Citat:
Ursprungligen postat av Traxx
För er förvirrade "nationalister" som köper Motståndsrörelsens idéer om att de gamla norska moståndsmännen kämpade för att bevara konservativa norska kulturvärderingar mot vad som helst (nazister, muslimer whatever) skulle det ha varit extremt nyttigt att sitta med nere på någon av dåtidens samlimngspunkter för de KOSMOPOLITER och närmast överintelligenta män som organiserade det europeiska motståndet och finaniserade och understödde sina vänner i t ex Kompani Linge i Norge.
Stackars sate. Andas. Jag är tämligen säker på att rätt så många av motståndsmännen var allmänt nationalistiska och patriotiska av sig och inte är nöjda över hur Norge utvecklats efter kriget. Att utländska
organisatörer och väl valda inhemska fanatiker var kosmopolitiskt slödder stämmer säkert bra, men det säger i princip inget om den
genomsnittlige motståndsmannens dåvarande och nuvarande politiska åsikter.
Citat:
Det roliga är att brittiska Secret Service fnös åt gänget som basade i SOE. Det var äventyrare med gott om pengar som åkte jorden runt på uppdrag, hade vänner och kontakter inom alla kulturer och bland alla trosuppfattningar.
Men oj vad gulligt, låter ju nästan som ett lika mysigt gäng som SS.
Citat:
Några av dom var öppet gay.
Hade de levt idag hade de säkert fått medaljer för det
Citat:
När Churchill satte samman SOE och The Baker Street Boys så ville han bryta med hur man hade byggt upp Secret Service genom att rekrytera smarta entreprenörer, affärsmän och "hjärnor" istället för poliser och militärer.
Det var ju duktigt gjort av alkoholisten
Citat:
JÖSSES vad mycket elände SOE kostade tyskarna. Stalin nötte ned det tyska riket medan SOE var den irriterande myggan som höll på att driva militärledningen till komplett vansinne.
Tror du någon här bryr sig eller blir upprörd eller imponerad?
Citat:
Min släkting sprängde pansarvagnar, tåg, båtar, attackerade med miniubåtar, armborst
och undervattens k-pistar, fritog fängslade i Italien, försåtsminerade i nordafrika, lönnmördade Gestapoagenter i Norge, Sverige, Danmark, Frankrike...
Ett tips i all välmening: när man ljuger ska man inte överdriva för mycket...
Citat:
SOE är en del av vårt stolta europeiska arv.
Nej. Du borde skämmas.
Citat:
3. Nej min poäng är att den som påstår att motståndet i Norge bestod av simpla nationalister är full av skit. Det finns en EUROPEISK TRADITION av mostånd mot T EX nazism. Det är därför nazisterna förlorade och det är därför vi har rätt att rösta.
4. Nej tyvärr är jag inte jude.
5. Nej jag väljer att bunta ihop hela packet. Ni får kalla er vad ni vill. Ni är och förblir samma grisfarmare. Jag kommer aldrig att ta era ideologier på allvar men jag kommer alltid att försvara min rätt att slippa leva i er skitvärld.
Goebbles gaggade ihop det där för att inte reta upp jänkarna. Även Tyskarna hade sina diplomatiska sidor när det behövdes. Han sa det precis innan tyskarna anföll Polen. Say no more.
3. Nej, nu är du igång med ljugandet igen. Rösträtten infördes innan andra världskriget.
4. Att vara wannabe-jude är värre än att vara riktigt jude.
5. Ok, du väljer alltså att vara en ignorant och högfärdig skithög.
Skitsnack.