Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-26, 00:31
Medlem
Tja!

Jag hoppas att det är rätt katogeri jag skriver in på, har letat jättemycket på flashback samt googlat ifall om jag kan hitta nånting, men icke!

Jag har problem med min mac book pro, köpte den för cirka ett år sen. Problemet är att varje gång jag inte har strömmen på så kan datorn bara dö, och då måste jag starta datorn på nytt. Ibland går den inte ens igång, då för att få igång den igen måste jag sätta på strömmen. Det måste ju vara något med batteriet. Så har tänkt och lämna in datorn men jag har massa privata bilder och samt filer som jag inte är så sugen på att det ska spridas ut. Jag har haft PC förut och då fick man ta bort all bilder å diverse med Earser. Men hur funkar det med Mac, är det bara skicka över bilderna till papperskorgen och sen tömma papperskorgen?

Tacksam för svar.
Citera
2012-06-26, 00:36
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej
Tja!

Jag hoppas att det är rätt katogeri jag skriver in på, har letat jättemycket på flashback samt googlat ifall om jag kan hitta nånting, men icke!

Jag har problem med min mac book pro, köpte den för cirka ett år sen. Problemet är att varje gång jag inte har strömmen på så kan datorn bara dö, och då måste jag starta datorn på nytt. Ibland går den inte ens igång, då för att få igång den igen måste jag sätta på strömmen. Det måste ju vara något med batteriet. Så har tänkt och lämna in datorn men jag har massa privata bilder och samt filer som jag inte är så sugen på att det ska spridas ut. Jag har haft PC förut och då fick man ta bort all bilder å diverse med Earser. Men hur funkar det med Mac, är det bara skicka över bilderna till papperskorgen och sen tömma papperskorgen?

Tacksam för svar.

Ja, det är bara att dra skiten ner i papperskorgen och sen tömma den.
Finns program som söker igenom datorn. "Find any file" De hittar alla filer på datorn.

Nyfiken på vad det var för bilder du har...
Citera
2012-06-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, det är bara att dra skiten ner i papperskorgen och sen tömma den.
Finns program som söker igenom datorn. "Find any file" De hittar alla filer på datorn.

Nyfiken på vad det var för bilder du har...

Jaha enkelt! Haha nee inga såna bilder som du tror tyvärr. mest familje bilder och jobb bilder men det ska fortfarande inte ut. Tack för svaret förresten
Citera
2012-06-28, 23:43
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejnej
Jaha enkelt! Haha nee inga såna bilder som du tror tyvärr. mest familje bilder och jobb bilder men det ska fortfarande inte ut. Tack för svaret förresten

Cool. Lycka till
Citera
2012-07-01, 23:08
Medlem
largeinlifes avatar
Håll in CMD och högerklicka på papperskorgen så körs en Secure Erase om du vill vara på den säkra sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in