2012-06-07, 22:59
Medlem
BiggusDs avatar
Att gömma odlingen för frugan är nog ganska enkelt. Men att kunna gömma den för 4-åringen? Glöm det
Citera
2012-06-07, 23:05
Medlem
Rastabobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Att gömma odlingen för frugan är nog ganska enkelt. Men att kunna gömma den för 4-åringen? Glöm det

Såg denna tråd tidigare idag och kom på detta nu och här har du redan klämt denna kloka kommentar ;D
Citera
2012-06-08, 00:16
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasdrf
Trodde du seriöst att han skulle odla i tvåan?

Jag missuppfattade också rubriken.

Jag skulle inte bli förvånad om någon på Flashback skulle odla i tvåan...
Citera
2012-06-08, 02:39
Medlem
heiss avatar
Jag har odlat i mitt rum när jag bodde hos mina föräldrar. Har varit nära några gånger och att min morsa definitivt känns en konstig lukt i princip hela tiden men de visste inte vad det var, hade inget kolfilter. Direkt när min syster kom in i mitt rum kände hon direkt vad det var . Rekommenderar ej, men annars kör hårt.
Citera
2012-06-08, 02:52
Medlem
Fernets avatar
Håller med.
Lukten är nog det stora problemet.

Lite inspiration:
http://analogmodern.com/hydroponic-kitchen-island-for-nyc-design-week
Citera
2012-06-08, 21:49
Medlem
Bertzorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasdrf
Trodde du seriöst att han skulle odla i tvåan?

Haha
Citera
2012-06-09, 08:53
Medlem
cdxz11s avatar
lukten kan lätt lösas mha en ona-gel bucket i mindre format. http://www.420magazine.com/forums/do-yourself/110496-diy-odor-control-bucket.html

ona gel finns hos ex hydrogarden och ska tydligen funka mkt bra för att neutralisera lukten.
Kör man ona gel slipper man även använda kolfilter vilket gör att man kan köra me datorfläktar och ändå få ok ventilation.
Citera
2012-06-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
lukten kan lätt lösas mha en ona-gel bucket i mindre format. http://www.420magazine.com/forums/do-yourself/110496-diy-odor-control-bucket.html

ona gel finns hos ex hydrogarden och ska tydligen funka mkt bra för att neutralisera lukten.
Kör man ona gel slipper man även använda kolfilter vilket gör att man kan köra me datorfläktar och ändå få ok ventilation.

Intressant, detta verkar lovande. och inte överdriver mycket pussel.
Citera
2012-06-09, 13:26
Medlem
breeze420s avatar
Lånar tråden lite. Har ungefär samma idé som TS men mitt problem är mest ljudet.

Jag hade tänkt köra på PC chassi, med 2st datorfläktar av "vanlig storlek", har även en lite större, men vet inte om jag tänkt använda den..

Så frågan är, hur många volt är minimum för fläktarna? Testade först 5V, vilket var väldigt bra ljudmässigt, låter knappt någonting. Men fläktandet är inte direkt det bästa.. Sedan testade jag 9V vilket fick ena att göra på högvarv, låter som en motorcykel i 300km/h, medan den andra bara kör på hälften så mycket. Konstigt med tanke på att båda är lika stora ungefär.

Så vad är minimum fläkt-ström? Hade tänkt köra endast 1 planta i taget. Tänkt köra på Yocoair påsar så kolfilter behövs ej. (hoppas jag)
Citera
2012-06-09, 22:53
Medlem
Att odla i tvåan är superstealth. Barnen märker givetvis ingenting - frugan kan (om kinky) givetvis känna något.
I tvåan är det varmt och mörkt och fröet får svans inom 48 timmar. Men sen är det stopp. Med noll soltimmar och 37 grader får du ingen hög planta.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in