Människor har olika åsikter och prioriterar vilt skilda saker i livet. Här på Flashback finns det en oerhört intressant samling med människor med vilt skilda politiska åsikter. Därför vore det ypperligt intressant att få alla individers åsikter hörda!
Jag har personligen väldigt lätt för att placera folk i olika fack, och döma dem rakt av. Det är lätt att få en stereotypisk bild av sossar/moderater/miljöpartister and so on.
Det vore däran väldigt intressant att få era åsikter hörda, så varsågod att uttrycka Dig.
Jag vill inte att detta ska resultera i en listtråd, och Du bör därför svara så utförligt som möjligt.
Vilket parti företräder Du? Varför röstar du på detta parti? Finns det något som du ogillar med partiet? Sympatiserar Du med något och/eller andra partier? Är det möjligtvis så att du blivit påverkad av någon annan att rösta på just det partiet, dvs uppväxt i en familj som alltid röstat på Moderaterna/Sverigedemokraterna/Socialdemokraterna/Miljöpartiet/Centerpartiet etc? När insåg du annars att detta var partiet för dig?
Röstar du möjligtvis blankt? Varför då? Finns det verkligen inget parti som känns rätt för Dig?
Visst kan frågorna kännas många, och Du behöver definitivt inte besvara dem alla, men det är en bra "mall" att gå efter, då jag gärna vill ha utvecklade svar och inte svar såsom "Vänsterpartiet. Bäst".
Förhoppningsvis kan vi hålla en god ton och respektera varandras åsikter i denna tråd. Här tillåts inte argumentation och/eller "listinlägg".
Kör på nu! Varför röstar du på -insert valfritt parti- och varför?
Senast redigerad av Aind 2012-06-05 kl. 14:11.