Citat:
Pantrarna arbetar bland annat för att förändra bilden av, och situationen i, Biskopsgården.
– Media i stort, inte bara GP, ger en förvrängd bild av folket i förorten. Det gör bland annat att unga som växer upp där stämplas som kriminella, sa Yassia Ben Salah till det 50-tal personer som samlats i blåsten.
– Media måste ta mer kontakt, på ett positivt sätt, med människorna som kämpar i förorten. Då kan vi tillsammans förbättra integrationen.
Ordföranden för Pantrarna, Murat Solmaz, poängterade vikten av att visa motstånd och protestera när någon ansvarslöst pekas ut och ger känslan att "det är rätt åt honom".
– All media bidrar till den sneda rapporteringen, den här gången var det GP.
Återigen. Diren VAR yrkeskriminell. Oavsett hur fin han var innerst inne mot mig och alla hans vänner och släkt.
Jag känner mig inte stämplad som kriminell trots att jag bor i biskop.
Jag håller med om om att mycket måste göras. Ungdomsgårdar är ett steg. Ett annat är en bättre mediebevakning som fokuserar även på det som är positivt.
Men att gnälla på mediebevakningen ett mord hjälper inte. Bättre att rulla upp ärmarna och göra något vettigt.
Och fattar fortfarande inte hur det skulle vara något negativt att vara polisinformatör och varför man gnäller på det ryktet. Han gjorde ju samhället en tjänst.