Resultat: .
0%
röster
2013-02-02, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Vad är det egentligen som händer med Schalke? Helt sjukt att de åkte på stryk idag igen! Mot Fürth dessutom, som i stort sett är klara för nedflyttning redan ...
Äsch, man åtgärdade problemet iom H.Stevens avsked... Eller vänta nu
Citera
2013-02-02, 18:18
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Vad är det egentligen som händer med Schalke? Helt sjukt att de åkte på stryk idag igen! Mot Fürth dessutom, som i stort sett är klara för nedflyttning redan ...

Undrar detsamma, något är verkligen fel och det började redan under Stevens tid.

En personlig teori är att laget saknar någon ledargestalt i laget sedan Raul flyttade till sol och sand. Att deras supergrekback skadades har betydelse men detta är ett större problem än någon enskild spelare.
Citera
2013-02-03, 13:59
Medlem
dippsis avatar
Åkte till far för se matchen mot Frankfurt och gick ju inte riktigt som man hade hoppats, ett lika hade det kunnat bli om vi inte vore så tama framför mål!
Aja Berg fick iaf göra två aktioner och nästa vecka blir det BvB

Ikväll blir det iaf en trevlig match som neutral tittare!
Citera
2013-02-03, 14:16
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi

Ikväll blir det iaf en trevlig match som neutral tittare!
Ja det tror jag med. Hoppas på att hinna se matchen som säkerligen kommer att domineras spelmässigt av BvB. Leverkusen är dock jävligt bra i sina snabba omställningar och ska inte räknas bort!
Citera
2013-02-04, 10:22
Medlem
motvalls avatar
Per Nilsson har kallats in till landskampen mot Argentina sedan Antonsson lämnat återbud. Kul tycker vi som ser honom spela i Nürnberg, det är han värd. Senaste gången han fick vara med där var några år sedan, år 2007. Tyvärr är han lite ålderstigen, har fyllt 30.

Även den andre ordinarie svensken i Bundesliga, Oscar Wendt, borde få chansen någon gång kan man tycka.
Citera
2013-02-04, 11:12
Bannlyst
Kul med Pelle går ju bra för Nurnberg också !

Träningslandskamp på onsdag borta mot Frankrike då.

Skulle vilja se Reus och Schurrle från start. Men poldi får väl "chansen" ... -_-'
Gundogan istället för BS31?? Skadad ju. Och löw vill inte kalla in nån

Tror på;

Neuer
Lahm hummels mertesacker schmelzer
Gundogan kroos
Muller reus poldi
Klose

Ser hellre schurrle istl för poldi. Höwedes istl för mertesacker...
Vete fan om kroos borde lira def mitt. Kanske bender där istället?

Kanse 4141 istället med gundogan som def mitt o kroos flyttar upp. Sen götze...? Reus som forward och götze som offmitt...

HERREGUD går att leka med laget som fan

Men Löw är löw
Senast redigerad av laas 2013-02-04 kl. 11:17.
Citera
2013-02-04, 11:29
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Kul med Pelle går ju bra för Nurnberg också !

Träningslandskamp på onsdag borta mot Frankrike då.

Skulle vilja se Reus och Schurrle från start. Men poldi får väl "chansen" ... -_-'
Gundogan istället för BS31?? Skadad ju. Och löw vill inte kalla in nån

Tror på;

Neuer
Lahm hummels mertesacker schmelzer
Gundogan kroos
Muller reus poldi
Klose

Ser hellre schurrle istl för poldi. Höwedes istl för mertesacker...
Vete fan om kroos borde lira def mitt. Kanske bender där istället?

Kanse 4141 istället med gundogan som def mitt o kroos flyttar upp. Sen götze...? Reus som forward och götze som offmitt...

HERREGUD går att leka med laget som fan

Men Löw är löw

Behövs en riktig stark defensiv mittfältare mot ett lag som Frankrike skulle jag tycka.

..................Neuer
Lahm - Höwedes - Hummels - Schmelzer
............Bender - Gündogan
........Müller - Kroos - Reus
.................Gomez

Det hade jag ställt upp med, men sen lär ju större delen av truppen inte spela mer än 45min ändå och då är det helt andra förutsättningar som kommer in. Får nog se någon hybrid med tänkta startspelare och inte.
Citera
2013-02-04, 13:00
Bannlyst
Helvete då

"Europeiska polisbyrån" har sprängt en internationell liga som riggat matcher, bla vm- och cl-kval..

Men även "De flesta av de uppgjorda matcherna spelades i fotbollsligorna i Turkiet, Tyskland och Schweiz. Några av matcherna ska ha spelats utanför Europa."

