2012-05-18, 11:59
Medlem
Silvermoons avatar
Hej, håller på att kolla efter ny soffa, men hittar inte det jag vill ha.

Jag vill ha en soffa med divan som den här, alltså med ryggstöd på divanen:
http://www.mio.se/produkt/Friday-Cosyh-horn2-sitsdivan/M1465398/

Saken är den att djupet där divanen är får vara max 190 cm, här är den 232 cm och vad jag hittat som kortast är 200 prick. Nära skjuter dock ingen hare utan 190 är absolut max, annars går soffan ut framför en dörr.

Däremot jag har hittat divaner med armstöd istället och de är i regel kortare, runt 140-150 cm. Dock tycker jag att de dels inte är alls lika snygga och lite korta. 180-190 cm vore perfekt men jag har tyvärr inte hittat någon soffa med rätt mått.

Det är också ett stort plus om man kan ta bort ryggkuddarna så att det blir lättare att sova på den.

Är det någon som kan hjälpa mig med tips på vart man kan hitta den perfekta soffan för mig?
Senast redigerad av Silvermoon 2012-05-18 kl. 12:01.
Citera
2012-05-18, 12:18
Medlem
Brutes avatar
Du kan ju testa att söka på "Bäddsoffa med schäslong" istället för "...med divan", då de ofta är något kortare ut från ryggstödet så att säga.

//Brute
Citera
2012-05-18, 21:13
Medlem
Har du kikat på soffor som man "bygga" själv hos typ em eller mio? Med lite pusslande kan du nog få ihop dina mått.
Citera
2012-05-18, 21:48
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Du kan ju testa att söka på "Bäddsoffa med schäslong" istället för "...med divan", då de ofta är något kortare ut från ryggstödet så att säga.

//Brute

Ja, det är just de jag menar som är 140-150 istället för över 200, dock brukar det inte vara med ryggstöd utan armstöd istället, vilket jag inte vill ha.

Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheCake
Har du kikat på soffor som man "bygga" själv hos typ em eller mio? Med lite pusslande kan du nog få ihop dina mått.

Mjah, har kollat lite på det, man kan ju få öppet avslut på det sättet att man inte har armstöd, men det blir liksom inte den här extragrejen, iofs kanske inte det gör något... jag får klura vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in