2012-06-24, 02:21
Medlem
wembis avatar
Jag är för vargar i Sverige, men problemet är att jägarna har decimerat den Svenska vargstammen så till den milda grad att det bara finns ett fåtal kvar, och de har blivit inavlade så vi måste i så fall importera friska vargar.

Vargar är bra viltvårdare, de ger sig på eftersläntare och andra svaga djur, vilket leder till att djurstammen blir friskare och starkare.
I Sverige är det jägarna som är viltvårdare, de ger sig på de största och friskaste djuren (Älgar osv.) och ser på så sätt till att älgstammen blir klen och sjuklig.

Men som tur är så skjuter jägarna i sin blodslust även ihjäl andra jägare. De dödar mångdubbelt fler av sig själva än vargar någonsin har dödat människor i Sverige. Det om något borde sätta stopp för deras korkade argument att vargar är farliga.

Ska vi skjuta av några så är det jägarna som ska skjutas. Det är de som förhindrar att vi någonsin kan få en frisk varg- och älgstam.
Jägarna måste bort!
2012-06-24, 02:53
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi
Jag är för vargar i Sverige, men problemet är att jägarna har decimerat den Svenska vargstammen så till den milda grad att det bara finns ett fåtal kvar, och de har blivit inavlade så vi måste i så fall importera friska vargar.

Vargar är bra viltvårdare, de ger sig på eftersläntare och andra svaga djur, vilket leder till att djurstammen blir friskare och starkare.
I Sverige är det jägarna som är viltvårdare, de ger sig på de största och friskaste djuren (Älgar osv.) och ser på så sätt till att älgstammen blir klen och sjuklig.

Men som tur är så skjuter jägarna i sin blodslust även ihjäl andra jägare. De dödar mångdubbelt fler av sig själva än vargar någonsin har dödat människor i Sverige. Det om något borde sätta stopp för deras korkade argument att vargar är farliga.

Ska vi skjuta av några så är det jägarna som ska skjutas. Det är de som förhindrar att vi någonsin kan få en frisk varg- och älgstam.
Jägarna måste bort!

Du kan ju hålla käften din jävla nolla,så du känner alla jägare din lilla horunge

Jag har flertal gånger låtit bli att skjuta älgar för att dom ska få växa till sig eller haft kalvar,har ALDRIG skjutit en annan människa,så för att några idioter vill skjuta alla vargar så vill jag det?

Kan du inte komma och försöka skjuta nån av oss då? om du nu är så tuff?kan ju lova dig en sak befinn dig i närheten av min jaktmark när jakten drar igång och BANG oj då nån dog visst.....

idioter som dig borde skjutas
2012-06-24, 02:56
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wembi

Jägarna måste bort!

Intressant vargen är ofarlig,konstigt att nån DOG nyligen av en vargattack då din lilla veganmupp

Vargen är ett ROVDJUR och ska respekteras och kan vara definitivt vara farlig
2012-06-24, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Intressant vargen är ofarlig,konstigt att nån DOG nyligen av en vargattack då din lilla veganmupp

Vargen är ett ROVDJUR och ska respekteras och kan vara definitivt vara farlig

Sluta tönta dig.

Visst, hans argument är inte av de bättre slaget. Han vet dessutom inte något om jakt heller... Men jag skulle bli förvånad om du ens ägde någon mark, kan någonting om varken viltvård eller skogsvård som du skriver och har dig.

Skärpning.

Till vargfrågan så finns det bara en sak att fråga alla vargkramare: Vad tjänar Sverige på att vargen finns i våra skogar? Det enda som blir är att vi får betala en sjuhelvetes massa pengar och att få se våra hundar dödade.
2012-06-24, 03:05
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doeden12
Sluta tönta dig.

Visst, hans argument är inte av de bättre slaget. Han vet dessutom inte något om jakt heller... Men jag skulle bli förvånad om du ens ägde någon mark, kan någonting om varken viltvård eller skogsvård som du skriver och har dig.

