Citat:
Ursprungligen postat av LennartSwahn
Gott folk. Jag är uttråkad och ska därför införskaffa en ny klocka. Jag tilltalas rent estetiskt av Jaeger LeCoultre Reverso Grande Taille och undrar lite hur dess urverk står sig. Jag har läst att det ska vara inhouse (några kommentarer kring detta?).
JLC cal.822 är för mig ett givet val, en hög grad av hantverk och ett verk i den gamla fina traditionen. Personligen har jag alltid imponerats av mindre tunna urverk som är högpresterande och har en mer komplicerad tillverkningsprocess. Cal.822 får också en ordentlig inkörning då JLC testar varje verk 1000 timmar i en justerings/reguleringsprocess för att få maximal prestanda på verken.
Citat:
Ursprungligen postat av LennartSwahn
En anledning till min fråga är att jag även har sikte på IWC´s portuguese chrono. Mkt vacker klocka men jag har hört att urverket inte ens modifieras av IWC längre (ETA). Det är i mina ögon fruktansvärt avtändande.
Det stämmer tyvärr, med Swatch Groups nya policy så levereras alla olika varianter av ETA verk färdiga från fabrik enligt beställarens önskemål. I praktiken så har det här pågått ganska länge även att man inte velat gå ut med informationen officiellt. Som sagt, ganska avtändande för en klocka i den här prisklassen.