bytte ut lite ord i ditt inlägg mot streck för att du skall förstå hur seriöst det verkligen ser ut
Jag förstår vad du förstår genom ditt sätt att minst sagt luddigt "seriöst"(?) tycka vad jag ska tycka verkligen är "seriöst".
Citat:
det är inte så att du har fördomar?
"Fördomar" är för mig ett primitivt begrepp för primitiva ansvarslösa tyckare o "vetare". Jag är därför främmande för att vara såväl "fördomsfull" som "fördomsfri". Jag använder de ord som tydligast beskriver vad jag objektivt SER, och om verkligheten jag SER är t ex rutten genom t ex "fördomsfritt" (?) ruttna människor, så finns det inget annat sätt att "seriöst" (?) beskriva det på. -Det har således inte med primitiva dömande tyckande värderande korkade jävliga tramsiga "fördomar" att göra.
Citat:
EDIT: Vetenskap bygger på bevis och teorier som bevisas eller skrotas
Religion och Vidskeplighet bygger på tro utan bevis, ändå envisas folk med att tro på det.
Ja, kanske är det så att en del människor som börjat lära sig att tänka litet själva inte tror på primitivt relativt subjektivt "bevisade" eller skrotade relativa subjektiva "sanningar" som trycks in i plytet på dem.
Planlöst utkläckt dikterade "bevisade" "apsanningar" som den "bevisade" (?) kanske minst sagt fördomsfulla konstruerade generaliserande superluddiga o ansvarslösa korkade antagande fantasisanningen "Religion och Vidskeplighet bygger på tro utan bevis, ändå envisas folk med att tro på det."
Kanske kan man börja med att ställa dig frågan vad religion eg är o betyder och samtidigt sluta upp med att drälla kring med snoken i vädret o en alltför väloljad glappkäft som vitt o brett babblar om "bevisad" (?) "vidskeplighet". Man kanske ska försöka vara litet försiktig med att stolt basunera sitt oförstånds dikterade "bevisade" (?) fritt förvirrade tyckande om andra människor i allmänhet. -Då kanske man kan lära sig ngt istället och inte vara t ex "FÖRDOMSFULL".
Citat:
kortfattat kan man säga att ingenting är sant förrens det har bevis
Oavsett om du tänker ägna resterande del av ditt liv åt att bevisa eller förkasta den teorin (?), så kan man nog kortfattat, efter förstånd, glappa käft om vad som helst, t ex hur mkt "bevisad" (?) skit en människa kortfattat kan kläcka ur sig.
Kanske är det så att SANNINGEN är en och allomfattande och kan endast FÖRSTÅS genom igenknipta glappkäftar och INSIKT, eftersom alla, t ex "bevisade", "sanningar" är, liksom en trädgårds blinda härjande ogräs bekvämt passande "bevisade" "sanningar", konstruktioner som ett resultat av människans OFÖRSTÅND - dvs oförmågan att knipa käft o söka förstå, varför SANNINGEN inte kan bevisas, endast - enskilt individuellt - sökas o förstås.
Svårt att fatta? - Tydligen. -Då kanske jag får börja tjäna pengar o göra karriär på att "bevisa" litet om din fattningsförmåga o kanske lyckas bli doktor o professor på köpet också.
Så varför frågar du ts?
Så har ts bara fel och du behöver inte förklara varför?
Skiter du i andras åsikter, amilof? Vi behöver höra varför du anser ts har fel.
Jag skiter inte i andras åsikter jag ifrågasätter!
Jag försöker bara tala om för ts, att min egna empiriska studier i ämnet inte alls stöder det ts påstår.
Så jag undrar om ts bara tror att det är som han säger efter någon egen fördomsfullhet eller om han har någon vetenskaplig fakta som stöder honom.
Jag skiter inte i andras åsikter jag ifrågasätter!
Jag försöker bara tala om för ts, att min egna empiriska studier i ämnet inte alls stöder det ts påstår.
Så jag undrar om ts bara tror att det är som han säger efter någon egen fördomsfullhet eller om han har någon vetenskaplig fakta som stöder honom.
Öppet sinne.
nej det han inte och inte du heller. Det är en diskution. TS skriver h*n generaliserar! Alltså läser du inte vad ts har skrivit?
Men svara på detta:
Om man tror på spöken är det vanligare att då också tro på rymdskepp ska attackera jorden?
För detta är trådens ämne!
EDIT:
Tänka har du backat dig upp mer än ts? har aldrig sett dig skriva ett inlägg såhär långt där man förklarar sin åsikt från dig. https://www.flashback.org/sp37818312
nej det han inte och inte du heller. Det är en diskution. TS skriver h*n generaliserar! Alltså läser du inte vad ts har skrivit?
Men svara på detta:
Om man tror på spöken är det vanligare att då också tro på rymdskepp ska attackera jorden?
För detta är trådens ämne!
EDIT:
Tänka har du backat dig upp mer än ts? har aldrig sett dig skriva ett inlägg såhär långt där man förklarar sin åsikt från dig. https://www.flashback.org/sp37818312
Jag svarade ju på just det! Att mina erfarenheter inte alls stöder ts tro.