Citat:
Ursprungligen postat av godoglad
Dumpa WW och kör allt på NL mycket skönare

Hehe jag har faktiskt inte provat nån, men har förstått att båda skall vara bra, och inte överdrivet svåra att sköta =)
Citat:
Fetare fläkt 125mm. Du kommer inte ångra dig att du från början köpte en shysst fläkt med kontroller inbyggd, lätt värt den extra slanten.
Skippa mylar då den reflekterar värme mycket bra och skillnad i reflektion mellan mylar och vit färg är marginell.
En ph mätare istället för ph-test. Rekomenderar adwa's ph-mätare med temperatur, kolla på PG.
Skippa Co2 tabletter.
Jag hade väntat med att bygga ett veggrum i samma garderob. Så kan du lägga slanten du då spar på en najs fläkt. Rekomenderar Prima Klima 125mm med inbyggd fläktkontroller Temp/Minimum hastighet, kolla på Hydrogarden.
Är det värt det pga av ljudnivån och controllern? För mängden luft den lilla jag valde kan pressa igenom måste väl räcka för en garderob?
Okej, jag hade fått för mig att mylar var det enda som fungerade riktigt bra, och resten var "ehh".
PH-testare ska absolut med =)
Okej, hur pass stor skillnad får man tack vare tillsättning av Co2? har läst om folk som gör mäskar osv, då kändes bara tabletter enklare =)
Ska överväga det. skulle egentligen inte kalla det "veggrum" då både vegg och blomperioden får dela på stora utrymmet. utan snarare ett... dagis, för sticklingar =)
Citat:
ph mätare måste du ha, speciellt när du börjar addera näring detta kommer ändra ph´t radikalt.
skulle rekommendera en cooltube i din garderob för att få ner värmen, skit dock i mh lampa behövs ej.
kit med cooltube och 400w hps 1390 sek.
köp till 2st vent slangar finns på biltema 125mm dia å 3meter lång FÖR 175 bagis dom har även vent fläkt
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ve...nsflakt-46344/ 125 mm el 100 mm
du bör även gå ner till lokala apoteket och köp en spruta som går från 0 till 1 ml hjälper som fan om man ska ha i 0,15 ml pr liter vatten t.ex. kostar ca 10 sek.
Har funderat på en cooltube =) men haft svårt att avgöra om det kommer behövas. Men jag hade tänk sätta gummilister och magneter som håller igen garderobsdörren, så den får ingen hjälp förutom den tänkta ventilationen. Kanske behövs för att stanna under 30°?
Ska se över utrusningen på andra affärer, bla biltema och tidigare nämnda hydrogarden =) prispressa lite
Citat:
Det luktar gott och väldigt svagt av så få plantor. Så om inga skumma typer med hundnäsa smyger vid din garderob så behövs inte kolfilter. Billigare och bättre blir också en liten bordsfläkt + öppen garderobsdörr.
Fungerar utmärkt med vanlig lösning som mäter pH. Samma gäller näring och jord. Blomstras och Icas tex.
har testat en "budgetodling" med en polare förr, öppen dörr, fläkt och mata den med urin, det vart "OK", inget speciellt. Men nu vill jag göra det seriöst, och få seriösa skörder lång tid framåt =) Å jag tvivlar inte att det funkar bra så som du säger, men jag är lite för nojjig också =) tjejens pappa kommer förbi ibland osv =)
Citat:
Ganska dålig på ämnet, men jag har för mig att du kan få en hyfsad odling för runt 1000kr - 1500kr.
Nja, för 1-2 plantor i garderoben eller nåt skåp funkar det garanterat. Men då blir det nog LE lampor, kissnäring osv, i min smak inte så seriöst. Jag vill ha det rejält från början =)