2012-06-29, 21:23
Medlem
Hej!

Har precis börjat använda skype men min röst när jag talar fade:ar in och ut hela tiden hos den jag pratar med. Någon som vet vad som är fel?

Har precis köpt ett rätt så bra headset och även köpt nätverkssladd (ist för wi-fi) men inget verkar fungera :/
Citera
2012-06-29, 21:25
Medlem
tzjs avatar
Är det senaste versionen av Skype? Har du testat att kontrollera alla inställningar i programmet?
Citera
2012-06-29, 21:39
Medlem
systems avatar
Först ett klargörande. Jag är inte bra på Skype.

Min erfarenhet, som dock är liten, är att ljudet suger. Någon hostar eller tappar en penna på golvet = allt ljud sänks till NOLL och man kan först efter en halv minut höra vad som på nytt sker.
Citera
2012-06-29, 21:42
Medlem
Många drivrutiner/programvaror verkar gilla att höja volymen på din mic när du inte gör så mycket ljud av dig, och sänka den om du pratar högt. Tex så kan man ibland höra vad en kompis spelar, ber man honom att prata lite så försvinner det för att sedan återkomma när han har varit tyst ett tag.
Kolla om det finns något sådant i ditt nya headset?
Citera
2012-06-29, 21:47
Medlem
Fudge0wns avatar
Kan vara nåt av det som felxi skrev. Förövrigt får du kolla så att du har rätt inställningar för mick och ljud i samtalet. Det brukar inte vara så mycket att välja på vid inställningar så det är lätt att ställa in.
Citera
2012-06-29, 21:59
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Först ett klargörande. Jag är inte bra på Skype.

Min erfarenhet, som dock är liten, är att ljudet suger. Någon hostar eller tappar en penna på golvet = allt ljud sänks till NOLL och man kan först efter en halv minut höra vad som på nytt sker.
Fast det där med att mikrofonen sänks kan väl åtgärdas genom att man kryssar ur den där inställningen som låter skype styra mikrofonvolymen?
Citera
2012-06-29, 22:13
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggeee
Fast det där med att mikrofonen sänks kan väl åtgärdas genom att man kryssar ur den där inställningen som låter skype styra mikrofonvolymen?
Ingen aning. Jag har bara besökt konferenser via Skype (som andra hållt i) och de har varit totalt jävla värdelösa allihop. Om eländet berott på inkompetent hård-, mjuk- eller köttvara vet jag inte. Jag vet bara att det varit totalt jävla värdelöst.
Citera
2012-06-29, 22:13
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Ingen aning. Jag har bara besökt konferenser via Skype (som andra hållt i) och de har varit totalt jävla värdelösa allihop. Om eländet berott på inkompetent hård-, mjuk- eller köttvara vet jag inte. Jag vet bara att det varit totalt jävla värdelöst.

Skype vet jag krånglar för många, oavsett plattform tyvärr.
Citera
2012-06-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Är det senaste versionen av Skype? Har du testat att kontrollera alla inställningar i programmet?

Tror det, ska kontrollera

Citat:
Ursprungligen postat av felxi
Många drivrutiner/programvaror verkar gilla att höja volymen på din mic när du inte gör så mycket ljud av dig, och sänka den om du pratar högt. Tex så kan man ibland höra vad en kompis spelar, ber man honom att prata lite så försvinner det för att sedan återkomma när han har varit tyst ett tag.
Kolla om det finns något sådant i ditt nya headset?

Citat:
Ursprungligen postat av roggeee

Har ingen aning om vad min mick har för egenskaper (drog ut den ur paketet utan att läsa något det minsta om "instruktioner"...) Det är en mick lxm... Men ska se om jag kan fixa problemet med denna ruta/inställningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in