2012-05-10, 16:33
Medlem
brottslings avatar
Som rubriken låter,

Tänkte köpa en saab 9-3 aero.
Men är rädd att jag måste sälja den mycket billigare om något/några år?

Vad tror ni, förklara.

Mvh
Citera
2012-05-10, 17:34
Medlem
P55s avatar
Absolut inte!
Köper du den nu till enligt dig rätt pris så behöver du inte oroa dig.
Och är det en Aero så finns det alltid köpare.
Citera
2012-05-10, 19:02
Medlem
provocative77s avatar
Raset har redan varit. Risken är större att priset går upp en aning när folk inser att det finns reservdelar att tillgå. Just nu är en Saab undervärderad.
Citera
2012-05-10, 21:52
Medlem
J.R.s avatar
Tror ni som hoppas på att era Saabar inte ska rasa i pris är fel ute. Saab har fallit som stenar på begagnatmarknaden även förut och det lär väl inte ändra på sig nu.
Undervärderade? Hur kan en bil vara undervärderad? Den är värd precis lika mycket som någon är beredd att betala.
Citera
2012-05-11, 12:04
Medlem
brottslings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Absolut inte!
Köper du den nu till enligt dig rätt pris så behöver du inte oroa dig.
Och är det en Aero så finns det alltid köpare.

Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Raset har redan varit. Risken är större att priset går upp en aning när folk inser att det finns reservdelar att tillgå. Just nu är en Saab undervärderad.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tror ni som hoppas på att era Saabar inte ska rasa i pris är fel ute. Saab har fallit som stenar på begagnatmarknaden även förut och det lär väl inte ändra på sig nu.
Undervärderade? Hur kan en bil vara undervärderad? Den är värd precis lika mycket som någon är beredd att betala.

Uppskattar era svar!
Men som ni ser, håller ej alla med om att det inte kmr rasa.

Det frustrerande, jag är ganska säker att prisen inte kommer rasa ännu mer.
Men det finns kompisar, och familj som ej håller med mig.
Citera
2012-05-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hur kan en bil vara undervärderad? Den är värd precis lika mycket som någon är beredd att betala.
Det går att resonera på flera olika sätt vad gäller värdering av bilar. De som anser att Saab är undervärderad, menar antagligen att Saab är billigare än motsvarande bilar med samma kvalitet från andra märken.
Citera
2012-05-11, 18:55
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brottsling
Som rubriken låter,

Tänkte köpa en saab 9-3 aero.
Men är rädd att jag måste sälja den mycket billigare om något/några år?

Vad tror ni, förklara.

Mvh
Ja, självklart får du inte igen pengarna om några år, det får du inte med någon bil. Förstår inte oron och spekulationerna att bilarna skulle bli mindre värda bara för att företaget lagt ner eller flyttats. Visst kan det bli lite småtjurigt med reservdelar, men det kan det även vara till bilmärken som fortfarande existerar när de blir en 8-10 år gamla. Att bilmärken försvunnit är ju liksom inte första gången det händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in