2010-04-17, 17:04
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
Vad är det bästa och snyggaste man kan få för under en tusenlapp?
Något härifrån kanske?
http://urvalet.com/tillsaluM.htm

Garanterat bättre kvalitet än en billighets-Seiko.
Citera
2010-04-17, 17:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Något härifrån kanske?
http://urvalet.com/tillsaluM.htm

Garanterat bättre kvalitet än en billighets-Seiko.
Nu var ju frågan vad det bästa och billigaste var för en tusing.
Du hänvisar till mekaniska klockor med många år på nacken och det är enligt mig inte det bästa på något sätt. Men jag lägger stor vikt vid tillförlitligheten och där piskar Seiko vilken klocka som helst av de du hänvisar till.
Att dina klockor har en historia och karaktär är en helt annan sak.
Citera
2010-04-17, 18:33
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Vrnn
Säljs väl på uret.se?

Jo, visst, och i värsta fall beställer jag därifrån, men jag skulle vilja kolla och känna lite på den först
Citera
2010-04-17, 18:40
Medlem
Mr.Vrnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Jo, visst, och i värsta fall beställer jag därifrån, men jag skulle vilja kolla och känna lite på den först

Är väl samma sak som svarta men med annan färg bara. Kläm på den och ta med dig tuschpennor när du provar om du vill se färgen!
Citera
2010-04-17, 18:42
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nu var ju frågan vad det bästa och billigaste var för en tusing.
Du hänvisar till mekaniska klockor med många år på nacken och det är enligt mig inte det bästa på något sätt. Men jag lägger stor vikt vid tillförlitligheten och där piskar Seiko vilken klocka som helst av de du hänvisar till.
Att dina klockor har en historia och karaktär är en helt annan sak.
Jag har ägt ett par och sett en hel del Seikos med 7s26-verk, som det sitter i alla deras billiga automater. Nog tröskar dom på, men ännu så länge har jag inte kommit över en som håller tiden bättre än +-20 sek/dygn ungefär. Dom är extremt dåligt regulerade från fabrik (vilket man inte kan begära för dom pengarna såklart) och har så tråkiga toleranser att det nästan är omöjligt att göra något åt.

Köper man en okej gammal mekanisk schweizare för några hundralappar på tradera eller liknande och lämnar in dom på en liten service hos en oberoende urmakare för en femhundring är jag övertygad om att den håller bättre tid och dessutom har lite charm och stil jämfört med random Seiko.

Det är min åsikt.
Citera
2010-04-17, 23:24
Medlem
Sjuntorparns avatar
va är Tudor för märke? nått "undermärke" till rolex? sämre kvalité än vanliga rolex? tänker främst nu på Tudor submariner vs rolex Submariner.

http://www.tradera.com/Submariner-Tudor-Rolex-ref-79090-auktion_190120_110920867
Citera
2010-04-18, 00:18
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
va är Tudor för märke? nått "undermärke" till rolex? sämre kvalité än vanliga rolex? tänker främst nu på Tudor submariner vs rolex Submariner.

http://www.tradera.com/Submariner-Tudor-Rolex-ref-79090-auktion_190120_110920867
Rolex låtsaslinje. Säkert en helt okej klocka. Men inte på riktigt som sagt.
Citera
2010-04-18, 02:44
Medlem
davheis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst

Vi snackar ju ändå ETA-verk så det är en mekanisk klocka som är respektabel. Sen att det inte är en Rolex är ju en sak.
Citera
2010-04-18, 03:31
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davhei
Vi snackar ju ändå ETA-verk så det är en mekanisk klocka som är respektabel. Sen att det inte är en Rolex är ju en sak.
Har man inte råd med äkta vara är det bättre att ta en originalklocka i lämplig prisklass. Jag köper ju inte en volvo och sätter på Porsche emblem.
Citera
2010-04-18, 09:05
Medlem
Citat:
Har man inte råd med äkta vara är det bättre att ta en originalklocka i lämplig prisklass. Jag köper ju inte en volvo och sätter på Porsche emblem.

Fantastisk dålig jämförelse!

Tudor är det inget fel på,men ska vi börja dra paralleller med bilar är tudor snarare en boxter medan rolex är en 911.

Jag skulle däremot satsat på en snowflake.
Citera
2010-04-18, 10:02
Medlem
Citat:
Denna tudor skulle jag inte vilja ha något Rolexmärke på, så bra är den..

http://blog.perpetuelle.com/index.php/baselworld-2010/baselworld-2010-tudor-heritage-chrono/
Citera
2010-04-18, 10:45
Medlem
hagiss avatar
Citat:

Du är fel ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in