Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-08, 14:23
Medlem
Hej, för en vecka sedan då började min dator hänga sig exakt kl. 03.00. Så jag återställde den till dagen innan och då funkade den som vanligt tills klockan blev 03.00 igen.. Nu kan jag inte återställa den till det datumet som den fungerade som vanligt på. Nu hänger den sig hela tiden. När jag trycker på start så tar det ca en kvart innan rutan dyker upp.

Hittar inget fabriksåterställnings alternativ på datorn.
Citera
2012-07-08, 14:26
Medlem
B.E.S.Ks avatar
Det låter som Windows update drar igång. Förmodligen en uppdatering din dator inte gillar. Testa att inaktivera automatiska uppdateringar.

Läste slarvigt.Testa att logga in på dator i felsäkert läge.

Man trycker F8 på tangentbordet precis innan datorn ska börja ladda Windows. Välj felsäkert läge. Testa att starta systemåterställning igen. (Start/Alla Program/Tillbehör/Systemverktyg/Systemåterställning).
Senast redigerad av B.E.S.K 2012-07-08 kl. 14:30. Anledning: La till text
Citera
2012-07-08, 14:55
Medlem
Att logga in med felsäkertläge hjälpte inte. Det kom fortfarande upp samma datum som jag kunde återställa till och inga fabriksåterställnings alternativ hittades
Citera
2012-07-08, 15:04
Medlem
Willy-45s avatar
...och du kör händelsevis inte en piratkopia av Windows...?
Citera
2012-07-08, 15:11
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45

Öhm, det gör väl alla? Sedan vad spelar det för roll? Det fungerar lika felfritt som ett man köpt, om inte bättre. Jag föreslår att du ska formatera om C:, annars kan du installera en till kopia på windows. Du har inte skannat hårddisken efter problem?
Citera
2012-07-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45

Jag vet inte, jag köpte den på MediaMarkt för ca 1 år sen. Har inte gjort något med den sedan dess..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in