Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-01-06, 15:35
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Gör som alla andra och kör med uBlock. Men håller annars med dig om att reklamen inte borde vara gifs:
https://static.flashback.org/img/banners/ad_3722_1508336130.gif
https://static.flashback.org/img/banners/ad_3855_1511189891.gif

Räknas dom verkligen som blinkande och störande? Tycker att den är ganska diskret om man jämför med alla videoklipp och skit på andra sidor.
Citera
2018-01-06, 15:59
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Räknas dom verkligen som blinkande och störande? Tycker att den är ganska diskret om man jämför med alla videoklipp och skit på andra sidor.

Instämmer, den känns ju väldigt timid med några snöflingor och liknande. De utlöser åtminstone inte något fullskaligt epilepsianfall eller väcker något ogillande hos mig.

admin5
Citera
2018-01-06, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Instämmer, den känns ju väldigt timid med några snöflingor och liknande. De utlöser åtminstone inte något fullskaligt epilepsianfall eller väcker något ogillande hos mig.

admin5
Nu väljer du ju att fokusera på en ganska harmlös annons. Det finns betydligt värre exempel, blinkande text i stil med : VINN VINN VINN SPELA NU SPELA NU SPELA NU. Stora textstycken som blinkar och byts ut mot ny text. Enarmade banditer som snurrar, etc.
Citera
2018-01-06, 20:37
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Nu väljer du ju att fokusera på en ganska harmlös annons. Det finns betydligt värre exempel, blinkande text i stil med : VINN VINN VINN SPELA NU SPELA NU SPELA NU. Stora textstycken som blinkar och byts ut mot ny text. Enarmade banditer som snurrar, etc.

Jag kommenterade exemplen som gavs.

admin5
Citera
2018-01-06, 20:54
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad är egentligen problemet? Då det är kostnadsfritt att läsa och skriva på Flashback men det kostar pengar att driva forumet så finansieras det via reklam. Det gäller för de flesta sajter på internet. Till skillnad från t.ex. Aftonbladet och många andra sajter är reklamen på Flashback ganska diskret och jag har aldrig upplevt den som störande. Men gillar man det inte så är det ett fritt val att läsa på Flashback, precis som på Aftonbladet. Och istället för att bara gnälla kan man kanske kosta på sig att komma med något konstruktivt förslag till en alternativ finansiering av driften av Flashback.
Citera
2018-01-06, 21:08
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Kör med AdBlock då vetja och slipp all reklam
finns väl både te Chrome samt Firefox, tröttnade själv på all jvla reklam på denna sida och skaffade AdBlock och det ser ju riktigt bra ut

Finns adblock för mobil?

Ont; Fruktansvärt irriterande med blinkande hoppande skit som endast är i vägen.
Citera
2018-01-06, 21:47
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Finns adblock för mobil?

Ont; Fruktansvärt irriterande med blinkande hoppande skit som endast är i vägen.

Vilka annonser syftar ni på? Högerklicka på den och välj Kopiera bildadress (eller vad det står på svenska) och klistra in.
Citera
2018-01-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Jag kommenterade exemplen som gavs.

admin5
Exemplen gavs ej av mig. Kommentera gärna mina exempel i slutet av detta inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vilka annonser syftar ni på? Högerklicka på den och välj Kopiera bildadress (eller vad det står på svenska) och klistra in.
Jag förutsätter att administratorerna och moderatorerna inte använder adlock. Ni vet med andra ord mycket väl vilka annonser som figurerar på Flashback.
Några exempel på blinkande reklam: captain charity, zodiacu, casinisi, suntspel.se
Citera
2018-01-06, 23:55
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Exemplen gavs ej av mig. Kommentera gärna mina exempel i slutet av detta inlägg.

Jag förutsätter att administratorerna och moderatorerna inte använder adlock. Ni vet med andra ord mycket väl vilka annonser som figurerar på Flashback.
Några exempel på blinkande reklam: captain charity, zodiacu, casinisi, suntspel.se

Jag använder inte Adblock nej men det finns uppenbarligen olika åsikter på vad som är "blinkande och störig reklam".

Jag använder inte Adblock öht och jag tycker inte att reklamen är särskilt störande, speciellt inte om man jämför med andra sidor. Reklam som för mig är störande är videoklipp som rullar hela tiden och tar man muspekaren över den så börjar den spela ljud, eller popups och popunders som man måste stänga. Nu tycker du självklart att jag är partisk men samtidigt så är det svårare att få in annonsörer som är tvingade att ha en fast bild istället för en .gif och som dessutom går med på forumets redan hårda regler över vad som är tillåtet för en annons. Annonsen lagras t.ex. på Flashbacks servrar för att förhindra spårning vilket många kräver för att se antal klick osv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in