2014-02-28, 17:36
Medlem
Gingers avatar
Är man riktigt cool så kanske man hinner med Köpenhamn också!
Citera
2014-05-10, 02:10
Medlem
[complex]s avatar
Var nice att se korn för första gången ikväll. Var ett jävla ös!
Hittade ingen tråd.. Men bra spelning. Det enda lite trista är att det är en ny trummis sen en ett bra tag tillbaks. Gillade den gamla, men den nya är bra med. Även om han kör en annan stil en den gamla...

Gillar nog den gamla bättre helt enkelt eftersom deras gamla material är inspelat med honom. Men den nya var rätt ok ändå...
Duktig, men lite annorlunda spelstil och sånt...

Inte följt korn:s nya saker så mycket, gillar mer gamla korn, men det är kul att dom spela massa gamla låtar man diggat live iallafall
Nu är jag trött fan. Men det var en bra konsert, dom är bra live helt enkelt!

Tvekade lite att gå pga nya trummisen, men sket i och tänkte att det ändå är korn.
Jonathan davis levererar! Gamla korn och deras låtar är klart bäst. Men kul att ha sett dom live nu iallafall.
Citera
2014-06-08, 01:33
Medlem
rewin00s avatar
Är det bara jag, eller har de fått någon slags kris? De har gjort ett par låtar med den där Skrillex, och ni vet hur det blir?
Citera
2014-11-18, 07:15
Bannlyst
Bandet är tyvärr ganska lätt att glömma bort då jag tycker de aldrig har haft någon RIKTIGT bra låt, utan okej till lite bra låtar här och var.
Citera
2014-11-26, 09:35
Bannlyst
Har ni lyssnat på Korns senaste skiva The Paradigm Shift?

Den känns lite tunn tycker jag.
Citera
2017-03-30, 16:06
Medlem
RickeyMourkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Har ni lyssnat på Korns senaste skiva The Paradigm Shift?

Den känns lite tunn tycker jag.
Väldigt tunn, lyssnade på den kanske bara 1 gång. I oktober förra året släppte de ju dock nytt, The Serenity of Suffering. Mycket bättre, deras bästa sedan Take a look in the Mirror skulle jag vilja påstå. Funderar på att köpa CDn t.o.m.
Citera
2018-11-15, 20:32
Bannlyst
Gillar sångaren i gruppen, kickass.
Låtarna: It´s on, Thoughtless, Did My Time, Blind, You all want a single, t.ex. Suger bara att det ska censureras, "suck that" blev det censurerat till.
Vaddå? en nappflaska. Fuck ska det vara, "you all want a single? Say FUCK that". Aight.
Sa den 52 åriga losern ,nollan. Miffot...
*It´s on now!, it´s on....börjar jävlas med sig själv så själv förtroendet ryker*.
Gjina lite sen, snacka på Flashback nu
*Avstängd*
Nääää, fy bubblan.
Senast redigerad av Skruven66 2018-11-15 kl. 20:36.
Citera
2018-11-16, 03:02
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Bandet är tyvärr ganska lätt att glömma bort då jag tycker de aldrig har haft någon RIKTIGT bra låt, utan okej till lite bra låtar här och var.

Blind är ju riktigt jävla grym om än jag inte är nåt större fan av gruppen i stort. Nu metal inte riktigt min grej.
Citera
2021-10-31, 16:54
Medlem
Rebali179s avatar
Finns det någon skiva med detta band ni rekommenderar
Citera
2021-10-31, 17:07
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Finns det någon skiva med detta band ni rekommenderar

Första skivan (självbetitlad) och Follow the leader är en bra början om du inte lyssnat så mycket innan.
Citera
2021-11-11, 20:59
Medlem
Rebali179s avatar
Bandets fjortonde studioalbum har fått titeln “Requiem” och släpps den 4 februari via Loma Vista Recordings. låtlista, omslag & nya singeln “Start The Healing”.

Låtlista:
01. Forgotten
02. Let The Dark Do The Rest
03. Start The Healing
04. Lost In The Grandeur
05. Disconnect
06. Hopeless and Beaten
07. Penance To Sorrow
08. My Confession
09. Worst Is On Its Way

Omslaget

https://www.rocknytt.net/wp-content/uploads/2021/11/Korn-Requiem.jpg.webp
Citera
2021-11-16, 22:15
Medlem
Efter tre plattor (varav åtminstone två är att betrakta som mästerliga) hade Korn fått se en mängd lycksökare haka på och försöka efterapa dess patenterade metalsound, men med fjärde ansträngningen "Issues" visade de att gammal fortfarande var äldst. Fem år efter det banbrytande debutalbumet var snubbarna från Bakersfield fortfarande en kraft att räkna med och tycktes med lätthet klämma ur sig minnesvärda hits som "Somebody Someone", "Falling Away From Me" och "Let's Get This Party Started".
När man talar om plattor med inflytelserika gäng man måste äga borde "Issues" sannerligen finnas med i resonemanget. Jag plockar alltjämt fram den här juvelen ett antal gånger om året och blir lika bländad varje gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in