2005-03-01, 17:57
Medlem
Tesans avatar
Är det någon som har varit i kontakt med en representant från Entertainment Express. För mig luktar det pyramidspel, men jag kan ha fel... Kan det vara som så att VD:n behöver betala av lånen på villan i Bromma?

Kolla in hemsidan www.enterexpress.com
Citera
2005-03-01, 19:31
Medlem
Bandhundens avatar
hehe en jobbarkompis försökte övertala mig att gå med. var på ett jävla möte med utan att jag visste vad det var. hyfsat ok affärsidé men tror inte det skulle funka. var ingen idé att övertyga han om att han blivit lurad, han var helt såld.
Citera
2005-03-01, 20:08
Medlem
Tesans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
hehe en jobbarkompis försökte övertala mig att gå med. var på ett jävla möte med utan att jag visste vad det var. hyfsat ok affärsidé men tror inte det skulle funka. var ingen idé att övertyga han om att han blivit lurad, han var helt såld.

Jo, jag höll oxå på att bli övertalad idag. Men är väldigt skeptisk...
Ska på en "affärspressentation" i morgon, men tror inte det är något för mig.
Citera
2005-03-01, 20:21
Medlem
Minfäldts avatar
Hyra film via internet är ju en bra affärsidé.

Men varför i all världen en lågmarginalaffär skulle vara bättre att driva som MLM är en gåta. Logistiken är ju mördande och 8 spänn per film - porto - avskrivning på filmen (slitage, stölder, borttappat av posten) är skrattretande.

Anledningen är nog snarare den insatsen du ska göra för att bli "franchisetagare".

Jämför deras idé mot de befintliga brafilm, boxman i närområdet och blockbuster mfl i USA. Finns i vartenda civiliserat land.

(edit. stavfel)
Citera
2005-03-01, 20:29
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minfäldt
Logistiken är ju mördande och 8 spänn per film - porto - avskrivning på filmen (slitage, stölder, borttappat av posten) är skrattretande.

Det är ingen chans att någon i längden lyckas hålla sig till 8kr/film takten. Tre filmer i veckan = ~20kr/film är väl sannolikare?

Jag får inte så mycket pyramidspelsvibbar av företagen... mer i likhet med tupperware o.dyl. där man faktiskt har en gångbar produkt som man försöker kränga vidare, men det verkar inte vara något tal om att de du kränger till i sin tur ska kränga (efter en snabb överblick).
Citera
2005-03-01, 20:44
Medlem
Minfäldts avatar
Nej, det är inte så troligt att nån kommer ner på 8kr. Även när jag försökt överutnyttja har det inte funnits tillräckligt med film jag velat se. Frågan är bara vad som är så revolutionerande med att plagiera ett koncept som är ett par år gammalt och köra det som MLM?

"Vi ger dig möjlighet att ta del av vårt väl utvecklade system för kundanskaffning och även möjligheten att bygga upp ditt eget marknadsföringsteam."
Citera
2005-04-20, 19:52
Medlem
Jag har också varit på presentation, i Göteborg. Vad det som vanligt handlar om i de här företagen är inte produkterna utan att man ska betala för licensen som är 6000-15000. Men Entertainment express kallar det för franchiseavgift istället men det är exakt samma sak. Om något år är pengarna och ledarna borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in