2012-07-16, 09:14
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert_gbg
Det sägs att folk i biskop vid flera tillfällen blev tagna på sängen av Polisen och man undrade hur de visste exakt vart vissa saker låg som de omöjligen borde känna till. Till slut insåg man väl att någon läcker och ska ha bestämt en grej som man fick Diren tro var sant och på platsen dök det upp en del civil poliser vilket skulle orsakat det som hände, men insåg helt enkelt att han läckte....

Sen är det ju lite skumt att en som inte har skydd av polisen får skyddade uppgifter och placeras i Biskop där han kommer ifrån. Verkar som de lyckats få över honom på sin sida och lämnat kvar honom i området för att få ut det man ville av honom.

Så jag tror man ska söka efter de skyldiga i den närmsta kretsen kring honom, eller kanske bara hitta bevis mot de som satt misstänkta, motiv kan mkt väl finnas.

Ryktet säger att han ska ha skjutit tillbaka men hans skott gick i taket på tunneln och de var någonslags 9mm pistol han ska ha haft. Men hans flickvän som var med verkar inte vilja tillföra allt för mkt till polisen, hon bör veta en hel del.

Och vad jag hört så har han skjutits i huvudet på nära håll. Så de var en ganska grov slakt.

Bullshit!
Mördaren är från Backa inget snack om saken, alla vet det.
Citera
2012-07-16, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tanker
Bullshit!
Mördaren är från Backa inget snack om saken, alla vet det.

Alla vet det? Vad snackar du om? Det enda jag hör i biskop är massa rykten, men få verkligen VET någonting. Att folk "vet" att mördaren var från backa är för att ingen vill misstänka någon från biskop, att vi skulle mörda våra egna.

Jag tyckte mycket om Diren, han var min polare i många år. Men går inte att blunda för att han var yrkeskriminell. Mördarna väntade på honom och plockade honom. De ville bli av med honom så mycket att de inte brydde sig om att det skedde mitt inne i ett bostadsområde. De som dödade honom hade nog betydligt starkare skäl än att han var från biskop.
Citera
2012-07-16, 18:27
Medlem
Murat och hans pantrar har plockat ihop ett femtiotal personer som tagit ledigt från sina arbeten på måndagen och ställt sig och demonstrerat utanför Göteborgs-Pestens, aka Hjörnes magasins, hus vid Polhemsplatsen. Stjärnreportern och avdankade GT-mannen Sprangers publicerade ju förra veckan rykten om att Diren skulle varit en golbög.
Nu kryper GP ihop och har kommit på att det var på lite väl lösa grunder man skrev. Bara ett anonymt mail är ingen vidare källa....

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1006301-kritik-mot-gp-bevakning
Citera
2012-07-16, 18:36
Medlem
Citat:
Pantrarna arbetar bland annat för att förändra bilden av, och situationen i, Biskopsgården.

– Media i stort, inte bara GP, ger en förvrängd bild av folket i förorten. Det gör bland annat att unga som växer upp där stämplas som kriminella, sa Yassia Ben Salah till det 50-tal personer som samlats i blåsten.

– Media måste ta mer kontakt, på ett positivt sätt, med människorna som kämpar i förorten. Då kan vi tillsammans förbättra integrationen.

Ordföranden för Pantrarna, Murat Solmaz, poängterade vikten av att visa motstånd och protestera när någon ansvarslöst pekas ut och ger känslan att "det är rätt åt honom".

– All media bidrar till den sneda rapporteringen, den här gången var det GP.

Återigen. Diren VAR yrkeskriminell. Oavsett hur fin han var innerst inne mot mig och alla hans vänner och släkt.
Jag känner mig inte stämplad som kriminell trots att jag bor i biskop.
Jag håller med om om att mycket måste göras. Ungdomsgårdar är ett steg. Ett annat är en bättre mediebevakning som fokuserar även på det som är positivt.
Men att gnälla på mediebevakningen ett mord hjälper inte. Bättre att rulla upp ärmarna och göra något vettigt.
Och fattar fortfarande inte hur det skulle vara något negativt att vara polisinformatör och varför man gnäller på det ryktet. Han gjorde ju samhället en tjänst.
Citera
2012-07-16, 19:07
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChildofHiggs
Återigen. Diren VAR yrkeskriminell. Oavsett hur fin han var innerst inne mot mig och alla hans vänner och släkt.
Jag känner mig inte stämplad som kriminell trots att jag bor i biskop.
Jag håller med om om att mycket måste göras. Ungdomsgårdar är ett steg. Ett annat är en bättre mediebevakning som fokuserar även på det som är positivt.
Men att gnälla på mediebevakningen ett mord hjälper inte. Bättre att rulla upp ärmarna och göra något vettigt.
Och fattar fortfarande inte hur det skulle vara något negativt att vara polisinformatör och varför man gnäller på det ryktet. Han gjorde ju samhället en tjänst.
Fler ungdomsgårdar ? Vore det inte bättre decapitera de kriminella på torget istället?
Citera
2012-07-16, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fler ungdomsgårdar ? Vore det inte bättre decapitera de kriminella på torget istället?

