Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-06-05, 00:57
Medlem
Ssonbacas avatar
Som rubriken lyder. Efter att ha använt datorn i cirka tio minuter kommer där upp en ruta som säger att ett kritiskt problem har upptäckts och om en minut kommer datorn startas om.

Har startat om den nu fem gånger och skickar snart ut datorn längs Majorstuen.

Så, vad kan vara felet?

Datorn är en HP Pavilion dv6 Entertainment PC och är cirka 3 år gammal.

/Sandstr0m
Senast redigerad av Ssonbaca 2012-06-05 kl. 01:00. Anledning: Felformulerade mig helt.
Citera
2012-06-05, 05:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssonbaca
Efter att ha använt datorn i cirka tio minuter kommer där upp en ruta som säger att ett kritiskt problem har upptäckts och om en minut kommer datorn startas om.

Mja, rubriken säger inte så mycket om detta meddelande. Vad för ruta menar du? Är det ifrån operativsystemet och vilket använder du? Kör du med en piratkopia? Eller kommer det ifrån någon hårdvara?

Försök att utveckla detta meddelandet, gärna med en bild.
Citera
2012-06-05, 14:35
Medlem
Ssonbacas avatar
Ær just nu på jobb och ska hem och fixa med detta senare. Men efter jag skrivit detta startades datorn om och jag lyckades sitta dær ett tag och surfa. Inte førrens jag startade Spotify så kom det upp och då mærkte jag att ljudikonen længst ner i hørnet totalloggade och fixa ett røtt kryss øver sig. Det stod något i stil med att ljudrutin slutat fungera.

Vad har skett?

Nær jag kommer hem kan jag ta en print så du får øverblick øver hur det ser ut.
Citera
2012-06-05, 23:43
Medlem
Ssonbacas avatar
Äsch. Gick på fegisalternativet och omformaterade datorn. Felet är nu borta plus att min dator är tio gånger snabbare än innan.

Win!

Tack för visad uppmärksamhet annars.

/Sson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in