2012-07-12, 20:44
Medlem
hallå där

Har gillat den här typen av inredning en längre stund nu och det är definitivt såhär jag kommer inreda framtida lägenheter/hus

Men jag har ingen aning om vad man kallar den. Vet någon vad "whiskey stilen" kallas? Jag snackar typ bruna fåtöljer, bord, gamla böcker som ligger här och vad osv. Se bild nedan, ungefär så tänker jag mig.

Får lite "gentleman" känsla, amerikanska hemmakontor ungefär.

http://www.curatedmag.com/news/wp-content/uploads/2008/12/whiskey-lounge-milk-studios-ernest-sewn-01.jpg

tack på förhand
Citera
2012-07-12, 21:35
Medlem
Prollus avatar
Det där är en riktigt stilig inredning, kan tyvär inte hjälpa dig vad den heter.
Citera
2012-07-12, 22:07
Medlem
Möblerna heter chesterfield
Citera
2012-07-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drgolf
Möblerna heter chesterfield

där börjar det likna något tack!
Citera
2012-07-12, 23:23
Medlem
Nja... Alla möbler i den stilen heter inte Chesterfield, däremot gör fåtöljen det, jag har själv en sådan soffgrupp hemma (förövrigt ser det ut ungefär så hos mig, fast jag har naturligtvis ingen bar i min bostad). Det brukar kallas för Brittisk stil, kort och gott. Vill du ha möbler som ser ut på det viset kan du, beroende på budget, antingen besöka Engelska Möbelhuset eller leta på blocket efter Engelska möbler i idegran samt mahogny (och såklart en Chesterfieldgrupp).
Citera
2012-07-14, 10:45
Medlem
prova typ New england och newport, är velle snarlika kanske lite för ljusa stilar dock
Citera
2012-07-16, 02:27
Medlem
lazycowboys avatar
Kör en bildsökning på Ralph Lauren Home så får du lite att bita i.
Citera
2012-07-16, 12:41
Medlem
Tack för alla svar! Uppskattas starkt nu då jag har lite mer att gå på. Hade noll koll på var man kunde suga i sig inspiration från innan.

Danke schön!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in