Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-29, 18:47
Medlem
8080s avatar
Jag har två skärmar, skärm A (primär) och skärm B (sekundär).

När jag surfar på internet med skärm A så fungerar skärm B perfekt, den har ett eget skrivbord.

När jag spelar spel med upplösningen 1024x768 (vilket ser förjävligt ut, men min dator suger så hårt så jag är tvingad att spela med den upplösningen) så visar skärm B en del av A:s skrivbord:

http://i48.tinypic.com/14aya2u.png
Citera
2012-06-29, 19:09
Medlem
JoakimBergs avatar
Vad är frågeställningen?
Citera
2012-06-29, 19:15
Medlem
Blir alltid så när man spelar i låg upplösning.
Antar att du har sekundärskärmen till höger om primärskärmen? Vet inte hur det blir om du byter plats på dem, men du kan ju testa det...
Citera
2012-06-29, 19:25
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBerg
Vad är frågeställningen?

Om du inte kan lista ut det så kan du knappast hjälpa mig heller.

Citat:
Ursprungligen postat av felxi
Blir alltid så när man spelar i låg upplösning.
Antar att du har sekundärskärmen till höger om primärskärmen? Vet inte hur det blir om du byter plats på dem, men du kan ju testa det...

Ja, skärm B är på höger sida av skräm A. Jag ställde skärm B på vänster sida om skärm A, men det var ju samma sak...

Går det inte att lösa? Jag kan inte spela på vettig upplösning och jag vill ha en extra skärm när jag spelar.
Citera
2012-06-29, 19:35
Medlem
k2kks avatar
Jag har bara 1 skärm men jag får samma problem ibland också. Har jag en internetruta upp så kan skrivbordsikonerna helt plösligt dyka upp.

Kan det vara drivrutinerna till grafikkortet som spökar?
Citera
2012-06-29, 19:36
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k2kk
Jag har bara 1 skärm men jag får samma problem ibland också. Har jag en internetruta upp så kan skrivbordsikonerna helt plösligt dyka upp.

Kan det vara drivrutinerna till grafikkortet som spökar?

Har uppdaterade drivrutiner.
Citera
2012-06-29, 19:42
Medlem
8080s avatar
Jo, förresten så står det "Nonpreset mode" på skärm A varje gång jag startar spelet.

Alltså det är skärmens mjukvara som säger så, det har inget med själv datorn att göra.
Citera
2012-06-30, 13:33
Medlem
8080s avatar
Finns det verkligen ingen som vet något om det här?
Citera
2012-06-30, 13:39
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8080
Hehe, skoja, hur ändrar man så att skärm B blir till vänster om skärm A? Jag har Win 7.
Gå till Skärmupplösning ( Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Bildskärm\Skärmupplösning ) och sen är det bara att dra runt din skärm till rätt position.
Citera
2012-06-30, 14:12
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Gå till Skärmupplösning ( Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Bildskärm\Skärmupplösning ) och sen är det bara att dra runt din skärm till rätt position.

Hur ska jag kunna dra runt skärmen när jag sitter och spelar?
Citera
2012-06-30, 17:52
Medlem
GalFisks avatar
Dra runt skärmen innan du startar spelet.
Jag tror att orsaken till problemet är att när upplösningen ändras på ena skärmen, blir fönster etc dom fanns på denne plötsligt "för stora" och sticker därför ut på skärmen bredvid.
Om du själv ändrar upplösning i Windows innan du startar spelet, kanske fönstrena anpassar sig automatiskt. Jag vet att vissa processer körs igång för att hålla reda på fönster och deras storlekar när man ändrar upplösning manuellt, det är nog detta som intresse händer när spelet själv gör det.
Citera
2012-07-01, 13:45
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Dra runt skärmen innan du startar spelet.
Jag tror att orsaken till problemet är att när upplösningen ändras på ena skärmen, blir fönster etc dom fanns på denne plötsligt "för stora" och sticker därför ut på skärmen bredvid.
Om du själv ändrar upplösning i Windows innan du startar spelet, kanske fönstrena anpassar sig automatiskt. Jag vet att vissa processer körs igång för att hålla reda på fönster och deras storlekar när man ändrar upplösning manuellt, det är nog detta som intresse händer när spelet själv gör det.

När jag drar runt skärmen och släpper den så hoppar den ju tillbaka dit den var från början.

Ja, men jag kan ju inte hålla på ändra upplösning varenda gång jag startar spelet för att sedan ändra tillbaka upplösningen när jag stänger av det. Det funkar inte, för jag tabbar ofta ner spelet och gör andra saker medan det är igång, och då vill jag inte sitta med ett windows där det ryms tre ikoner på skrivbordet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in