Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-29, 03:30
Bannlyst
Hej!

Råkade dra ut sladden ur datorn idag, och när jag skulle starta den så komm det upp en ruta att "Windows 7 försökte reparera en felaktig omstart" eller något liknande.

Sen efter en stund när det hade jobbat klart så tryckte jag på "Finish".

När jag väl komm in på datorn så har jag nu någon slags Windows XP tema, har försökt ändra till ett annat tema men det går inte.

Någon som vet vad felet är?

Mvh!
Citera
2012-06-29, 05:47
Medlem
mrnitrouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsogs
Hej!

Råkade dra ut sladden ur datorn idag, och när jag skulle starta den så komm det upp en ruta att "Windows 7 försökte reparera en felaktig omstart" eller något liknande.

Sen efter en stund när det hade jobbat klart så tryckte jag på "Finish".

När jag väl komm in på datorn så har jag nu någon slags Windows XP tema, har försökt ändra till ett annat tema men det går inte.

Någon som vet vad felet är?

Mvh!

skulle vilja att w7 var som xp så vore något för mig :P
Citera
2012-06-29, 07:23
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Antingen (nu gissar jag då jag inte stött på problemet tidigare) så har du hamnat i något felsäkert läge eller så kan din profil ha skadats, Då får du i regel en relativt enkel standardprofil!

Kan du prova att skapa ett nytt konto på datorn, logga in med det och se om det blir likadant??
Om så är det nog din profil som blivit korrupt!

PS! Jag kom på att om du startar "Services.msc" så ser du att det finns en tjänst som heter "Themes"

Kolla om dess status är "Startad" (Den skall starta automatiskt)
Om den inte är igång får du kolla i loggboken efter ev. felangivelse! DS!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2012-06-29 kl. 07:28.
Citera
2014-04-07, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Antingen (nu gissar jag då jag inte stött på problemet tidigare) så har du hamnat i något felsäkert läge eller så kan din profil ha skadats, Då får du i regel en relativt enkel standardprofil!

Kan du prova att skapa ett nytt konto på datorn, logga in med det och se om det blir likadant??
Om så är det nog din profil som blivit korrupt!

PS! Jag kom på att om du startar "Services.msc" så ser du att det finns en tjänst som heter "Themes"

Kolla om dess status är "Startad" (Den skall starta automatiskt)
Om den inte är igång får du kolla i loggboken efter ev. felangivelse! DS!

Glömde tacka!

Men detta löste mitt problem för cirka sådär 2 år sen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in