2012-05-18, 00:48
Medlem
Fick igår först riktigt ont i huvudet, sedan kom det smärta i bröstet.
Nu idag så har jag har fortsatt ha ont i huvudet lite då och då. Huvudvärken känns som en blixt slår ner ungefär, ena sekunden är den där, andra sekunden är den helt borta.
Nu har jag börjat känna mig väldigt skum, är lite skakig av mig och känns även som att kroppsdelar domnar av. Jag lider dock av ångest ska tilläggas, dock har det inte kännt såhär förut.

Huvudvärken när den kommer känns mer som ett tryck innuti huvudet som då trycker utåt och inte inåt. Svårt att förklara.

Vad tror ni det är? Är det bara ångestsymptom eller är det värre saker?
Jag har varit ganska stressad på sistone, och oroat mig för en hel del saker. Men känns inte alls bra detta.
Citera
2012-05-18, 00:53
Medlem
Det kanske är stressframkallad migrän?
Citera
2012-05-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confidenceman
Det kanske är stressframkallad migrän?

Vet ej. Började som sagt igår eftermiddag och kommer då och då.
Känns som sagt som ett tryck i huvudet, och inte som vanlig huvudvärk.
Smärtan i huvudet är även "connectad" till mitt käkben känns det som, då jag även har värk i den.
Huvudet är i sin tur connectad till bröstet, eftersom så fort smärtan i bröstet kommer, så ökar smärtan i skallen.

Hur känner man förresten ifall man har halvsidig domning?
När jag ler så känns min högra sida "tyngre", och känns helt klart som att alla muskler inte fungerar som de ska på just den kinden. Men det är ingen kraftig förändring, utan den är ganska marginell.
Senast redigerad av libertay 2012-05-18 kl. 01:07.
Citera
2012-05-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Vet ej. Började som sagt igår eftermiddag och kommer då och då.
Känns som sagt som ett tryck i huvudet, och inte som vanlig huvudvärk.
Smärtan i huvudet är även "connectad" till mitt käkben känns det som, då jag även har värk i den.
Huvudet är i sin tur connectad till bröstet, eftersom så fort smärtan i bröstet kommer, så ökar smärtan i skallen.

Hur känner man förresten ifall man har halvsidig domning?
När jag ler så känns min högra sida "tyngre", och känns helt klart som att alla muskler inte fungerar som de ska på just den kinden. Men det är ingen kraftig förändring, utan den är ganska marginell.

Det kan vara migrän, men jag kan inte svära på det. Titta upp det om det håller i sig eller förvärras. Och under tiden så behöver du inte söka på internet och dra på dig en massa oro i onödan!
Citera
2012-05-18, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Fick igår först riktigt ont i huvudet, sedan kom det smärta i bröstet.
Nu idag så har jag har fortsatt ha ont i huvudet lite då och då. Huvudvärken känns som en blixt slår ner ungefär, ena sekunden är den där, andra sekunden är den helt borta.
Nu har jag börjat känna mig väldigt skum, är lite skakig av mig och känns även som att kroppsdelar domnar av. Jag lider dock av ångest ska tilläggas, dock har det inte kännt såhär förut.

Huvudvärken när den kommer känns mer som ett tryck innuti huvudet som då trycker utåt och inte inåt. Svårt att förklara.

Vad tror ni det är? Är det bara ångestsymptom eller är det värre saker?
Jag har varit ganska stressad på sistone, och oroat mig för en hel del saker. Men känns inte alls bra detta.

Jag tycker du skall uppsöka en läkare...

Om inte annat så kan du få medicin som dämpar din ångest..

.
Citera
2013-11-01, 22:09
Medlem
Ts hur gick det för dig? fått något svar på vad som orsakar dina syptom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in