Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Bensinstationen sålde bensin, och hade även olja och en del biltillbehör, även lufttrycksmätare fanns. Arbetslös var lika med lat. Med hårt arbete och sparande gick det att köpa sig en villa, idag kostar de väldigt många årslöner. Man fick % på sparat kapital.
Jag fortsatte visst av bara farten, Oj, vad jag längtar tillbaka.
Det var verkligen bättre förr.
Håller med utom din längtan.
Citat:
Ingen diskuterade kärnkraft, av det enkla skälet att det inte fanns (förrutom anläggningen i Ågesta, men den blev känd för allmänheten långt senare) Var och varannan unge hade inga bokstavskombinationer. Att råna åldringar, blinda och handikappade, hade ännu ingen kommit på.
Efterkonstruktion av dig, barnen var mycket mer aktiva fysiskt då än de är idag, ingen vuxenkontroll. Rån är dessutom uråldrigt och kärnkraft har det pratats om sedan 1970-talet. En för lång diskussion om rädsla som äntligen börjar få någon slags av ordning, dvs ja.
Citat:
Grannarna hette Persson och Karlsson, och gick att prata med, och betedde sig som folk.
De heter liknande för mig idag och beter sig i allmänhet som folk. Finns dock tvättstugefacister med tidtagarur.
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Carema hade ännu inte fått börja härja fritt. På sjukhuset frågade de först hur man mådde, och inte efter personnumret och patienbrickan.
Det sista du nämner kan få mig se rött. Både politiskt och i ilska.
Citat:
Barnen fick normala namn, och inte Månfare och liknande tramsnamn.
Varje dag fanns det ett namnsdagsnamn, som inte ändrades stup i kvarten.
Månsfåne och dylika namn imponerar inte på omgivande klasskamrater. Tyvärr blir dessa
felnamnade mobbade i dagens skola och fås att omhändertas av dylika "friskolor" för vidare utbildning. Dans, frisör eller tatuerare kanske.
Namnsdagarna har väl ändå inte ändrats på 10 år?