har jag ej tappat min. Hur har det gått TS? Lämnat in telefonen? Jag funderar själv på att lämna in min pga värmen och extremt kort batteritid.
Citera
2012-08-01, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Även min S3 blir varm på det sätt TS beskriver. Dock har jag ej tappat min. Hur har det gått TS? Lämnat in telefonen? Jag funderar själv på att lämna in min pga värmen och extremt kort batteritid.

Jag har exakt samma problem, min S3:a blir oerhört varm och batteriet flyger iväg.

Batteritiden här: http://minfil.se/373fXcadb6/s3.png

Kanske ska lämna in telefonen?
Citera
2012-08-03, 01:02
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobby1989
Jag har exakt samma problem, min S3:a blir oerhört varm och batteriet flyger iväg.

Batteritiden här: http://minfil.se/373fXcadb6/s3.png

Kanske ska lämna in telefonen?

Jag lämnade aldrig in telefonen, men uppdateringen som kom häromdagen löste mina problem med både värme och batteritid! Nu är telefonen sval och batteriet varar upp till 2 dygn med min användning
Så kolla uppdateraren!
Citera
2012-08-03, 20:43
Medlem
Jag har inte lämnat in min än, funderar dock på att göra det. Uppdatera har jag gjort, men det hjälpte tyvärr inte.
Citera
2012-12-07, 07:58
Medlem
Vad har ni gjort för uppdatering? Har precis köpt en s3, den käkar batteri. Har givetvis stängt av wifi, gps, osv. Några tips? Igårkväll hade jag 63% kvar, i morse 7 timmar efter var det 42%, så 20% då jag inte alls hade använt den, hade bara ställt väckaren.

Citera
2012-12-07, 08:56
Medlem
CookieRaiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agdaa
Vad har ni gjort för uppdatering? Har precis köpt en s3, den käkar batteri. Har givetvis stängt av wifi, gps, osv. Några tips? Igårkväll hade jag 63% kvar, i morse 7 timmar efter var det 42%, så 20% då jag inte alls hade använt den, hade bara ställt väckaren.

Nej det är inte normalt. Testa att plugga in den i datorn och installera KIES ifrån samsungs hemsida. Eftersom den när ny så har den antagligen redan 4.1.1 men det kan vara värt att testa.

hjälper inte det så är det bara att lämna in. 11% över natten är inte acceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in