Resultat: Är du för eller emot Brexit?
För
82,23%
611 röster
Emot
17,77%
132 röster
2013-01-23, 12:28
Medlem
TRRRRISTs avatar
Han har redan lovat detta förr.

Så folk tänker "fool me once shame on you, fool me twice shame on me"

I vilket fall så kommer labor med sin judiska ledare miliband vinna valet, så det blir 100% zionism och judiskt hat som väller ur UK precis som ur Frankrike och Tyskland.
Citera
2013-01-23, 13:16
Medlem
resultatet av omröstningen blir att dom går ur.
eu suger.
dags att vi får en omröstning här i landet oxo.
Citera
2013-01-23, 13:53
Bannlyst
England har aldrig egentligen sett sig som en del av Europa och de flesta engelsmän blickar hellre till USA och deras forna kolonier än till det kontinentala Europa, detta har lett till att EU långt innan den nuvarande krisen varit opopulär i Storbritannien då det sista britterna vill är att fransmän och tyskar som de avskyr har inflytande på hur deras land ska styras. Det bästa för både EU och Storbritannien vore om de lämnade EU och EU kunde förvandlas till en central europeisk klubb där de kulturella skillnaderna är mindre, Sverige skulle då kunna ingå i ett nordiskt block med alla de nordiska länderna och pga att de nordiska länderna tillhör de rikaste i unionen skulle vi kunna få mycket inflytande tillsammans.
Citera
2013-01-23, 14:04
Medlem
02-02-2012s avatar
Tror inte det här är mer än röstfiske. Finns ingen möjöighet att de skall lämna EU före de fått sin del av bankpengarna som delas ut till höger och vänster. Troligen försöker de möta det liberala partiets växande stöd hos folket med ett lika dumt uttalande som jag inte kan se att många tror på.

Vill han ha en omröstning har han haft ett par år på sig att genomföra en men låtit bli av någon anledning.
Citera
2013-01-23, 17:10
Medlem
solindos avatar
Mycket kan man säga om David Cameron.
Cred till honom att låta det gå till folkomröstning.

EU är oerhört ineffektivt.
Citera
2013-01-23, 17:42
Medlem
Sumo7s avatar
Spännande! Finns det ett enda land där folket vill vara med i EU?
Känns mer som det är politikerna som vill vara med och leka med dem stora pojkarna.

Kan man ha mer fel?
Om man kollar pollen som aftonbladet har upp stämmer det han säger knappast.
Vet att det är aftonbladet men det är väl ändå där som medelsvensson läser sina nyheter?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16115718.ab
Citera
2013-01-23, 17:52
Medlem
okok1s avatar
Jag hörde inte riktigt vad som sades på nyheterna, men det var någon/några som var tvungna att "godkänna" en omröstning först? Eller att något parti skulle stå bakom beslutet för att det skulle genomföras, eller något sådan. Hur var det?

Bra att man börjar ge lite makt till befolkningen!
Citera
2013-01-23, 18:46
Medlem
TKD_1337s avatar
Tråden flyttas till delforumet EU och moderatorerna där får bestämma om tråden ska sammanfogas med den befintliga där. Flyttas från Politik - Utrikes. /MOD
Senast redigerad av TKD_1337 2013-01-23 kl. 18:49.
Citera
2013-01-23, 18:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag hörde inte riktigt vad som sades på nyheterna, men det var någon/några som var tvungna att "godkänna" en omröstning först? Eller att något parti skulle stå bakom beslutet för att det skulle genomföras, eller något sådan. Hur var det?

Bra att man börjar ge lite makt till befolkningen!
Hmm... vet inte riktigt vad du hörde, men folkomröstningen 2017 är villkorad av att Tories vinner nästa parlamentsval. Detta kan alltså också ses, som någon tidigare påpekat, som röstfiske av Cameron. Det måste gnissla rejält i den brittiska regeringen nu. Lib Dem är ju tydligt EU-positiva.

Annars hörde jag att Tyskland är villiga att diskutera UK:s förhållande med EU, medan fransoserna som vanligt väljer att betrakta UK som UFOn som bara förstör gemenskapen. Birgitta Ohlsson har samma attittyd till britterna som fransoserna.

Jag hoppas de tar sig samman och lyssnar på Britterna! EU utan UK är meningslöst - Brysselkålen måste få in det knoppen!
Senast redigerad av Madagascar 2013-01-23 kl. 19:13.
Citera
2013-01-23, 19:06
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Visserligen men det finns ingen realistisk chans att de får 50% av rösterna inom en 10-årsperiod.
Men 2006 fick de bara 2,9 % i valet, hur stor var den realistiska chansen da att bli tredje storsta parti nu endast drygt 6 ar senare? Om de lagger till EU-uttrade som huvudfraga nummer 2 kommer nog rosterna att oka stort igen.
Citera
2013-01-23, 19:43
Bannlyst
Jag tycker det är själv klar att Storbritanien ska få förhandla deras vilkår om medlemskap i den Europeiska unionen.
Det ska vi alla i EU kunna göra inte bara Storbritanien.Det ska inte behöva
gå så långt att man går ut ur EU.EU har funnits under en relativ kort tid och jag kan nästan
garantera att om alla EU länder arbetar mer aktivt med EU fråger så kommer
det lösa sig i framtiden.

EU är en framtids investering som kommer att ge betalt.

Ur säkerhets syn punkt tror jag att Storbritanien och Sverigen tjänar på ett EU medlemskap.
Specielt efter alla oroligheter med Argentina om Falklands öarna.
Jag vet inte hur mycket som visas av det i Svensk media men här i Storbritanien har det varit
mycket prat och skriverier om det.Sen dem militäriserade Falklands öarna igen.
Den Engelska ambassaden i Buenos aires blev invaderad av demonstranter..
ungefär samtidigt blev den Engelska ambassaden i Iran också invaderad.
Argentina har varit och pressat Storbritanien den senaste tiden.

Sverige tjänar också på ett EU medlemskap ur säkerhets syn punkt.
Efter att Nord stream byggdes i östesjön utanför Sveriges kust har ryska intressen blivit allt större i Norden.
Ryssland har blivit mer aktiva nu på senare tid.Kriget i Georgien och dem har även kränkt Finskt
luftrum med jakt plan är bevis på det.

Jag tror att om vi står tillsammans i Eu är vi starkare.

Och om vi skulle gå ur EU så kommer Ryssland att hota och pressa Sverige,Finland mer.
Argentina kommer nog så snart Storbritanien har gått ur EU att ha
en styrke demonstration för att pressa Storbritanien mer.

Jag tycker att vi ska invesstera mer i Nordic battle group och liknande projekt i Europa.

http://www.bbc.co.uk/news/uk-18513976

http://www.bbc.co.uk/news/uk-18453372
Citera
2013-01-23, 19:43
Medlem
darkandbrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solindo
Cred till honom att låta det gå till folkomröstning.

Likväl för det uttalande han gjorde i The Sun i September 2007 (innan han blev premiärminister)?

"Today, I will give this cast-iron guarantee: If I become PM a Conservative government will hold a referendum on any EU treaty that emerges from these negotiations."

Man kan hoppas att följande gäller.
"Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me"

Mycket av vad som har förändrats i Storbritannien när det gäller EU-frågan/debatten är till stor del UKIP's förtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in