2012-06-01, 06:17
Medlem
BF3G-Rs avatar
Bästa tråden jag läst på länge! Håller fullständigt med dig. Jag blev just feminist
Citera
2012-06-01, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
sämre..

(det heter INTE dåligare...)

Det blir lättare för oss illitterata lågbegåvningar att se vilket inlägg du svarar på om du citerar inlägget. Just precis, knappen längst bort till höger -->>.

Rolig signatur har du också.
Citera
2012-06-01, 08:08
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
* Män lever i genomsnitt två år längre än kvinnor.
Mmm... kortare medellivslängd beror på svagare gener, sämre omdömesförmåga, större risktagande osv.

Mycket skulle nog vara vunnet om de fick körkort tio år senare och tvingades leva i madrasserade rum de första 25-30 åren, kanske bör man kämpa för det i rättvisans namn..

Citat:
* 2011 dog 1 man på sin arbetsplats. Samma år dog 48 kvinnor på sina arbetsplatser.
Dödlig utgång vid arbetsplatsolyckor beror oftast på slarv och regelverket åsidosätts -- rejält höga straff för sådana förseelser och att omedelbart få lämna sin anställning om man kommer sådant bör stävja antalet olyckor på arbetsplatsen. Det är det värt att kämpa för eftersom en persons slarv kan drabba flera.

Citat:
* 98% av alla soldater som dör i krig är kvinnor.
Vilka startar krig? Oftast får bara ett kön rekryteras som soldater.

Vad angår det egentligen feminister? I länder som för krig är sällan feministen särskilt stark eller väl förankrad ... gnällargument.

Citat:
* 80% av alla skilsmässor initieras av män, vilket ofta försätter kvinnorna i en djup depression.
Ena parten beter sig illa, den andra drar - båda klarar inte att leva tillsammans, den ena bestämmer sig för att ta steget. Lite ynkligt argument som ojämnställdhet.

Vill du ha tvångsäktenskap? Hur jämställt vore det? De får söka hjälp för att hantera sina känslor inte stänga in andra helt enkelt.

Citat:
* Majoriteten av alla självmord begås av kvinnor.
Veka själar är inte en lagfråga. Det är som med äktenskapet - de får söka hjälp helt enkelt.

Citat:
* Mäns reproduktiva rättigheter är betydligt mera omfattande än kvinnornas. Män kan, om de inte vill skaffa barn, motverka detta på följande sätt;
. Äta p-piller innan sex (förhindra befruktning).
. Använda kondom (-"-).
. Äta Dagen efter-piller (döda embryot till fostret som bildats vid fullbordat sex dagen innan).
. Begå abort (döda barnet som växer inuti kvinnan i fosterstadiet).
. Adoptera barnet (ge bort ett nyfött barn).
Allt detta kan männen göra om de vill undslippa att skaffa barn, samtidigt som kvinnan inte har något att säga till om. Och OM mannen vill ha barn (och kvinnan inte vill) kan han ljuga i ovanstående punkter och ändå tvinga kvinnan att betala underhåll för barnet.
Huvudansvaret ligger på en part med andra ord ... ja, detta borde förändras. Absolut. Fram för piller till båda. Och bättre information om att det är bådas ansvar att skydda sig om det skall bli barn.

Citat:
* Unga män får högre betyg än unga kvinnor, trots att de unga männen presterar sämre än de unga kvinnorna på de nationella proven.
Ja, det är synd att det är så svårt att det inte går att nå fram med att det inte enbart är nationella proven som räknas. Ungefär som på jobbet -- det är vad som produceras under arbetsåret och inte bara vid det tillfället man ska diskutera lön man måste prestera.

Citat:
* Det är inte okej att skämta om män som blir objektifierade, sexuellt trakasserade och våldtagna. Men det är okej att skämta om kvinnor som genomlevt detsamma.

I vilken tomteverkstad då?

Citat:
* Tjejer får anstränga sig väldigt hårt för att skaffa sig en pojkvän, samtidigt som de flesta killar har väldigt lätt att skaffa sig en flickvän.
Knappast en politiskt fråga -- du lever inte i Afghanistan hoppas jag.

Citat:
* Det är socialt accepterat att förnedra tjejer som inte har någon pojkvän och önska att hon dör ensam.
Det är accepterat att önska att precis vem som helst dör ensam ... Du får önska precis vad du vill, bara det inte sker på ett sätt som strider mot lagen.

