2012-07-11, 19:48
Medlem
Slowbros avatar
Vet ej om tråden ligger rätt, får gärna flyttas.

Jag vet inte om det är jag som är helt dum i huvudet eller om något är fel. Jag försöker skriva min signatur bakpå mitt kreditkort (Visa från Swedbank) men jag får inte signaturen att fastna.
Tips någon?
Citera
2012-07-11, 19:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Byt penna ?
Citera
2012-07-11, 19:50
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Byt penna ?

Testat, funkar fortfarande inge bra. Ska testa alla pennor i huset.
Citera
2012-07-11, 19:53
Medlem
Halmbals avatar
Hmm. Det sitter ingen skyddsplast eller något över? Se om du kan pilla bort med naglarna.
Citera
2012-07-11, 20:14
Medlem
dandylines avatar
Skit i att skriv på?
Citera
2012-07-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
Vet ej om tråden ligger rätt, får gärna flyttas.

Jag vet inte om det är jag som är helt dum i huvudet eller om något är fel. Jag försöker skriva min signatur bakpå mitt kreditkort (Visa från Swedbank) men jag får inte signaturen att fastna.
Tips någon?

Jag har haft bankkort/kreditkort i 10år+ och aldrig har jag blivit kollad/stoppad för köp i Sverige pga att jag saknar en namnteckning på baksidan av kortet. Inget av korten jag har nu har en kråka.
Har dock hänt några gånger utomlands att de tittat.

Slutsats: Strunta i att skriva något
Citera
2012-07-11, 23:21
Medlem
Har råkat ut för att dom kräver signatur på korten hos Forex på Arlanda. Hänt två gånger och varje gång har man fått stå där med en tuschpenna och kludda dit namnteckningen.
Citera
2012-07-11, 23:36
Medlem
Slowbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Har råkat ut för att dom kräver signatur på korten hos Forex på Arlanda. Hänt två gånger och varje gång har man fått stå där med en tuschpenna och kludda dit namnteckningen.

Tack för tipset!
Citera
2012-07-12, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slowbro
Tack för tipset!

Att ha sin signatur på kortet är ju en form av ökat skydd för bedrägeri. Utomlands kör de ju fortfarande med att de jämför signaturen med den som står på kortet om de inte använder pin-kod. Har du inte skrivit ditt namn så kan ju någon som kommer över kortet skriva sin egen signatur.

Mitt tips är att använda en tuschpenna med tunn spets, t.ex. en cd-penna. En annan bra grej (även om det "strider" mot bolagens regler) är att tuscha över eller skrapa bort CVV2-fältet. Notera siffrorna innan bara. Då är det svårare för den som kommer över kortet att handla med det på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in