Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-17, 13:55
Medlem
Undrar varför jag får upp ett stort grått meddelande över skärmen så fort jag surfar där står att jag måste starta om datorn, och det går ej att göra något annat. Datorn låser sig. Kanske dags för att rensa? Någon som vart med om detta eller har tips på hur man löser detta.

Jag har en MacBook Pro med Lion.

Tack!
Citera
2012-06-17, 14:13
Medlem
jhsns avatar
Hittade detta:

http://support.apple.com/kb/PH4192
Citera
2012-06-17, 15:05
Medlem
Snöjs avatar
Är det enbart när du surfar? Och mer specifikt; om det är Flash-innehåll på hemsidan du besöker? Jag hade ett problem förut att jag fick kernel panics (vilket är vad du får) varje gång jag besökte en hemsida med flash. Lösningen var att avinstallera Flash och sedan installera senaste versionen. Så det kan du ju testa.

Kernel panics kan uppstå av de mest konstiga problem, så det är möjligt att det är något helt annat som orsakar det. Om det började hända väldigt nyligen, och det jag skrev här ovan inte hjälper, så kan du testa att återställa ifrån en säkerhetskopia innan det började (för du använder väl Time Machine?).
Citera
2012-06-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Är det enbart när du surfar? Och mer specifikt; om det är Flash-innehåll på hemsidan du besöker? Jag hade ett problem förut att jag fick kernel panics (vilket är vad du får) varje gång jag besökte en hemsida med flash. Lösningen var att avinstallera Flash och sedan installera senaste versionen. Så det kan du ju testa.

Kernel panics kan uppstå av de mest konstiga problem, så det är möjligt att det är något helt annat som orsakar det. Om det började hända väldigt nyligen, och det jag skrev här ovan inte hjälper, så kan du testa att återställa ifrån en säkerhetskopia innan det började (för du använder väl Time Machine?).

Det uppstår faktiskt enbart när jag surfar.. Ska prova att installera om flash, för det händer specifikt när jag är inne på Youtube t.ex. och det är ju flash. Känns som att problemet ligger där.

Återkommer om det inte funkar! Tack!
Citera
2012-06-17, 22:18
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Det uppstår faktiskt enbart när jag surfar.. Ska prova att installera om flash, för det händer specifikt när jag är inne på Youtube t.ex. och det är ju flash. Känns som att problemet ligger där.

Återkommer om det inte funkar! Tack!
Kör HTML5 istället!
www.youtube.com/html5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in