2012-05-10, 16:01
Medlem
tjena har en volvo 850 sedan som jag måste byta länkarm på båda sidorna och en bromslang på ena sidan och har nu vart o kollat vad det kostar på en verksta dom sa att dom ville ha 2700kr för det jobbet o jag tycker det verkar överdrivet mycket någon som har byt det här på en verksta förut som fick ett biligare pris vad låter rimligt för dom felen? och jag har provat byta länkarmarna själv och det är så att dom sitter fast som helvete. Det är rostiga bultar fick bort 2 st bara har prövat värma och slagit o massa men dom vill verkligen inte lossna-.- och har prövat rostspray och allt sånt! hur gör jag? har ju köpt delarna till bilen och har inge lust o skrota bilen
Citera
2012-05-10, 16:16
Medlem
Ace007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macktart
tjena har en volvo 850 sedan som jag måste byta länkarm på båda sidorna och en bromslang på ena sidan och har nu vart o kollat vad det kostar på en verksta dom sa att dom ville ha 2700kr för det jobbet o jag tycker det verkar överdrivet mycket någon som har byt det här på en verksta förut som fick ett biligare pris vad låter rimligt för dom felen? och jag har provat byta länkarmarna själv och det är så att dom sitter fast som helvete. Det är rostiga bultar fick bort 2 st bara har prövat värma och slagit o massa men dom vill verkligen inte lossna-.- och har prövat rostspray och allt sånt! hur gör jag? har ju köpt delarna till bilen och har inge lust o skrota bilen

Personligen tycker jag att priset lätt rimligt. Alla som kan lite om bilar vet vilket helvete (det vet du också) det kan vara att lossa på bultarna till länkarmarna, sen skall dom nya delarna dit...sen skall en bromsslang bytas...det betyder att hela systemet sedan skall luftas också...
Jag skulle inte ha klagat för det priset.
Citera
2012-05-10, 16:28
Medlem
kitsoves avatar
du behöver verkstadsutrustning, eller jävlar anamma massa våld och tid

2700 låter som ett rimligt pris att slippa besväret, märkesverkstäder kan vara mycket dyrare än så.
Citera
2012-05-10, 16:35
Medlem
Peanutss avatar
Kolla runt med olika varkstader om de kan gora jobbet med dina delar.
Citera
2012-05-10, 16:54
Medlem
BigBusinesss avatar
Betalade mer än det dubbla på märkesverkstad för många år sedan.

Det är inte en märkesverkstad som ger det priset va?
Citera
2012-05-10, 17:01
Medlem
nej detta är en "random" verksta som ger detta pris!
Citera
2012-05-10, 17:06
Medlem
okej nu har jag fått ett grymt pris 1500kr då ficksar dom det svart men dom byter inte bara länkarmarna och bromslangen. Dom svetsar ihop mitt nya avgasystem och lägger även om däcken nu är jag fan nöjd! dock så måste jag vänta en vecka:/ och det är inte samma babbe verksta
Citera
2012-05-13, 08:28
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
okej nu har jag fått ett grymt pris 1500kr då ficksar dom det svart men dom byter inte bara länkarmarna och bromslangen. Dom svetsar ihop mitt nya avgasystem och lägger även om däcken nu är jag fan nöjd! dock så måste jag vänta en vecka:/ och det är inte samma babbe verksta

Svart?!?! Hoppas du inte är socialdemokrat, din sosse.

Låter som ett bra pris även om de lagt på för skatter o moms. Grattis.
Citera
2012-05-13, 21:40
Medlem
Citat:

Låter nästan lite väl billigt om delar och så ingår... Hoppas inget strular när jobbet är gjort.
Citera
2012-05-14, 02:14
Medlem
nej är förfan inte sosse det är en kompis till min pappa som ska göra allt han är mekaniker och delarna har jag redan
Citera
2012-05-14, 03:17
Medlem
Jpms avatar
Citat:
nej är förfan inte sosse det är en kompis till min pappa som ska göra allt han är mekaniker och delarna har jag redan

Bra att ha goda vänner, grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in