Citat:
Ursprungligen postat av Chino07
Jag har rensat allting flera gånger. På alla olika vis. Men jag lyckas inte få bort Control Catalyst Center helt. Eftersom jag inte kan installera den nya så antar jag att någonting ligger kvar och spökar. Jag har laddat ner AMD Driver Downloader, som ska hjälpa mig och välja vilken driver jag ska ha för att det inte ska bli fel. Men när jag försöker installera den så får jag upp meddelandet:
Det går inte att hämta AMD Catalyst Mobility p.g.a. inkompatibel maskinvara/programvara på datorn.
Det finns inget stöd för versionen av din grafikadapter.
Detta problem hade jag förut också när jag försökte installera en ny version. Och eftersom jag inte visste att man va tvungen ta bort den gamla versionen så vart det kaos. Men sen läste jag hur man fick bort allting helt. För tydligen när du avinstallerar genom CCC uninstaller så tar den inte bort allting. Men jag minns inte hur jag gjorde då det var väldigt länge sen.
Och nu vet jag inte hur jag ska gå tillväga.
var laddar du hem ifrån är det en bärbar så skall du använde grafikdrivrutiner från datortillverkarens sida
om du vill installera från ati
http://www.raymond.cc/blog/how-to-install-latest-ati-or-nvidia-drivers-on-laptop/
mvh
t