2012-07-11, 01:42
Medlem
FBMinchias avatar
Kan förstå om det måste finnas ett lättsamt forum för humor, för jag älskar humor.
Som det nu är så är lb stängt för alla som inte varit med 6 mån, och då hamnar alla fjortisinlägg i media&journalistik, humor. Till vilken nytta? Är det inte lika bra att släppa in dem i lb då?

Själv har jag inte tillgång till lb (om jag inte använder mitt gamla nick och det vill jag inte), men m&j humor börjar se ut som fragbite nu. En mobbartråd om en tjock tjej på Liseberg är inte humor på en vuxens nivå. Har inte så mycket med media att göra heller när tråden börjar fara iväg.

Aftonslaskans artikel var startskottet. Kan inte topic bli hur de lägger upp sitt jobb för att sälja tidningar då, eller JH:s val att mobba bruden för att kränga tidningar?

Om detta ska vara ett seriöst diskussionsforum så finns inte plats för fjortiskommentarer. Ska de ändå få plats med sitt fnissande så är väl laidback platsen för dem? Eller ett underforum?

Alternativet jag kan tänka mig är att sagda forum blir grymt hårdmodererat så duminläggen avtar.
Vad tycker övriga?
Citera
2012-07-11, 03:18
Medlem
Drapåtrissors avatar
Enda skillnaden skulle väl bli att den typen av inlägg skulle hamna i mer seriösa ämnestrådar i stället. Men visst går det att diskutera om social mobbing ska kallas humor över huvudtaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in