2012-06-07, 16:12
Bannlyst
Är en katt inte lika mycket värd som en hund?

Om man har hund och flyttar utomlands så kan man ta med den!
Om man har katt så kan man inte ta med den, som jag har förstått det.. Vad fan är detta egentligen?
Man blir ju lack som satan!

För det första så betyder en katt lika mycket som en hund för den som äger den och älskar den.
För det andra så kan katter leva bra mycket längre, därför är det viktigt att ta med den. Hundar levr inte lika länge, men de får man ta med .

Varför är det så? Varför är det på detta viset?
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAN!
Citera
2012-06-07, 16:18
Medlem
SkitAnonyms avatar
Lugna ner dig. Varenda inlägg du skriver är ju helt hysteriskt. Du verkar nästan genuint dum i huvudet.

För övrigt - vart står det att man inte får ta med en katt utomlands?
Senast redigerad av SkitAnonym 2012-06-07 kl. 16:22.
Citera
2012-06-07, 16:20
Medlem
Om du la ner lite mer energi på att utbilda dig istället för att flippa ur totalt så skulle du nog inte behöva gå igenom livet så urförbannad på allt. Man kan frakta katter utomlands, efter att man genomgått diverse hälsokontroller och pappersarbete förstås. Som de flesta andra djur.
Citera
2012-06-07, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av linemonzt
Om du la ner lite mer energi på att utbilda dig istället för att flippa ur totalt så skulle du nog inte behöva gå igenom livet så urförbannad på allt. Man kan frakta katter utomlands, efter att man genomgått diverse hälsokontroller och pappersarbete förstås. Som de flesta andra djur.

Kan man det?
Det var ju trevligt, fan vad glad jag blev nu!
Du gjorde min dag, du är en person med stort hjärta!

Tack för svar..
Citera
2012-06-07, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Lugna ner dig. Varenda inlägg du skriver är ju helt hysteriskt. Du verkar nästan genuint dum i huvudet.

För övrigt - vart står det att man inte får ta med en katt utomlands?

Någon sa det har jag för mig, hörde det på bussen en kväll för typ två år sedan.
Citera
2012-06-07, 16:26
Medlem
Vet ej, men hundar är bättre.
Citera
2012-06-07, 16:27
Medlem
TrueCs avatar
Något säger mig att du är en kvinna ..
Citera
2012-06-07, 16:29
Medlem
SkitAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silver.cat.tequila
Någon sa det har jag för mig, hörde det på bussen en kväll för typ två år sedan.
Jag misstänkte rätt då alltså.
Citera
2012-06-07, 16:31
Medlem
StockholmSouths avatar
självklart går det med lite arbete bakom det att ta med kattfan när du flyttar, ta det lilla lugna
Citera
2012-06-07, 16:34
Medlem
Lys avatar
Jodå, man får visst ta med en katt utomlands. Det gäller både om det är frågan om en resa eller utlandsflytt. Kanske är det vanligare folk tar med sina hundar, och att du därför tror man inte får ta med katter? Då kan jag trösta dig med att du visst får ta med katter, så du kan lugna dig nu och slappna av och bli glad. Katten behöver ( precis som en hund ) ett pass för husdjur. Kontakta veterinär eller jordbruksverket för att ta reda på hur man skaffar ett pass åt katten. Min kisses veterinär sa det behövs ett husdjurspass, samt vaccinering mot rabies. Och jag tror han vet vad han säger, så ordnar du bara med vaccinering ( Rabies är dödligt allvar, så superviktigt vaccinera mot det! ) och pass för husdjuret, alltså katten, så ska det nog ordna sig. Sen kan du ta med katten utomlands, det ska inte vara några problem med det vad jag förstår. Utlandsresor är inte bara för människor och hundar. Även katter får resa ut i världen.
Citera
2012-06-07, 16:56
Medlem
polyesterpams avatar
http://www.jordbruksverket.se/jordbruksverketslattlastasidor/resatillochfransverigemedhundarochkatter.4.2d224fd 51239d5ffbf780004270.html

Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in