2012-05-18, 23:28
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Arbetskraftsinvandring är ok om det inte går att tillsätta tjänster med inhemsk arbetskraft. Samt att arbetskraftsinvandrarna är från europa eller i viss mån östra asien.

Det är inte ok som det är idag när varje arbetskraftsinvandrare i princip permitterar en svensk.

Arbetskraftsinvandringen på 50-70talet var helt unik. Det behovet som fanns då kommer aldrig finnas igen. Sverige tillsammans med schweiz hade sin produktionsapparat intakt i en värld av ruiner.
Citera
2012-05-18, 23:33
Medlem
retepm.s avatar
Kul att ni blattar anklagar oss för att ryggdunka, det är ni som ryggdunkar friskt här inget ryggdunkande från vår sida vi behöver ingen bekräftelse från våra klanmedlemar för att skriva här.

Ert rykte är spoilerat sedan länge och ni kan inte ens begripa varför, låt mig förklara svenskar avskyr folk som skryter hela tiden, det är något de flesta svenskar ser ner på. Svenskar avskyr oxå folk som ljuger. Varför om ni nu är så stora i koftan vill ni ha bekräftelse från oss WT:n? Kan någon förklara för mig. Eller är ni så jävla efterblivna att ni tror att vanliga svenskar ens skriver här på FB?
Citera
2012-05-19, 01:08
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Kul att ni blattar anklagar oss för att ryggdunka, det är ni som ryggdunkar friskt här inget ryggdunkande från vår sida vi behöver ingen bekräftelse från våra klanmedlemar för att skriva här.

Ert rykte är spoilerat sedan länge och ni kan inte ens begripa varför, låt mig förklara svenskar avskyr folk som skryter hela tiden, det är något de flesta svenskar ser ner på. Svenskar avskyr oxå folk som ljuger. Varför om ni nu är så stora i koftan vill ni ha bekräftelse från oss WT:n? Kan någon förklara för mig. Eller är ni så jävla efterblivna att ni tror att vanliga svenskar ens skriver här på FB?
Känns som att du skriver blatte till mig ditt lilla troll? Är förövrigt centraleuropé (läs från Europas hjärta).
Citera
2012-05-19, 09:29
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon-Solo
Här ryggdunkas det friskt ser jag, det ironiska är när folk talar om att invandrare ska lära sig det svenska språket när de själva inte verkar bemästra skriftspråket bättre än en genomsnittlig 12-åring.

vad tror du en arbetsgivare tittar på, hur du pratar och beter dig under en intervju, eller eventuueellla staaaavfel i ansökningsblankitten?

vissa 12-åringar sommarjobbar och är duktiga på det, många 40+ somalier går på bidrag, vad tycker du om det, vi kanske ska ryggdunka somalierna lite mer så de får ännu mer i bidrag?
Citera
2012-05-19, 09:38
Medlem
santamans avatar
Siffrorna nedan säger en del om dessa fantastiska arbetare och deras moral.

"Här följer statistik där man anger procent av invandrarna som har förtidspension och antalet förtidspensionerade mellan 45 och 64 år:

Grekland 39 procent (4 760)
Jugoslavien 33 procent (27 801)"

http://www.sourze.se/Stort_antal_greker_i_Sverige_f%C3%B6rtidspensioner ade_10755497.asp
Citera
2012-05-19, 10:20
Medlem
På Sourzelänken fattas tyvärr siffror för svenskar.

Äldre data finns i Vitboken, där var 10% av de svenska männen, ålder 45-59, förtidspensionerade.
När man kommer till åren precis innan pension, 60-64, var skillnaderna mellan staplarna inte så anmärkningsvärt stora, även om det nästan inte verkar finnas en enda grekisk kvinna som inte var förtidspensionerad...

https://www.flashback.org/sp37232473
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in