2012-06-26, 19:33
Medlem
Knullkungens avatar
1. Varför inte införa en funktion som heta ämnen fast tvärtom? Alltså där alla trådar med noll svar listas. Det skrivs mycket intressant på Flashback som inte får den uppmärksamhet det förtjänar. Givetvis skulle en moderator ha koll på de ämnen som hannar där så inte trolltrådar och trams dyker upp.

2. Jag har varit medlem i FB sedan flera år men aldrig fått någon uppskattning från FB för att jag bidrar till det goda debattklimatet här och håller forumet levande med mina inlägg. Skulle man inte kunna göra ett massutskick per pm från admins/mod då och då där man tackar medlemmarna och visar sin uppskattning för vad de gör för forumet? Kanske några ggr / år ex. vis vid jul/nyår och sommar/midsommar Inga medlemmar = Inget FB

Får moderatorerna julkort från Admins per pm?

Underdånigast
Eder Knullkung
Citera
2012-06-26, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
1. Varför inte införa en funktion som heta ämnen fast tvärtom? Alltså där alla trådar med noll svar listas. Det skrivs mycket intressant på Flashback som inte får den uppmärksamhet det förtjänar. Givetvis skulle en moderator ha koll på de ämnen som hannar där så inte trolltrådar och trams dyker upp.

2. Jag har varit medlem i FB sedan flera år men aldrig fått någon uppskattning från FB för att jag bidrar till det goda debattklimatet här och håller forumet levande med mina inlägg. Skulle man inte kunna göra ett massutskick per pm från admins/mod då och då där man tackar medlemmarna och visar sin uppskattning för vad de gör för forumet? Kanske några ggr / år ex. vis vid jul/nyår och sommar/midsommar Inga medlemmar = Inget FB

Underdånigast
Eder Knullkung

Så du vill förvandla flashback till facebook? Det sistnämnda var inge o hänga i granen, vem fan bryr sig om uppmärksamhet om man då inte är ett trol..

Det du nämnde först verkar mer vettigt, då jag själv anser att det finns oerhört många intressanta trådar som faller i glömska till följd av massutskick av trolltrådar som får mer uppmärksamhet. Flashback borde se över problemen med trolltrådarna, man börjar bli jävligt trött på dom.
Citera
2012-06-26, 19:43
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Du vill ha belöning för att du får en chans att snacka av dig?

Jag skickar ett riktigt julkort åt dig istället om jag får din adress!

I övrigt var det en lite rolig idé...

Eller kanske man kunde lyfta fram vissa disskusioner som varit extra intressanta/roliga/udda och spara dem som någon sorts årskrönika... (inte för långa disskussioner alltså, man sparar två tre sidor och håller dem låsta endast för läsningens skull)
Senast redigerad av ugglor-i-mossen 2012-06-26 kl. 19:47.
Citera
2012-06-26, 19:46
Medlem
epost72s avatar
1. Lär inte bidra till något annat än att en del kommer att svara trots att de inte har något att bidra med.

2. Där kan du helt omöjligt mena allvar så det tänker jag inte ens kommentera.
Citera
2012-06-26, 19:56
Medlem
TrueCs avatar
Inte för att vara den som är den - men har du ett exempel på en intressant tråd med noll inlägg?
Citera
2012-06-26, 20:00
Medlem
Om en tråd inte är populär antar jag att det finns en anledning för det.
Citera
2012-06-26, 20:12
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Underdånigast
Eder Knullkung

Första förslaget är ok (tanken är god), men det finns: https://www.flashback.org/nya-amnen vilket visar de nya ämnena som då också sällan fått många svar.

Andra förslaget är skit, detta är ett diskussions forum, och de gånger som admin har något viktigt att säga så kan han skicka ut ett PM, men att ge ryggklappningar är bara skit.
Citera
2012-06-27, 04:02
Medlem
Första förslaget tycker jag är bra. Jag tycker själv att det är roligast att diskutera i nya trådar, och jag skulle definitivt välkomna möljligheten att lista trådar som inte fått svar.
Citera
2012-06-27, 09:59
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Första förslaget tycker jag är bra. Jag tycker själv att det är roligast att diskutera i nya trådar, och jag skulle definitivt välkomna möljligheten att lista trådar som inte fått svar.
Då fungerar väl ändå Nya Ämnen alldeles utmärkt? Man kan även sortera trådar efter antal svar inne i formdelarna om man vill.
Citera
2012-06-27, 10:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Då fungerar väl ändå Nya Ämnen alldeles utmärkt? Man kan även sortera trådar efter antal svar inne i formdelarna om man vill.
En del forum har ju Nya obesvarade ämnen men jag ser inte riktigt vitsen, det kan bli en jakt på att skriva något i dessa bara för skrivandets skull.
Citera
2012-06-27, 11:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En del forum har ju Nya obesvarade ämnen men jag ser inte riktigt vitsen, det kan bli en jakt på att skriva något i dessa bara för skrivandets skull.
Som upplagt för trollande och som du säger en jakt på meningslösa inlägg. Det finns trådstarter utan svar av olika anledningar, att tvinga fram en diskussion ur något som ingen egentligen vill diskutera är inget som tillför något i mina ögon.
Citera
2012-06-27, 19:10
Medlem
Jiiimboohs avatar
Citat:
Man får ju redan julhälsningar och dyl utskickad från företag och andra sidor. Känns så opersonligt och falskt med en julhälsning som är ett uppenbart massutskick. Är ju inte så att någon hos Företag X tänker att "Jiiimbooh, han är minsann en trevlig kund - vi skickar en julhälsning till just honom!" Hade känts likadant med en julhälsning från Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in