Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du är hetlevrad och snabbt dömande med en god portion kunskap och insikt......att jag skulle tjafsa var lågt av dig och gör bara att jag ser ner på dig. Läs igenom våra diskussioner och lägg inte in så mycket egna slutsatser.
Om du har god slutledningsförmåga så ser du vart jag syftade till din goda empatiska sida, det var ett citerat inlägg så inga tvivel kan uppstå. Detta inlägg från dig var mer av din osympatiska sida.
Jag har hela tiden varit seriös i mina svar.
Tror inte du heller har varit oseriös annat än nu i detta inlägg.
Du verkar tro att dina katter representerar alla. Det finns de som gör annorlunda. Jag har som sagt erfarenhet av katter som visst biter på både människor och saker. Du lär dina att inte göra så och då gör de det inte. Men det är för att DU lär dem det. Andra katter gör annorlunda, är det så svårt att förstå? Att de inte gnager som en hund gör är väl också självklart, jag försökte bara som sagt komma med förslag på hur TS kan lösa sitt problem. Tillför istället för att enbart säga emot. Det du sade om att leksaker med äkta päls kan motivera till mer gnagande var t ex bra, men knappast formulerat på ett konstruktivt sätt...
Om man nu VILL att katten ska bita och gnaga på något, vilket kan vara bra för tänderna då katter ofta får problem med t ex tandsten, så är alltså en leksak i naturskinn/päls fylld med kattmynta ett bra förslag.