2013-03-20, 23:03
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Det du beskriver som lössläppt är ju sommarmode, ska inte svenska kvinnor kunna klä sig som man vill. Ska man som kvinna i Sverige behöva gå i stora tyger på kroppen och slöja för att inte riskera att bli våldtagen?

De kvinnor som gör det löper ingen risk att våldas utomhus.

Har jag påpekat något sådant? Jag menar att invandrare från länder med hård kvinnosyn kan misstolka svenska normer. Jag har inte påpekat att kvinnor i Sverige inte ska få gå i "sommarmode".

Klassiskt exempel att gå på extremen sådär. Det ger mycket mindre respekt för dina resonemang, och ur ett större sammanhang så motverkar det debatten kring invandring.
Senast redigerad av Mojokii 2013-03-20 kl. 23:06.
Citera
2013-03-22, 09:55
Medlem
Argrashs avatar
Hade varit trevlig med statistik på hur många pedofiler som är svenska.
Citera
2013-04-09, 22:38
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Hade varit trevlig med statistik på hur många pedofiler som är svenska.

Det saknar jag också, jag tror det är väldigt viktigt med statistik etniciteter emellan, just för att det finns skillnader mellan etniciteter, för det är väl det du menar med svenska?

Tyvärr måste jag nog göra dig besviken, invandrare utanför EU är även överrepresenterade när det kommer till pedofilbrott i Sverige (se te x min signatur om sveriges värsta pedofil någonsin).

Det finns en anledning till varför BRÅ inte tar fram statistik om brott etniciteter emellan. Resultatet skulle inte gynna de som förespråkar det förträffliga med det splittrade mångkulturerella samhället så därför avstår Brottsförebyggande Rådet. Skamligt.
Citera
2013-04-10, 10:29
Medlem
Rois avatar
Den här tråden handlar inte om huruvida män är bättre ledare än kvinnor. OT raderat.

/Mod
Citera
2013-04-26, 00:51
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Har jag påpekat något sådant? Jag menar att invandrare från länder med hård kvinnosyn kan misstolka svenska normer. Jag har inte påpekat att kvinnor i Sverige inte ska få gå i "sommarmode".

Klassiskt exempel att gå på extremen sådär. Det ger mycket mindre respekt för dina resonemang, och ur ett större sammanhang så motverkar det debatten kring invandring.

Fast alla politiska partier utom 1 vill integrera denna kvinnosyn in i det svenska samhället. Integration betyder just det, att invandrare även de med skev kvinnosyn ska integreras/blandas med våra svenska värderingar.

Vad händer då? Jo jämställdheten blir sämre, kvinnor får en mer utsatt situation i Sverige.

Därför man måste ställa krav på att dessa män ska anpassa sig eller assimilera sig som det även kallas till våra svenska värderingar. Passar inte det, ja då ska man inte heller kunna leva i Sverige och sprida sin kvinnofientliga syn.

Håller du inte med om detta?
Citera
2013-04-26, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
statistik ...
Din titel är felaktig givet den statistik du redovisar. Du drar alltså felaktiga slutsatser.
Citera
2013-04-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jag menar att invandrare från länder med hård kvinnosyn kan misstolka svenska normer. Jag har inte påpekat att kvinnor i Sverige inte ska få gå i "sommarmode".

Tror du att det misstolkar eller helt enkelt inte bryr sig om hur det förhåller sig och vilka regler, normer och lagar som gäller? Jag tror stenhårt på att det sistnämnda gäller ganska ofta. För att kunna misstolka måste man först ha utsats för någon form av möjlighet att just tolka. Jag tror invandrade gängvåldtäktsmän har ganska bra koll på att det är totalt oacceptabelt.

Att skylla på att någon "misstolkar" sker främst av en orsak, nämligen att ursäkta ett olagligt och vidrigt beteende, men det är kanske helt ok för dig? Men, jag kan ju ha fel. Dock lutar jag kraftigt åt att jag har rätt.
Citera
2013-05-14, 20:46
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Din titel är felaktig givet den statistik du redovisar. Du drar alltså felaktiga slutsatser.

