2012-07-18, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Finns fan inga skräckfilmer nuförtiden att bli rädd för eller så kan det bero på att man blev vuxen

Jag säger bara SE INSIDIOUS!!
Citera
2012-07-18, 12:20
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baroque

Men vad är otäckt med den, egentligen? Oerhört seg film, och när något händer så är det bara en massa simpla jump-scares. Det finns ingen läskig atmosfär att snacka om, det är bara en massa "BÖH!"-moment. Sen att sista hälften är en komplett rip-off av Poltergeist gör ju bara saken värre också, riktigt jävla uselt.
Citera
2012-07-18, 14:27
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Men vad är otäckt med den, egentligen? Oerhört seg film, och när något händer så är det bara en massa simpla jump-scares. Det finns ingen läskig atmosfär att snacka om, det är bara en massa "BÖH!"-moment. Sen att sista hälften är en komplett rip-off av Poltergeist gör ju bara saken värre också, riktigt jävla uselt.

äh, så dålig var den väl inte alls det, jag såg den på bio första gången och tyckte den var rätt bra, typ 3 av 5. men du är väl en sån där självutnämd filmexpert som gnäller på allt. vadå ripoff av poltergeist?? förstår på ett sätt vad du menar men tycker det är jävligt långsökt kalla det ripoff.

edit: laddar ner sinister nu, ska den vara fr 2011 eller? var iaf genre horror..
Citera
2012-07-18, 15:11
Medlem
Toomss avatar
Tyckte att Insidious började riktigt bra men ungefär halvvägs (om inte tidigare) så sket det sig totalt. Bara en massa jumpscares och en metrosexuell Darth Maul som skurk... Tyckte även att hela den där astral projection grejen var riktigt kass.

Har nog inte så höga förväntningar på denna, ser ut som samma sak igen (till och med namnet är ju nästan likadant...) fast med sångaren ur Dimmu Borgir istället för Darth Maul. Slår vad om att ungen kommer vara skitjobbig också.
Senast redigerad av Tooms 2012-07-18 kl. 15:19.
Citera
2012-07-18, 15:19
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrasunk
vadå ripoff av poltergeist?? förstår på ett sätt vad du menar men tycker det är jävligt långsökt kalla det ripoff.

Antar att du aldrig har sett filmen ifråga? Spökjägar-gänget är skamlösa karbonkopior av gänget i Poltergeist. Man behöver inte vara en självutnämnd filmexpert för att se det.

Sinister är inte ute än...
Citera
2012-07-18, 16:25
Medlem
l0ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baroque

Jag somnade när jag såg den, gillade den inte alls.. Ska nog ge den ett försök till senare någon dag.

Jag kommer garanterat att se Sinister
Citera
2012-07-18, 16:33
Medlem
Black.Lipss avatar
Jag har inte förstått varför alla hypar insidious och paranormal activity så hemskt mycket, det är mediokra skräckfilmer. Jag tycker skräckfilmerna i allmänhet har varit tråkiga under 2000-talet. Antingen har det varit överdrivet gore eller de där hemskt hemskt fula demonansiktena.

Jag kommer antagligen se Sinister och sen får vi se om den var något att ha. Hoppas kan man alltid.
Citera
2012-09-16, 12:43
Medlem
nicken89s avatar
Det bästa med Insidious var att Darth Maul hitta sin väg tillbaka till filmduken, väldigt trevligt
Förövrigt sög den, som någon innan mig skrev, så var den en hemskt dålig moderniserad ripoff av Poltergeist.

Sinister verkar dock lite intressant, det som får mig att fundera är varför de visade så många "scare moments" i trailern, nu vet man ju exakt hur spöket ser ut och det förstör spänning i att gå in i en biograf och undra vad som kommer visas på duken, nu vet man exakt hur den ser ut och det förstör spänningen och läskigheten.
Citera
2012-10-21, 16:14
Medlem
Klutten90s avatar
När släpps filmen som dvd?
Citera
2012-10-21, 16:33
Medlem
Snälla byt namn på tråden. Detta är inte en James Wan-film...
Citera
2012-11-05, 12:02
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Denna filmen är absolut inget måste.
Sämre film får man fan leta efter.
Hade höga förväntningar på denna rulle men den föll platt, platt som en pannkaka.

1/5 ger jag den.
Citera
2012-11-18, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Denna filmen är absolut inget måste.
Sämre film får man fan leta efter.
Hade höga förväntningar på denna rulle men den föll platt, platt som en pannkaka.

1/5 ger jag den.

Jupp, totalt värdelös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in