2012-07-01, 00:06
Avslutad
Vet inte om det är rätt kategori, men, men...

När jag praktiserade på en arbetsplats, så fick jag av min chef uppdraget att gå till banken för att växla in sedlar till växelpengar. Jag fick 1 500 kr, men på väg till banken kollade jag o det var bara 1 400 kr. En femhundring o 9 hundralappar. Vad hade ni gjort?

Jag gick till bankomaten o tog ut en hundring av mina egna pengar, för jag var rädd för att bli stämplad som tjuv, skurk, bedragare o sånt. Jag litar på chefen, o att jag bara skulle ha tappat just en hundring är ganska osannolikt.
Citera
2012-07-01, 00:13
Medlem
jag skulle nog åxå tagit av mina egna pengar men jag skulle nog försökt att på något sätt kolla med chefen åxå
Citera
2012-07-01, 00:21
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Är värt en hundralapp för att slippa misstankar från chefen, även om det känns surt.
Man vinner definitivt på det i längden om man trivs hyfsat bra på arbetsplatsen eller åtminstone vill ha med sig goda meriter den dag man slutar. Inte kul med blickar och folk som viskar bakom ryggen... Frågan är hur mycket man är beredd att betala för att slippa det? En hundring känns okej men jag är mer osäker om det varit en till nolla där.
Citera
2012-07-01, 00:47
Medlem
Fimparens avatar
skumt att du inte räknade pengarna när du tog emot dom på plats... efter som att du inte gjorde det så får du faktiskt ta 100-lappen som "straff" helt enkelt tyvärr. Rekomenderar dig att inte nämna det ens.

Du gjorde med andra ord rätt i den situationen du befann dig i just då.
Citera
2012-07-01, 01:00
Medlem
-ELF-s avatar
Jag hade räknat pengarna när jag fick dem som Fimparen skrev. Men hade jag glömt det och sen märkt att det var en hundring för lite så hade jag nog varit snäll och tagit av min egna plånbok.
Citera
2012-07-01, 11:02
Medlem
Bobagems avatar
Jag hade nog offrat en hundring, sagt till chefen att "när jag räknade var det bara 1400, så jag lade till en hundring ur min egen plånbok utifall att jag tappat en", och framför allt lärt mig att räkna pengarna med en gång vid nästa tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in