Citat:
Ursprungligen postat av music99
Jag tackar för informationen!
Men menar du att den versionen som jag laddar ner från appstore att där inte ingår alla ljud?

Man kan väl säga att det har funnits, och kanske fortfarande finns, tre alternativ för att köpa Logic Pro:
Alt. 1: Jag köpte Logic Studio 9 (på 9-10 DVD-skivor) i en vanlig butik. I detta paket ingick Logic Pro, Mainstage 2, Soundtrack Pro 3, WaveBurner (den sistnämnda kanske ingår i själva Logic) samt löjligt mycket ljud.
Alt. 2: Tidigare kunde man även köpa enbart Logic Pro i en kartong i en vanlig butik. Då tror jag att samtliga ljud också ingick. Dock ingick inte de övriga programmen som ingick i Logic Studio.
Alt. 3: Nu kan man ladda ner Logic Pro från AppStore. Då ingår inte de övriga programmen, men ett par av dom går att köpa separat från AppStore för några hundralappar har jag för mig.
Eftersom Apples totala ljudbibliotek till Logic Pro ligger på nio DVD-skivor så blir det ganska "tungt" att ladda ner. Jag vet inte hur mycket ljud som medföljer själva Logic, men jag kan tänka mig att samplingsljuden till Logics sampler följer med eftersom samplern är ett inbyggt mjukvaruinstrument.
Övriga ljud är bl.a. loopar av olika slag, sångfraser, häftiga amerikanska "hip hop- och house-fraser" typ Yo!, Yeah!, Let's dance, Come on and dance och liknande, talade amerikanska fraser som låter som om de är samplade från filmer, miljö-ljud (regn, åska, vågskvalp, vindrutetorkare, dörrar som stängs, djurläten, applåder, biltrafik, stadsljud, polissirener, skottlossning, kontorsljud, sorl av människor, "rymd-prat" (typ från NASA vid raketuppskjutning)) m.m. m.m. Dessa ljud kan vara bra i antingen skum musik eller om man vill lägga på ljud i någon film man gjort.
Sin finns det körsång, vanliga sånginsatser, spelade instrument-loopar, och allmänt riktigt skumma effektljud.
Alltså...
Hur mycket av alla dessa ljud som ingår i AppStores Logic Pro vet jag inte. Men jag läste nånstans om att alla de ljud som medföljer "kartong-versionen" (de på nio DVD-skivor) går att ladda ner "inifrån" Logic helt gratis. Då tror jag inte att du måste ladda ner allt, du kan nog ladda ner de som du vill ha.
Enbart själva Logic Pro är bara på 412 MB.
Hoppas du blev lite klokare av mitt svar.