Tyskland?! allt som gck så bra. Hoppas det inte varit inom BL utan nån jävla loj-division... Helvete då.

Danska fotbollsförbundet ska tydligen hålla en presskonferens för att redogöra det som hänt i just danmark, antar jag, nån som kanske snappat upp nåt om dfb(?) ska hålla pk?

SCHEISSE
Källa: fotbollskanalen..

@landslaget: vem vet. Läw kanske testar 3-5-2 igen eller vafan de va. Hoppas vi får se alla spelare. Kinde ju gett kiessöing CHANSEN åtminstone

Mobil -_-'
Senast redigerad av laas 2013-02-04 kl. 13:05.
Citera
2013-02-04, 16:51
Medlem
therifs avatar
Fotbollskanalens nya tysklandsblogg är sannerligen läsvärd! Speciellt senaste inlägget om SSV Jahn Regensburg. Finns att läsa här. Ni bör läsa på bloggen först, innan ni fortsätter läsa mitt inlägg.

Visst finns där måååånga fördelar med nya, moderna, arenor. Men den charm och kult som präglar äldre arenor, som Jahnstadion och Sportpark Unterhaching, försvinner helt när man bygger nytt. Detta är inte minst påtagligt i St.Paulis fall, som renoverat Millerntor-Stadion.

För övrigt blev jag väldigt förvånad när jag läste att den här stora korruptionsskandalen som det rapporteras om idag förekommit främst i bland annat Tyskland. Sådant som man vanligtvis förväntar sig förekomma i Italien..
Citera
2013-02-04, 20:33
Medlem
motvalls avatar
Jag gillade Anton Fors, deras tidigare, detta trots att Adam Nilsson håller på "rätt" lag. Men är inte direkt stenkonservativ i mina känslor av olika krönikörer. Killen har gjort ett par och erkänner att han bor i Regensburg. "Bra idé" att då på en match i bostadsorten och låt honom få mer chaner innan hyllningarna.

Tysk fotboll är trevlig att se på varthän man är, lite hjälper det om du kan språket men det är inte helt nödvändigt. Däremot är det smart att säga man är svensk.
Citera
2013-02-04, 22:20
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jag gillade Anton Fors, deras tidigare, detta trots att Adam Nilsson håller på "rätt" lag. Men är inte direkt stenkonservativ i mina känslor av olika krönikörer. Killen har gjort ett par och erkänner att han bor i Regensburg. "Bra idé" att då på en match i bostadsorten och låt honom få mer chaner innan hyllningarna.

Jag har rätt du har fel Adam Nilsson är bra Anton Fors kan ta sig.

Nä, om man skulle ta och bli lite seriös då.

2.Bundesliga känns tråkigare än vanligt i år. Braunschweig och Hertha Berlin har dragit ifrån totalt och det kommer troligtvis vara ett 'two horse race' om vem som kniper förstaplatsen. I och med att Kaiserslautern dessutom gick och vann idag mot 1860 på Allianz drar de också ifrån.

Riktig sur förlust för övrigt, 1-0 med tre minuter kvar på ordinarie tid i en match där Kaisern hade mer boll, men 1860 skapade fler chanser. Att knipa kvalplatsen är väl inget man ska gå och hoppas på mer. Åtta poäng upp för Löwen nu...

Det hade däremot varit charmigt om Union knipit kvalplatsen och mot alla odds nått kvalificering till Bundesliga. Långsökt som fan att tro på, men man kan ju alltid drömma.
Citera
2013-02-04, 22:34
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Jag har rätt du har fel Adam Nilsson är bra Anton Fors kan ta sig.

Nä, om man skulle ta och bli lite seriös då.

2.Bundesliga känns tråkigare än vanligt i år. Braunschweig och Hertha Berlin har dragit ifrån totalt och det kommer troligtvis vara ett 'two horse race' om vem som kniper förstaplatsen. I och med att Kaiserslautern dessutom gick och vann idag mot 1860 på Allianz drar de också ifrån.

Riktig sur förlust för övrigt, 1-0 med tre minuter kvar på ordinarie tid i en match där Kaisern hade mer boll, men 1860 skapade fler chanser. Att knipa kvalplatsen är väl inget man ska gå och hoppas på mer. Åtta poäng upp för Löwen nu...

Det hade däremot varit charmigt om Union knipit kvalplatsen och mot alla odds nått kvalificering till Bundesliga. Långsökt som fan att tro på, men man kan ju alltid drömma.

Hur är Braunschweig? Har de några intressanta spelare man ska längta efter och hur kommer deras chanser vara i 1BL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in