Det är alltid svårt att få till en titel. Självklart är det fel att skötsamma invandrare ska dras över en kam. Därför av stor vikt att man visar noll tolerans mot de som förstör för alla. Hårdare straff, indraget medborgarskap och livstidsutvisning.

Börjar man inte göra detta så kommer bara missnöjet öka mot alla invandrare från länder utanför EU. Eller hur skulle man annars lösa detta, ska svenska kvinnor börja bära slöja?
Citera
2013-05-14, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thomasons
Män från kulturer med dålig kvinnosyn är naturligtvis grovt överrepresenterade
De som ständigt påtalar detta i alla möjliga sammanhang är också en grupp med dålig kvinnosyn som är grovt överrepresenterade
Citera
2013-05-14, 23:53
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
De som ständigt påtalar detta i alla möjliga sammanhang är också en grupp med dålig kvinnosyn som är grovt överrepresenterade

Och om någon påtalar det, är det då inte ett korrekt påstående?
Citera
2013-05-15, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Och om någon påtalar det, är det då inte ett korrekt påstående?
vad som objektivt sett är sant och falskt är oberoende av värderande subjekt, men det var inte sanningshalten jag ifrågasatte. Min anmärkning gällde att "kasta sten i glashus". En grupp (d.v.s. SD och andra rasister, etc.) använder frekvent "dålig kvinnosyn" som argument mot invandring och hårdare tag mot invandrare. Samma grupp (d.v.s. SD och andra rasister, etc.) har i genomsnitt en "dålig kvinnosyn" som inte alls överensstämmer med PK perspektiv i Sverige idag vad gäller kvinnosyn, jämställdhet, etc. Alltså så kastar denna grupp sten i glashus. En form av hyckleri och dubbla måttstockar med andra ord.

Logiken är enkel: X är rasist och använder sig av diverse argument som medel för sitt mål. Jämställdhet, dålig kvinnosyn, etc. är ett tacksamt medel eftersom det står högt i kurs i Sverige idag. Våldtäkt är ännu bättre för det kan knappast någon vara för. MEN jämställdhet och en god kvinnosyn är egentligen INTE ett mål för X då X samtidigt frekvent gör uttalanden som tyder på en dålig kvinnosyn och engagerar sig politiskt för att upprätthålla en "naturligt ordning" där mannen är överordnad och kvinnan lyder, icke-jämställdhet alltså, tvärtemot vad X säger sig kämpa för när X bekämpar invandrare ...
Citera
2013-05-15, 00:44
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
vad som objektivt sett är sant och falskt är oberoende av värderande subjekt, men det var inte sanningshalten jag ifrågasatte. Min anmärkning gällde att "kasta sten i glashus". En grupp (d.v.s. SD och andra rasister, etc.) använder frekvent "dålig kvinnosyn" som argument mot invandring och hårdare tag mot invandrare. Samma grupp (d.v.s. SD och andra rasister, etc.) har i genomsnitt en "dålig kvinnosyn" som inte alls överensstämmer med PK perspektiv i Sverige idag vad gäller kvinnosyn, jämställdhet, etc. Alltså så kastar denna grupp sten i glashus. En form av hyckleri och dubbla måttstockar med andra ord.

Logiken är enkel: X är rasist och använder sig av diverse argument som medel för sitt mål. Jämställdhet, dålig kvinnosyn, etc. är ett tacksamt medel eftersom det står högt i kurs i Sverige idag. Våldtäkt är ännu bättre för det kan knappast någon vara för. MEN jämställdhet och en god kvinnosyn är egentligen INTE ett mål för X då X samtidigt frekvent gör uttalanden som tyder på en dålig kvinnosyn och engagerar sig politiskt för att upprätthålla en "naturligt ordning" där mannen är överordnad och kvinnan lyder, icke-jämställdhet alltså, tvärtemot vad X säger sig kämpa för när X bekämpar invandrare ...

Väldigt lång förklaring på något som du lyckades få fram i en mening tidigare. Jag ifrågasätter inte detta helt och hållet.

Men det betyder ju inte att påståendet om att invandrare är kraftigt överrepresenterade när det gäller sexualbrott är felaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in