2013-04-01, 10:43
Medlem
Mad monks avatar
Svenska män uppfostras till fjollor medans kvinnor uppfostras att ta för sig. Sen förväntar sig kvinnan att mannen fortfarande ska ta dom med storm. Det är ett recept för katastrof. Svenska män är så avmaskuliniserade att de inte ens vet hur man pratar med en kvinna eller vet att kvinnor inte vill behandlas med respekt, de vill att man behandlar dom som boskap(import av muslimer). Allt är bakvänt i Sverige därför blir det oxå som så att kvinnan tar över mannens plats i samhället och nu ser vi resultatet av detta misslyckande som massinvandring, feminism och kommunism.

Sverige är hopplöst förlorat och snart ett negerland det är främst kvinnans fel.

Kort och gott TS har rätt kvinnan har blivit mer värd än mannen och samhällskollapsen är därför överhängande.
Citera
2013-04-01, 14:42
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Svenska män uppfostras till fjollor medans kvinnor uppfostras att ta för sig. Sen förväntar sig kvinnan att mannen fortfarande ska ta dom med storm. Det är ett recept för katastrof. Svenska män är så avmaskuliniserade att de inte ens vet hur man pratar med en kvinna
Håller delvis med dig såhär långt. Jag tycker jämnställdhet är en helt annan sak än könsroller och förstår inte varför man inte kan få samma lön för samma jobb och ändå vara man / kvinna.

Någon jag undrat över men inte riktigt fått svar på är: om ni killar inte känner er manliga och t.o.m. underlägsna tjejer, vad gör ni åt saken?
Tex. Jag läser gång på gång om killar som är blyga och hur de verkar lida av detta. Men jag läser aldrig att de gjort något för att komma över detta. Förrutom läsa the Game men de verkar inte ha gjort någon skillnad.
Vad har du själv gjort för att försöka ändra på din situation?
Citera
2013-04-01, 14:57
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vad har du själv gjort för att försöka ändra på din situation?

Vad borde de göra, enligt dig? Ärligt menad fråga

Mitt förslag:
-Uppbygglig läsning inom personlig utveckling, typ de 5-10 bästa böckerna (kan skriva en lista vid intresse)
-Skaffa en wingman på ngt PUA-forum, typ Charismatic Revolution eller Sweseduction
-Gör en AA challenge, typ denna: http://www.goodlookingloser.com/approach-anxiety-program/
-Börja med styrketräning, t ex Stronglifts 5x5
-Klä dig bättre och bry dig mer om din hygien
-Åk ut och res och träffa tjejer som inte är som svenska tjejer, inse att vi lever i en bubbla

Att följa de punkterna torde ju ge de flesta resultat. Kanske inte att de blir ngra superhingstar/Casanovor, men att de iaf kommer loss ur de negativa tanke/beteende-mönster som tycks prägla många unga män idag, och att de får lite stake och förmåga att sätta svenska tjejers weirdo-attityder i perspektiv.
Citera
2013-04-01, 15:01
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyEndings

Mitt förslag:
-Uppbygglig läsning inom personlig utveckling, typ de 5-10 bästa böckerna (kan skriva en lista vid intresse)
-Skaffa en wingman på ngt PUA-forum, typ Charismatic Revolution eller Sweseduction
-Gör en AA challenge, typ denna: http://www.goodlookingloser.com/approach-anxiety-program/
-Åk ut och res och träffa tjejer som inte är som svenska tjejer, inse att vi lever i en bubbla

Att följa de punkterna torde ju ge de flesta resultat. Kanske inte att de blir ngra superhingstar/Casanovor, men att de iaf kommer loss ur de negativa tanke/beteende-mönster som tycks prägla många unga män idag, och att de får lite stake och förmåga att sätta svenska tjejers weirdo-attityder i perspektiv.

highlightade det som jag tycker är viktigast. man ska inte lägga för mycket energi eller tro på självhjälpsböcker, utan det man ska göra är helt enkelt att sakta men säkert börja ta mer kontakt och utrymme, och göra det på sitt sätt. Dels så kommer det nog kännas lättare, och dels utvecklar du dig själv, och din personlighet. det sistnämnda är det viktigaste.
Citera
2013-04-01, 15:03
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
highlightade det som jag tycker är viktigast. man ska inte lägga för mycket energi eller tro på självhjälpsböcker, utan det man ska göra är helt enkelt att sakta men säkert börja ta mer kontakt och utrymme, och göra det på sitt sätt. Dels så kommer det nog kännas lättare, och dels utvecklar du dig själv, och din personlighet. det sistnämnda är det viktigaste.

