2012-05-29, 19:09
Medlem
danzos avatar
Drog en google sökning för några dagar sedan och hamnade på Hamsterpaj.se, scrollar man längst ner i en topic så ser man ett vanringtecken där det står hur strängt det är på det forumet, t.ex om det är OK att dra något lätt skämt eller dylikt. Om inte så var det absolut noll-tolerans mot OT.

Jag förstår att man vill ha borta all OT från Flashback, men det skulle bli mindre strängt om man fick dra med ett skämt eller så (Inget jävla "jävla cp, bög, hora etc.) men jag tror att ni förstår.

Vad tycker ni?
Citera
2012-05-29, 19:20
Medlem
Zelogaths avatar
Skämtar du eller?*

Det finns inga regler på Flashback som säger att man inte får skämta i trådar.

Jag drar ofta något skämt eller är övertydligt sarkastisk(=*) i vissa fall.
Men oavsett vilket så ser jag till att någon del i inlägget faktiskt håller sig till trådens handling.

Det är helt obefogat och faktiskt inte direkt kul att dra ett Bellman-skämt i en tråd som inte ens handlar om Bellman.
Eller?
Citera
2012-05-29, 19:23
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danzo
Drog en google sökning för några dagar sedan och hamnade på Hamsterpaj.se, scrollar man längst ner i en topic så ser man ett vanringtecken där det står hur strängt det är på det forumet, t.ex om det är OK att dra något lätt skämt eller dylikt. Om inte så var det absolut noll-tolerans mot OT.

Jag förstår att man vill ha borta all OT från Flashback, men det skulle bli mindre strängt om man fick dra med ett skämt eller så (Inget jävla "jävla cp, bög, hora etc.) men jag tror att ni förstår.

Vad tycker ni?
Skillnaden är ju också att Flashback inte är ett community, något som Hamsterpaj är. Vill du ha sådan nivå kan du hålla dig till Hamsterpaj, eller Laidback. Humorforumet går också bra för den rolige.
Citera
2012-05-29, 21:24
Medlem
micaeles avatar
Vem säger att du inte får skämta eller vara rolig? Det handlar om att tillföra saker till den diskussion man skriver i, något undantaget Laidback.

Det är inga problem att vara rolig och jävlas lite då och då, så länge man gör det med finess och stil.
Citera
2012-05-29, 22:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

Vad tycker ni?
Det är svårt att veta om du menar att det finns ett varningstecken på Hamsterpaj eller på Flashback. Sen drar du slutsatsen att all form av humor är OT, för annars skulle det vara mindre strängt. Är du full eller bara ett barn?
Citera
2012-05-30, 16:19
Medlem
danzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är svårt att veta om du menar att det finns ett varningstecken på Hamsterpaj eller på Flashback. Sen drar du slutsatsen att all form av humor är OT, för annars skulle det vara mindre strängt. Är du full eller bara ett barn?

Gå in på ett forum där och kolla så får du se

Jag menar, det flesta gånger blir man varnad för OT. Jag menar inte every single time.
Citera
2012-05-30, 19:23
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag menar, det flesta gånger blir man varnad för OT. Jag menar inte every single time.
Jag tror inte att vi förstår ännu vad du menar. Du säger att skämt klassas som OT och varnas därefter, men hur har du vägt in det faktum att inlägg måste tillföra något till en diskussion för att faktiskt vara relevant?
Ge gärna några exempel på inlägg som raderats och / eller varnats, så alla kan bilda sig en uppfattning om vilken nivå du tänker på.
Citera
2012-05-30, 20:06
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Jag säger som de andra vad räknar ts in som skämt?

Går du tex in i medicinforumet i en tråd där ts har problem med sitt onda knä och sedan postar "ha ha du har aids" kan du inte bli förvånad om du får en varning oavsett hur roligt du själv tyckte det var.

Detta gäller även för de som bumpar en tio år gammal tråd med " oops bump " för det är både ot och tillför absolut inget till tråden.

Jag skulle säga att visst tillåts skämt men var sak har sin plats och vi är inte humorlösa för det.
Citera
2012-05-30, 20:26
Medlem
epost72s avatar
Är det inte så med hamsterpaj att det är generellt väldigt låg nivå på trådarna och att man då istället varnar för att man inte tolererar något som helst tramsande i just dessa märkta trådar?

På FB är det lite åt andra hållet generellt hög nivå bortsett från Humor, Laidback och ett par ställen till.

Vidare så går det rätt bra att skoja till det i andra delar om man håller det på en rimlig nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in