Sen gnällis ... titta runt på forumet och vad som skrivs om feminister till exempel innan du drar på tårkanalerna.

Citat:
Det här är bara ett axplock av alla de orättvisor som drabbar kvinnor och tjejer i samhället. Hur kan man inte vara feminist (vilja motverka dessa orättvisor) när man läser ovanstående?
Ja, man kan ju undra varför ......
Senast redigerad av micro113 2012-06-01 kl. 08:17.
Citera
2012-06-01, 08:27
Medlem
Kickexs avatar
Finns det någon källa på punkt 3?
Citera
2012-06-01, 09:07
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Finns det någon källa på punkt 3?

Att 98% av alla som dör i krig som soldater är män? Behöver du verkligen en källa på det? Dom 12 kvinnor som är i "krig" är ändå radio-operatörer eller nåt.

Edit: Skön trådstart btw TS
Senast redigerad av HaxxarN 2012-06-01 kl. 09:09.
Citera
2012-06-01, 09:32
Medlem
[quote=Lantbruk]* Män lever i genomsnitt två år längre än kvinnor.
* 2011 dog 1 man på sin arbetsplats. Samma år dog 48 kvinnor på sina arbetsplatser.
* 98% av alla soldater som dör i krig är kvinnor.
* Majoriteten av alla självmord begås av kvinnor.

Så du gillar inte män för att vi är anpassade bättre att klara fysiskt krävande sitatuationer? krig osv.
Kvinnor tar mer självmord för de bryr sig mer om vad andra tycker. De kan inte leva självständigt och ska alltid förlita sig på andra.

* Unga män får högre betyg än unga kvinnor, trots att de unga männen presterar sämre än de unga kvinnorna på de nationella proven.

haha nej, verkligen inte! HAr varit med om otaliga gånger då jag har skrivit bättre än en tjej, och ändå fått lägre betyg!

* Tjejer får anstränga sig väldigt hårt för att skaffa sig en pojkvän, samtidigt som de flesta killar har väldigt lätt att skaffa sig en flickvän.

^ Jag förstår inte ens varför du tar med det här? Du hatar män för du är ful och ingen vill ha dig... Seems legit..eller?

* Det är socialt accepterat att förnedra tjejer som inte har någon pojkvän och önska att hon dör ensam.

Vilken fantasivärld lever du i?! JAg hoppas du trollar med allt det här!

Den här tråden påminner mig om någon tråd om varför man inte skulle vara rasist.. TS hade radat upp argument såsom ''MAttan i ditt vardagsrum är från Iran'', ''Pizzan du äter är från italien'', ''din dator är gjord i kina'' osv..
Citera
2012-06-01, 10:20
Medlem
Hahah älskar det och förstod ironin i detta på samma sekund som jag läste 98% som dör i krig är kvinnor. Snyggt.

Jag är nu feminist
Citera
2012-06-01, 10:28
Medlem
Fick läsa två gånger innan jag fatta!
Snyggt TS iallafall!
Citera
2012-06-01, 10:29
Medlem
Milanesisks avatar
Lantbruk for president!
Citera
2012-06-01, 10:51
Medlem
Bra ironiskt skrivet TS.
Citera
2012-06-01, 10:52
Medlem
FredrikSahlins avatar
Det du har listat har uppenbart inte uppstått för att vi män har velat. Det har hänt för naturen har bestämt så, kvinnor är svagare.

Varför ska ni feminister försöka hamna på nivå som män?
Det finns bara ett alternativ för att det ska kunna bli möjligt, bli starkare psykiskt och fysiskt.

Finns ju ingen anledning för oss män att gå tillbaka i evolutionen och blir svagare, eller hur?

Håll feminism till vad det ska vara, jämnställdhet.
* om en kvinna har exakt samma utbildning, exakt lika mycket erfarenhet och mannens styrka, ja, då ska ni ha lika lön. Har ni bara de två förstnämnda (Saknar styrkan), nej då blir det inte lika lön.
Citera
2012-06-01, 10:54
Bannlyst
Trodde att TS var ett skämt, innan det fanns nåt inlägg här som skrev att trådstarten var väldigt ironiskt

Bra trådstart för övrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in