Flashback bygger pepparkakshus!
2012-05-26, 19:40
Medlem
sakralts avatar
Hej,

Jag har ett ganska stillasittande arbeta så jag behöver hitta lite andra sätt för kroppen att få sitt behov av få röra sig. Framför att vill jag ha något som förbättrar smidighet och får upp pulsen (tränar kondition).

Förra året sprang jag ganska mycket och fick så småningom ganska bra kondition, iallafall så jag kunda springa 10 km ganska obehindrat på ca 50 minuter. Så springa tror jag ger ganska bra kondition.

Men det finns flera nackdelar med att springa:
* Det är ganska monotont och är inte så bra för mina knän och rygg.
* Det tränar inte upp smidighet så mycket (tror jag).
* Jag måste åka iväg en bit till ett strövområde för jag vill inte springa på asfalt.
* Det är inte så kul på vintern.

Så jag funderar på vad man kan göra hemma inomhus. Jag har inte så stort så jag har inte plats för massa grejor, men en eller ett par redskap skulle kanske gå. Det jag är lite inne på nu är någon sådan här form av träningsvideo som man kan följa framför TVn. Har hittat lite på Youtube som är rätt bra och verkligen får upp pulsen. Vet inte om det är någon variant som är extra bra.

Någon som har några synpunkter eller fler idéer?
Citera
2012-05-27, 18:10
Medlem
Ganjalfzs avatar
Jag skulle rekommendera att du kombinerar löpningen med någon kampsport eller kanske poweryoga, då dessa sporter ofta kräver smidighet och flexibilitet. Det beror förstås också lite på vilken kampsport man snackar om
Citera
2012-05-27, 20:25
Medlem
Peter77s avatar
Jag skulle rekommendera hårt sex i obekväma ställningar.
Citera
2012-05-27, 21:10
Medlem
LabiSiffres avatar
Nån sorts yoga kanske? Jag har ingen koll förutom att jag vet att folk rekommenderas att gå till en instruktör i början men annars finns det ju videos på nätet att kolla på om det verkar intressant. Klassiker som crunches och armhävningar kan du ju också göra hemma.
Citera
2012-05-27, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag skulle rekommendera hårt sex i obekväma ställningar.

this ^

ont: Stretching funkar ju alltid för smidighet, sen om det är någon speciell muskel du behöver smidighet i så finns det alltid sätt att kolla upp bästa sättet att stretcha!

Sen för kondition i hemmet, så finns det en hel drös av olika workouts på youtube, beståendes av halv nakna kvinnor hoppa runt och dylikt! Det ser jobbigt ut iallafall och fungerar ju om du hålla igång när att springa ute inte är aktuellt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in