2012-06-23, 23:05
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alt-ana
Alla vet vilka som bor i området. Det finns en halv arab där jag bor. Han har blivit helt försvenskad. Lite för tråkigt tycker jag

Visst är det tragiskt när folk vill bli en del av samhället?
Citera
2012-06-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballakaitoz
Det finns undantag.Mina arabiska grannar i villan bredvid är de bästa o mest omtänksamma grannar jag haft.Föräldrarna har kämpat sig in på svenska arbetsmarknaden,är välutbildade o arbetar hårt.Döttrarna läser på universitet.Aldrig ngt problem till skillnad från mina andra gnälliga o skitpratande grannar av "svenskt"ursprung.

vad har dina arabgrannar med den generella bilden av araber att göra?
Citera
2012-06-23, 23:46
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Vita hatar berikningen men röstar ändå för att den ska fortgå. Vilka mekanismer finns hos dessa idioter som ägnar sig åt white flight? Är det så att de på något sätt inser att rasism är bra men inte vågar ta steget och erkänna det?

Nu gillar jag inte multikulti, men om man nu prompt ska vara mot rasism så får man väl för fan leva med konsekvenserna också?
Citera
2012-06-24, 00:03
Moderator
Humbugs avatar
Så förstår jag TS rätt så anser denne att integration är ett problem? Om man är emot både segregation och integration finns det inte så många alternativ kvar. Ska vi månne inhysa araber i egna reservat a´la Breiviks modell?
Citera
2012-06-24, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Jag ser mer och mer araber nu som har skaffat hus och den framtida bomarknadskrashen kommer göra att de kommer få det mycket lättare att skaffa bostad i framtiden. Detta kommer göra att araber kommer blanda sig mer bland svenskar än tidigare. Svenskarna är inte glada i detta och jag märker hur ofta svenskar bygger meterhöga staket mot arabgrannarna.

Stämmer mina antaganden och observationer tycker ni? Hur ska svenskarna göra nu för att segregrera sig från araber när de får råd att skaffa hus? Kommer vi se white flight 2 från villaområdena också?

Du hittar ju bara på. Meterhöga staket? Var?
Citera
2012-06-24, 01:40
Medlem
elefantpenis2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vita hatar berikningen men röstar ändå för att den ska fortgå. Vilka mekanismer finns hos dessa idioter som ägnar sig åt white flight? Är det så att de på något sätt inser att rasism är bra men inte vågar ta steget och erkänna det?

Nu gillar jag inte multikulti, men om man nu prompt ska vara mot rasism så får man väl för fan leva med konsekvenserna också?

man kan kalla det för PK-rasism en helt ok rasism ingen pratar om
Citera
2012-06-24, 01:41
Bannlyst
Jag förstår inte, ena stunden klagar ni på att invandrare inte vill integrera sig bland svenskar. När invandrare börjar köpa radhus och villor så är detta något dåligt? Är inte detta ett tecken på att familjen integrerat sig bra, skaffat jobb, blivit beviljade lån av banken och att ni äntligen kan börja lära känna oss?

Vad är det som är problemet nu?
Citera
2012-06-24, 01:49
Medlem
Istället för att snacka med era grannar om de eventuella problem som ni har med de skriver ni rasistiska uttalanden på fb, haha coolt. Det visar ju bara eran sociala förmåga och bara intellektuella nivå. De som skriver rasistisk skit i fb och bara klagar istället för att lösa de problem man har ligger på samma nivå som en "blatte" som lever på socialbidrag istället för att orka jobba och gör försäkringsbedrägeirer etc.
Citera
2012-06-24, 09:24
Medlem
stigmas avatar
I villaområdet där jag och mitt ex bodde började syrianer att köpa kåk runt 1999. Vi tänkte lite överslätande att det måste ju vara de lite mer sofistikerade blattarna som köper hus för 2-5 mkr. Och det trodde våra grannar också. Men ack så fel vi hade.
Det blev ett jävla liv. Bilar som tutade mitt i natten. Gap och skrik. Idiotkörningar med BMW årsmodell blatte i 200 blås på 30-sträckan utanför skolan. Otrevligheter och allmänt skitbeteende. Extremt kaxiga skitungar. Nu var det inte så att vi som bodde där var fientliga på förhand mot blattarna.
Minns en gång när jag kom hem från jobbet och det stod en bil på MIN garageuppfart. I bilen dinglade ett kors på syrianvis. De hade nån fest för hela gatan var blockerad med blattemobiler. Jag ringde på i syrianvillan och bad mannen som öppnade att flytta bilen från min garageuppfart. "jaja 10 minuter" fick jag till svar. Jag knöt näven i byxfickan och väntade 20 min. Ingen flyttade på bilen. Jag gick då in på trädgården där de hade nån grillfest och sa högt att den där jävla biljäveln ska bort NU! En syrianhona skrek då "va faaan svär du för, vi har baaarn här din jävla idiotjävel". En syrian flyttade då bilen men försökte se så kaxig ut så att han nästan sprack.
Lyckosamt tillhör jag den ytterst lilla svenska minoriteten som aldrig någonsin har varit rädd för svartskallar.

Så sensmoralen i det hela är att blatten alltid är en blatte. Förort eller villa spelar ingen roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in