2012-07-07, 16:14
Medlem
MagganC78s avatar
Hejsan.
Ska då som många andra tala om att jag alltid varit skeptisk till paranormala fenomen. Men började fundera över sånt för ett par år sen. Jag bodde sju år i en lägenhet på Riggargatan, Brynäs i Gävle. Outar gatunamnent här då det är relevant. Trivdes bra i min lilla etta och inga konstigheter försigick där. Däremot i grannlägenheten började jag fundera vad som försigick egentligen sena kvällar och nätter. Många gånger lät det som att grannarna möblerade om, tyckte inte det var några konstigheter med det. Folk får göra vad dom vill bara det inte är störande, vilket detta inte var då det inte väsnades så jag låg sömnlös. Upptäckte sedan att när grannarna inte var hemma eller bortresta så pågick detta 'flyttandet' av möbler ändå. Jag började då fundera på detta och slog mig även att hyresgästerna under dessa år bara stannade ett par månader innan dom flyttade. Tyckte det verkade mysko men skeptisk till spökerier som jag alltid varit tänkte jag att det finns någon logisk förklaring. Jag flyttade själv därifrån hösten 2010 och funderade inte mer på saken sedan. Men så träffade jag en tjej på mitt jobb och då det visade sig att hon nyligen bott i denna lägenhet så blev jag såklart nyfiken, jag berättade om mina 'upplevelser' som granne. Då berättar hon för mig att dom hade bara bott en vecka där innan dom fick lämna och flytta. Hon berättade att vardagsrummet möblerades om på nätterna och stängde dom sovrumsdörren så var det nåt/nåt? som öppnade den. Hon tyckte det var rena skräcken att bo där.

Då det under dom sju år jag bodde där kom och gick många hyresgäster kanske någon här på FB känner till nåt eller kanske själva bott där, eller har någon bekant som gjort det. Är bara så nyfiken vad som kan ha försigått. Liten chans kanske att nån här vet nåt men men..
Citera
2012-07-07, 16:58
Medlem
Thains avatar
Tror du på spöken? 2/10
Citera
2012-07-07, 17:21
Medlem
Coolt! Ta reda på mer och berätta mer
Citera
2012-07-07, 18:21
Medlem
Otems avatar
Usch va läskigt! Låter precis som ett fall för ''De Okända''

för övrigt är det en spännande program med många spännande fall, synd att du inte bodde kvar, då kanske du skulle kunna kontakta dom
Citera
2012-07-08, 11:40
Medlem
--68--s avatar
Man blir ju lite nyfiken, vilket nummer bodde du på?
Citera
2012-07-08, 12:59
Medlem
MagganC78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thain
Tror du på spöken? 2/10
Alltid haft en vetenskaplig syn på saken. Men jag tror att det möjligen kan finnas typ 'minnen av energi' i nån form.

Hoppas fortfarande att nån som själv bott där eller har bekanta som gjort det trillar in på denna tråden.
Senast redigerad av MagganC78 2012-07-08 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in