2011-01-06, 15:45
Medlem
Brojanicas avatar
Jag har bestämt mig för att köpa en kvalitétsklocka och har fastnat för seamastern med mekaniskt och automatiskt urverk. En begagnad sådan. Vad säger expertisen innan jag börjar terrorisera blocket annonser? Bör man se över någon annan tillverkare innan?
Citera
2011-01-06, 16:10
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
Jag har bestämt mig för att köpa en kvalitétsklocka och har fastnat för seamastern med mekaniskt och automatiskt urverk. En begagnad sådan. Vad säger expertisen innan jag börjar terrorisera blocket annonser? Bör man se över någon annan tillverkare innan?
Det låter som en alldeles förträfflig plan du har. Om det är just en Seamaster du vill ha så är det få som kommer avråda dig från att köpa en sådan. Det är ju en riktigt bra klocka!
Ett tips: Håll utkik efter klipp på Chrono 24 ( http://www.chrono24.se/omega/seamaster--mod66.htm?dosearch=true&searchexplain=false&result view=list&query=seamaster&sortorder=0&maxAgeInDays =0&watchTypes=U&manufacturerIds=187&usedOrNew=used &movementTypes=1 ) och inte bara på Blocket.
Citera
2011-01-06, 18:16
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catland
Tackar tackar. Begav mig dock direkt till urmakaren för byte av glas så den blir i absolut nyskick. Är lite allergisk mot repor på klockor som är yngre än 1960-talet.

Dock måste jag säga att sekundvisaren rör sig riktigt sexigt, otroligt fin rörelse.

Exempel här, dock ej min klocka: http://www.youtube.com/watch?v=b19P_5-ZoCE
Byte av glas låter lite tråkigt tycker jag, men patinan är å andra sidan något jag värderar högt personligen.

Vad är det med sekundvisarens om är sexigare än på andra mekaniska ur?
Citera
2011-01-06, 18:38
Medlem
catlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Byte av glas låter lite tråkigt tycker jag, men patinan är å andra sidan något jag värderar högt personligen.

Vad är det med sekundvisarens om är sexigare än på andra mekaniska ur?

Fast det var en väldigt tråkig patina. Såg mest... repigt ut.

För att det inte är mekaniskt, utan ett stämgaffelur!
Citera
2011-01-07, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica
Vilken modell har du i tankarna?
Citera
2011-01-07, 12:13
Medlem
Har en Breguet marine i rosé guld, Zenith defy classsic (stål), Chopard Mille Miglia Gran Turismo XL(stål gummiband), TAG Heuer Monaco(stål),
Citera
2011-01-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSpajs
Någon som kan ge exempel på bra siter i USA att köpa äkta märkesklockor från?

http://www.gemnation.com/watches/Watch-Index.html
Citera
2011-01-07, 12:25
Medlem
anekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juven
Har en Breguet marine i rosé guld, Zenith defy classsic (stål), Chopard Mille Miglia Gran Turismo XL(stål gummiband), TAG Heuer Monaco(stål),

Ååh, bjud upp till bildfest på Bregueten!
Citera
2011-01-07, 18:06
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Vad innebär det på kaplans när det står skadad urtavla?
Alltså mer exakt
Citera
2011-01-07, 18:22
Medlem
anekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Alltså mer exakt

Ofta kan det vara att urtavlan är sprucken eller att den är missfärgad på något sätt.
Citera
2011-01-07, 19:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Alltså mer exakt
Vad står det för siffror på skicket? Det kan variera rätt mycket, från trevlig patina till mindre trevlig.
Citera
2011-01-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aneki
Ååh, bjud upp till bildfest på Bregueten!
Hur laddar man upp bilder?
Senast redigerad av juven 2011-01-07 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in