Jag tror det handlar om personlighet. Jag har själv en lite introvert/cerebral läggning och då gillar jag att skapa mig ett inre ramverk genom självhjälpsböckerna. Men givetvis måste man agera för att få resultat, inte bara läsa.
Citera
2013-04-01, 15:13
Medlem
Girlsgirlsgirlss avatar
Citat:

Mitt förslag:

precis detta har jag gjort nu, och jag är fan nöjd
Citera
2013-04-01, 15:15
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Jag tror det handlar om personlighet. Jag har själv en lite introvert/cerebral läggning och då gillar jag att skapa mig ett inre ramverk genom självhjälpsböckerna. Men givetvis måste man agera för att få resultat, inte bara läsa.

det jag sett med folk som läser böcker som the game och liknande (om de är självhjälpsböcker som de du menar, de vet jag iofs inte), är att de personerna enbart bygger upp en fasad. De neggar och har sig, och förösker utstråla ett självförtroende som de inte har egentligen. Visst, det går att lägra tjejer så, men i längden så är det otroligt kontraproduktivt för din egen utveckling.

För det är alltid ens egen utveckling man ska fokusera på. Brudar är en bonus. För att göra brudar intresserade så måste du vara säker i dig själv, veta vad du vill och vara tillräckligt säker att du kan bjuda på dig. Om du enbart har en fasad, så kommer tillslut denna fasad och rämna, och resultatet ser man överallt på dessa forum. Specielt R&S och I%I: förstörda och vilsna personer som tar ut sin egen vrede på andra för att rättfärdiga sina egna tillkortakommanden.

Böcker hjälper kanske, men bara en liten bit. Resten måste gro ur grunden av din personlighet, annars håller de aldrig.
Citera
2013-04-01, 15:59
Medlem
15minFames avatar
Citat:

Mitt förslag:

Jag tänkte då i större banor är att lyckas dra hem ett 5i5 ragg från lokala puben. Jag tänkte mer allmänt hur ni kan komma över eran blyghet och ta för er mer av livet.

Något jag skulle föreslå är att ta ett jobb inom något yrke som innefattar kundkontakt så som inom restaurang eller försäljning. Man lär sig att det inte är farligt att gå fram och prata med folk samtidigt som man får betalt.
För pengarna man tjänar ihop kan man sen ut och resa - det är lättare att göra saker utomlands då man känner sig anonym så prata med främlingar är oftast ganska enkelt.
Böcker och kurser i all ära men det mesta jag läser är folk som neggar. De får en respons på det men inte så mycket framgång. Och hur glad blir man som människa av att gå runt och bråka med folk?

Bara några exempel.
Citera
2013-04-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Böcker och kurser i all ära men det mesta jag läser är folk som neggar. De får en respons på det men inte så mycket framgång. Och hur glad blir man som människa av att gå runt och bråka med folk?

Snubben nämner självhjälpsböcker (190000 träffar på amazon) och det enda du associerar det med är folk som går runt och neggar? Snacka om att ha tråkiga erfarenheter...

(Sen kan folk som kombinerar självhjälp och PU snöa in rätt fett, men knappast på neggar.)
Citera
2013-04-01, 19:26
Medlem
HappyEndingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Snubben nämner självhjälpsböcker (190000 träffar på amazon) och det enda du associerar det med är folk som går runt och neggar? Snacka om att ha tråkiga erfarenheter...

(Sen kan folk som kombinerar självhjälp och PU snöa in rätt fett, men knappast på neggar.)

Ja, jag syftade inte på några PUA-böcker.
Citera
2013-04-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gingerlady
Jag tycker att det är så tråkigt att läsa att ni män som ska värna om oss och ta hand om oss känner att inleda en kamp mot oss är helt okej och sunt, vem blir lycklig av det?

Nu vill jag förtydliga att min inställning är att vi kvinnor ska ta hand om er män och göra det vi kan för att göra er lyckliga, jag är övertygad om att om vi båda mår bäst av att försöka få den andre att må bra istället för att kriga, vi är väl ändå gjorda för varandra?

Jag vill sitta på en pedestial och jag kan lova att min man sitter på en han också, jag skulle gå i döden för att få han att må bra, på så sätt så mår vi båda två väldigt bra tillsammans.

Vad tror du att du ska vinna på att kriga mot oss kvinnor? Du tror inte att det är bättre att lära dig sortera ut de as som finns och se till att hitta en som vill få dig att må bra?
Du tror inte att du missar en massa bra kvinnor i ditt liv bara för att du är så bitter och inte kan se deras fördelar?

Jag brukar inte ligga med mina fiender, brukar du? eller betyder det att du har gått över och skaffat dig en pojkvän i stället?

Problemet är att alla har olika viljor och värderingar som inte respekteras alla gånger därför detta kriget finns. Men de reder väl ut sig när alla hitta en mellanväg som alla kan acceptera
Citera
2013-04-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten892
Problemet är att alla har olika viljor och värderingar som inte respekteras alla gånger därför detta kriget finns. Men de reder väl ut sig när alla hitta en mellanväg som alla kan acceptera

Du har funnits på FB i 1,5 år, och tror fortfarande att det finns någon fråga alls där det går att hitta en mellanväg som alla kan acceptera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in