Skärpning.

Till vargfrågan så finns det bara en sak att fråga alla vargkramare: Vad tjänar Sverige på att vargen finns i våra skogar? Det enda som blir är att vi får betala en sjuhelvetes massa pengar och att få se våra hundar dödade.

Oh för va du tror spelar sååå stor roll för mig verkligen lilla vännen

Och du kan undvika att få din hund dödad om du jagar rätt,men det vet inte ens herr självutnämnde mäster jägaren komiskt och du påstår att du jagar yeh right,jaga rätt och tänk på vart du för dig så ska det inte vara en stor fara för hunden
2012-06-24, 03:10
Medlem
Citat:
Oh för va du tror spelar sååå stor roll för mig verkligen lilla vännen

Och du kan undvika att få din hund dödad om du jagar rätt,men det vet inte ens herr självutnämnde mäster jägaren komiskt och du påstår att du jagar yeh right,jaga rätt och tänk på vart du för dig så ska det inte vara en stor fara för hunden

Jaga rätt? Tänka på var jag ska jaga? Vargen bryr sig inte om min hund, inte heller var den går. Jag kan inte påverka detta, tyvärr. Vill den gå till mitt jaktområde, vill den dräpa min hund, så gör den självklart det!
Jag tar gärna emot tips på hur jag kan "jaga rätt"!

En väldigt off-topic fråga! Hur gammal är du, lilleman?
2012-06-24, 03:24
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doeden12
Jaga rätt? Tänka på var jag ska jaga? Vargen bryr sig inte om min hund, inte heller var den går. Jag kan inte påverka detta, tyvärr. Vill den gå till mitt jaktområde, vill den dräpa min hund, så gör den självklart det!
Jag tar gärna emot tips på hur jag kan "jaga rätt"!

En väldigt off-topic fråga! Hur gammal är du, lilleman?

Har du prova drevjakt med kopplad hund eller sätta ut viltkameror för att hålla reda på djuren som finns i området?,jag personligen föredrar att jaga själv,uppskattar lugnet

Men har sett en vargattack en gång för många år sen på grannens hund och vet mycket väll och förstår att ogillar varg

Ursäkta hur gammal jag är =P..skit i det du det är min ensak
2012-06-24, 03:34
Medlem
Citat:
Har du prova drevjakt med kopplad hund eller sätta ut viltkameror för att hålla reda på djuren som finns i området?,jag personligen föredrar att jaga själv,uppskattar lugnet

Men har sett en vargattack en gång för många år sen på grannens hund och vet mycket väll och förstår att ogillar varg

Ursäkta hur gammal jag är =P..skit i det du det är min ensak

Ah, så vad du menar är att jag ska koppla min stående fågelhund...? Eller kanske koppla jämten?
Detta är i princip omöjligt, vi kan dra en jämförelse. Försök cykla utan pedaler! Inte så jävla lätt ska du se.

Viltkameror? Ja jag säger då det... hur sjutton tänker du nu? Så fruktansvärt urbota dumt så jag blir nästan mörkrädd här hemma.

Nej, nu tänker jag släppa detta. Och jag hoppas för allas skull att du var/är fruktansvärt onykter när du nu skriver. För nu skämmer du bara ut hela jägarkåren (Om du nu är en jägare dvs.)
2012-06-24, 03:46
Medlem
Jag är FÖR varg i sverige!
Skjutkåta jägare och snåla bönder som inte har vett nog att hägna in sina djur finns det dock alldeles för mycket av.
2012-06-24, 03:57
Medlem
Knotknets avatar
Självklart ska vi ha varg i Sverige det bör vara en ickefråga då vi har wn sån liten vargstam i Sverige. I andra länder där det finns massvis mes varg verkar inte denna korkade debatt existera.
2012-06-24, 04:30
Medlem
tzjs avatar
Trådar där vargen diskuteras finns redan.

Tråd låst.
/mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in