Kanske. Men ingen föds kriminell. Bättre att förhindra att de blir det än att behöva decapitera dem.
Citera
2012-07-16, 19:47
Medlem
Nicephoruss avatar
Citat:
Kanske. Men ingen föds kriminell. Bättre att förhindra att de blir det än att behöva decapitera dem.

Du har fortfarande ett val, även om det inte är roliga val så finns de där. Att en stor mängd människor hellre tar det enkla valet istället för att kämpa gör det inte bättre.

En av frågorna som ställts till de i bland annat Pantrarna är huruvida det personliga ansvaret eller föräldraansvaret skall beaktas och till svar får man "det är politikernas fel". Med ett sådant svar är det inte speciellt konstigt att folk utanför Biskopsgården tycker väldigt illa om invandrarna där.

Jag hade ingen fritidsgård när jag växte upp. Inte tusan sprang vi runt och rånade, tände eld, sköt på varandra mm.

Första steget måste tas från invånarna i Biskop själva om att "städa" upp bland de kriminella som finns där. Börja med Pantrarna......
Citera
2012-07-16, 19:49
Medlem
theMowgs avatar
Härligt, folk demonstrerar för att en mördad yrkeskriminell blir utpekad som polisinformatör.
Inte det faktum att folk blir skjuta på våra gator...
Världen är fan sne när det är värre att vara polisinformatör en yrkeskriminell med mycket skit på ens samvete
Va är dom här pantrarna för pajaser?!?!

Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Murat och hans pantrar har plockat ihop ett femtiotal personer som tagit ledigt från sina arbeten på måndagen och ställt sig och demonstrerat utanför Göteborgs-Pestens, aka Hjörnes magasins, hus vid Polhemsplatsen. Stjärnreportern och avdankade GT-mannen Sprangers publicerade ju förra veckan rykten om att Diren skulle varit en golbög.
Nu kryper GP ihop och har kommit på att det var på lite väl lösa grunder man skrev. Bara ett anonymt mail är ingen vidare källa....

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1006301-kritik-mot-gp-bevakning
Citera
2012-07-16, 20:18
Medlem
Blifullidags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Härligt, folk demonstrerar för att en mördad yrkeskriminell blir utpekad som polisinformatör.
Världen är fan sne när det är värre att vara polisinformatör en yrkeskriminell med mycket skit på ens samvete
Precis!
De försöker plocka billiga politiska poäng på DÖ s död. Vilket är synnerligen vidrigt. Han var yrkeskriminell.
Men det är inte de kriminella bruschorna som är problemet enligt dem utan medias rapportering? TVI!

Jag hade inte heller någon fritidsgård när jag växte upp i biskop men jag blev fan inte kriminell stenkastande idiot för det. Eller jo Pannhuset fanns och det finns fortfarande. Vad jag har mött där är inget som hör hemma här antar jag....

OnT: Polisen kommer väl aldrig erkänna att han var informatör åt dem. Det kan säkert starta oroligheterna som skedde 2009-? igen.
Citera
2012-07-16, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Precis!
De försöker plocka billiga politiska poäng på DÖ s död. Vilket är synnerligen vidrigt. Han var yrkeskriminell.
Men det är inte de kriminella bruschorna som är problemet enligt dem utan medias rapportering? TVI!
Visst det här är en vanlig konflikt inom kriminella kretsar som får sin lösning på den sedvanliga sättet. Och medierapporteringen är väl inget speciellt med. Nu hände det i Biskop men det kunde hänt var som helst. Se på Purava! Han bodde i vasastan men inte stod invånarna där och demonstrerade eller yrade om fritidsgårdar....

Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
OnT: Polisen kommer väl aldrig erkänna att han var informatör åt dem. Det kan säkert starta oroligheterna som skedde 2009-? igen.
Polisen kommer varken att erkänna eller dementera någonting! Att fråga är lika meningslöst som att fråga US Navy om de har kärnvapen ombord....
Citera
2012-07-16, 21:36
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg

Hahaha....men det är ju värsta förolämpningen fattar du la!

Där gjorde pantarna bort sig ganska rejält. Vi andra noterar bara att en det är en kriminell horunge
mindre på gatorna...golbög eller gör ingen större skillnad i det här fallet.
Citera
2012-07-16, 23:55
Medlem
tankers avatar
Citat:
Alla vet det? Vad snackar du om? Det enda jag hör i biskop är massa rykten, men få verkligen VET någonting. Att folk "vet" att mördaren var från backa är för att ingen vill misstänka någon från biskop, att vi skulle mörda våra egna.

Jag tyckte mycket om Diren, han var min polare i många år. Men går inte att blunda för att han var yrkeskriminell. Mördarna väntade på honom och plockade honom. De ville bli av med honom så mycket att de inte brydde sig om att det skedde mitt inne i ett bostadsområde. De som dödade honom hade nog betydligt starkare skäl än att han var från biskop.

Men om du tänker efter lite och är lite logisk så är backa spåret hetast, D har trampat på fel tår i backa (hänvisar till Lotos inlägg) han har tabbat sig.

Nå om biskops folket hade viljat bli av med honom så kunde de hur lätt som helst lura till sig honom var som helst eller hur?

Att han blev skottskadat först och sen avrättad från nära håll tyder på att det inte var någon som han skulle känna sig bekväm om den kom fram till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in